Gå til innhold

Noen som har erfaring og praksis rundt bankkonto og minibank kort til en 13 åring?


mamma til jente, 96 modell

Anbefalte innlegg

Hei,

Datteren min blir 13 år neste måned. Hun får uke lønn og penger av familie av og til. I forbindelse med hennes 13 års dag er jeg inne i vurderingsfasen om jeg skal anskaffe henne ett minibankkort. Jeg ønsker å ha alle rettigheter på konto og i forhold til ett minibankkort og jeg ønsker å sette grenser for maks beløp for uttak og bruk pr måned.

 

Jeg ønsker innspill og erfaringer rundt minibankkort og hvordan dere tenåringsforeldre har løst den biten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Vår sønn har Visa Elektron. Dette fungerer helt greit. Han kan ikke handle på internett med det. Men det kan brukes på de fleste bankterminaler, til uttak og betaling. Vi har disposisjonsrett over kontoen, og kan følge med på den på vår nettbank. Grenser for uttak avtaler du med banken når du bestiller kortet.

Litt sent svar... Hun har kanskje hatt bursdag allerede... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 1 år senere...

ikke gi et barn bankort før hun starter å jobbe.

hvordan begrunne det? når de vokser oppi et samfunn utenpapirpenger er det jo desto viktigere at de kan bruke kort, nettbank, o.l hvis du nekter barn på 13 kort?.. vente til 18 kansje?. nei læ® barna det de trenger å vite i riktig alder. ellers synker det ikke så lett inn. imin omgangskrets jobber faktisk barna. vd deltagelse og ansvar i familien. pga jobbende de gjø® i hjemmet  får de ta del i husholdningsbudsjettet.utlevert ukepenger. på bankort, og pdffil som beskrier hvorfor pengene hun har motatt. egentlig  etter timeliste, mener jeg da, noen syns det er litt strengt.  det tror jeg mange villvæ®e eng i at kan kalles lønn.ukepengene. Ville du send din 15 år gamledatterpå shoping med 4000 kr i lommen eller et elektronisk kort dere begge kanha kontroll på.?  beklager , jeg merker at jo mere jeg skriver jo sintere blir jeg på leehoyri. så takk for meg. oh ha en god dag alle store og små!! '.

Endret av Halvor Berg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...