Gå til innhold

Nattavvenning


Itsrejk

Anbefalte innlegg

Er deres små nattavvent?

 

Min lille har styra fælt om natta den siste tida, og han har fremdeles brukt å få et måltid (ammer) i fire-fem-tida. Han er en stor gutt (var 75 cm og ti kg sist kontroll) og spiser godt på dagen (fire-fem faste måltider i tillegg til puppen), så han har jo på ingen måte behov for nattmaten. Så i helga tar vi tak i det, og nå har vi gjennomført vår første avvenningsnatt. Jeg la meg på gjesterommet, og pappaen fikk (for første gang) ansvar for småtten i natt. Det gikk egentlig veldig greit. En smokking, og en halvtime der han kjeftegråt mens pappaen bar ham. Spent på fortsettelsen...

 

Hva med deres januarbarn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun hadde 3-4-5 netter der hun sov 12 timer uten mat, men nå er det på'n igjen.. Hun er mao ikke helt avvent, men jeg merker det kommer an på om hun har spist godt på dagen eller ikke. Pappan hennes mater henne nemlig mindre på dagtid enn det jeg ville ha gjort.. Stor jente hun og. Ca 73 cm lang og 9,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småtten hos oss klarer seg vel egentlig uten mat, og sover fra 18.30-05.00. Har egentlig bestemt at han ikke skal få mat før 05.30, men dette har sklidd ut litt... Hvis jeg gir han pupp sovner han igjen, og da kan han sove til 06.30 eller 07.30. Det er jo veldig deilig... Er kanskje dumt av meg å gi pupp kl 05.00, men da har han jo tross alt sovet 10.5timer. Vi holdt på en mnd med å ikke gi mat før halv seks uten resultater, så har vel på en måte gitt opp litt. Han spiser godt på dagen med både brød, grøt(lunsj og kvelds) og middag i tillegg til pupp 3ganger i døgnet. 10kg og 71cm, så en stor kar dette også:-)

 

Får håpe det går bra i fortsettelsen for dere... Er jo deilig når de kan klare seg uten mat på natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelsen, ja... Vel, småtten har ikke fått mat på natta etter den helga. Det betyr ikke at han har sluttet å våkne... De siste nettene har han stort sett vært våken hver time mellom to og seks. Urk. Mangler fremdeles den åttende tanna, så man kan jo håpe det er den som plager ham... Gleder meg til vi før eller senere får bedre netter. Enn så lenge ofrer jeg alt som heter voksenkveld, og stuper i seng når eldstemann har lagt seg for å unngå å bli helt loco av søvnmangel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder også på med nattavvenning. Vi måtte bare gjøre det, for han begynte å stå tidligere og tidligere opp om natten. I natt sov han til halv seks! Hurra!

Fikk pupp i senga da, men vet ikke hvordan jeg skal få han til å være i senga til 0630-0700. Det er nemlig målet, men han vil opp 0530-0600. Legger seg 1900. Har tenkt litt på å legge senere.... Men vi har lagt syv siden han var seks uker gammel. Men veldig førnøyd med at han sover til halv seks. Det er første gangen på 9 mnd. Og mor får litt søvn! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive litt igjen her ;) I natt hadde vi første natt med avvenning, da hun våkna tok jeg henne opp og byssa litt før jeg la henne ned. Skrudde på uro'en og hun sovna utrolig nok! Vi sto ikke opp før klokken 09 idag og da hadde hun sovet 13 timer uten mat.. Håper det fortsetter slik. HS hadde kommentert at det er skadelig for tennene å gi mat på natta etter tannpuss, og sånn hadde vi jo ikke tenkt på egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...