Gå til innhold

Jahaaa?? Kjøttdeig-pakken i kjøleskapet har plutselig blåst seg opp som en stor ballong?!


Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

hmm...tolker ikke det som et særlig bra tegn egentlig....Tenker kanskje bakterievekst ute av kontroll der inne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har skjedd her også..du kjenner jo på lukta og konsistensen om den evn er dårlig :)

Om den er ganske nyinnkjøpt og ikke har gått ut på dato hadde jeg ikke brydd meg noe særlig, om den ikke lukta fordærva :P

Men det er nå meg da...jeg heller ikke ut melk som er gått ut på dato heller :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tror jeg bare kaster den, tar ingen sjanser nå som jeg er gravid:/ Den er helt ny, og ikke utgått på dato, så litt rart egentlig, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver du en mail til produsenten så får du kompensasjon hvis den er dårlig. Ofte på mye mer enn hva produktet kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke den er dårlig av den grunn. Har jobbet i butikk før, og pakker som blåste seg opp ble aldri fjernet fra hyllene, og fikk heller ikke noen klager på det, så om den ikke lukter vondt så hadde jeg brukt den. Skal jo stekes også, så er jo ikke rå når du spiser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe det har skjedd med min kjøttdeig også. Ofte lurt på hva det er. Lenge siden nå, men i dag var den slik igjen. Handlet den i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk!

Det finnes ingen som helst grunn til å kaste god mat. Det er helt naturlig at plasten på kjøttdeig-pakka "blåser" seg litt opp. Selvfølgelig er kjøttdeigen grei så lenge den har vært oppbevart som den skal og er innenfor datostemplingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakumslipp kalte vi det når jeg jobbet i butikk, og disse varene ble fjernet fra hyllene. Har vel kommet luft inni pakken eller noe sånt, og det skal jo egentlig ikke skje, derfor de er vakumpakket.

 

Jeg er nøye på mat, så hadde nok kastet den, men hvis den lukter greit og ser bra ut så er det sikkert ikke farlig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i kjøkken i mange år, ene kjøkkensjefen sa at det er et sikkert tegn på at kjøttet skal kastes.

All vakumpakket mat som blåser seg opp skal kastes.

 

Selv om det ikke lukter vondt kan det være bakterier der som ikke bør intas.

Jeg hadde som du sikkert skjønner uten tvil kastet det.En 50l app er det ikke verdt å ta vare på for å risikere å bli syk, og særlig ikke når du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Dailis - har også jobbet innen det samme men i butikk i mange år. Så kast den. Ikke spis den du KAN bli syk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine greier- da er kjøttdeigen trygt plassert nedi søpla allerede, tar ingen sjanser nå som jeg er gravid nei! La også merke til noen små hakk/ bulker i bunnen av pakka, så mulig at den ble skvist litt på vei hjem fra butikken og at det er derfor vakuumet er borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld meg, men du veit det at så lenge du steiker kjøttet (noe man gjerne alltid gjør med kjøttdeig) så er det aldri noe farlig å spise det!? Selvom du er gravid....tar ingen sjanser med å spise den i det hele tatt!

 

Jeg spiste en sånn en selv i går, lot den stå på benken for å se om det luktet etter at lufta var sluppet ut og det gjorde det ikke. Hadde den vært forderva hadde jeg ikke stekt og spist den da;)

 

De på rema har vært sånn nå..der jeg kjøpte min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir da virkelig IKKE syk av stekt kjøtt!!! Så lenge man er nøye med hygienen på kjøkkenet er det helt ok. Har ikke merket noe som helst etter inntaket av den kjøttdeigen.

 

Litt hysteri spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke litt hysteri, matpakka, voldsomt hysteri.

Vil anta at de fleste som har svart "kast" i denne tråden nær sagt ville dødd hvis de hadde sett hvordan en del viltkjøtt jeg har spist i mitt liv så ut før vi skjærte ned slaktet og pakket det for frysing... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, man KAN bli syk av stekt kjøtt også, f.eks hvis man ikke steker det grundig nok- bakteriene krever jo en viss temp før de dør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som ikke vil bli trodd kan jo bare ta en tlf til mattilsynet så får dere samme svar som her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kjøpt et produkt jeg ikke var fornøyd med hadde jeg levert det tilbake og fått et nytt fremfor å kaste det i søpla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pakka er oppblåst kan være et tegn på bakterievekst, men pakka er jo tett ettersom den buler, så har ikke kommet til noe luft etter pakking da.

 

Ikke så greie på næringsmidler, men gass, trykk og temperatur. Kan jo ha skjedd en feil ved vakumering uten at det går uteover annet enn utseendet på pakka.

 

Jeg har hatt kjøttdeigpakker som har bult etter opptining, har da ansett dem for trygge for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...