Gå til innhold

får ikke sove!! Har sånne grusomme hodesmerter:(( Tror jeg døøør:((


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du fikk denne hodepinen etter ks,så vil jeg tro du har spinalhodepine som nevnt ovenfor.Jeg fikk det etter epidural,men merket det ikke skikkelig før etter 4 dager.Hadde sinnsyk hodesmerte og kjempestiv nakke som jeg nesten ikke klarte å bevege. Fikk blodpatch som virket ca 2 dager,men hodepinen kom tilbake.Hadde det slik i ca 6 uker (ble gradvis bedre). Jeg fikk snakke med anestesilegen,som satte epiduralen,men han sa det ikke var så mye mer å gjøre enn å ta tiden til hjelp,siden blodpatcen ikke funket optimalt. Men e føle med deg,og håper det går raskere over med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer maipo! Jeg fikk spinalhodepine etter akutt ks (hadde da fått både epidural og spinal). Hadde sykt vondt i bakhodet, og var så stiv i nakken at jeg ikke klarte bøye hodet framover/ned mot brystet i det hele tatt. Jeg klarte såvidt å bevege hodet fra side til side - svært sakte, med store smerter. Det var helt grusomt! Det kom gradvis, var ikke så ille på dag 1, men ble verre og verre fra dag 2 til dag 4. Det ga seg etter en uke, det er typisk for spinalhodepine. Jeg fikk av diverse årsaker (= FEILDIAGNOSTISTERING og tull på barsel!) ikke blood patch, noe jeg angrer som en hund på i dag.

 

RING BARSEL! Ikke gå med dette til det går over av seg selv, slik jeg gjorde, det vil du angre på! Ikke gi deg før de går med på at en anestesilege undersøker deg! Du skal ikke være nødt til å ha det så vondt! Jeg har, nesten ett år etterpå, vanskeligheter med å snakke om spinalhodepinen uten å gråte. Så vondt var det, og så sterkt inntrykk gjorde det på meg. Det ødela barseltiden min. Ikke la det samme skje med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høre du som du har bihulebetennelse. kok opp vann med salt 1/2 l vann og 1 ts salt. Så snufser du det skikkelig opp i nesa og pusser godt etterpå.

 

Ved spenningshodepine skal normalt ibux fungere, men mot bihulebetennelse funker ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får forresten ofte veldig stiv nakke av bihulebetennelse. Tok lenge feil og trodde jeg hadde spenninghodepine når det egentlig var bihulebetennelse.

Har også hatt veldig god effekt av akupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først ang spinalhodepine: Jeg kjente ikke snevet av hodepine før etter minst 5 dager etter ks,husker ikke sånn nøyaktig når det var,derfor jeg skriver ca! Det var ihvertfall ikke før det var gått 5 dg! kansje 6..og er ikke det litt lenge etter ks da,uten å kjenne det minste??

 

bihulebetennelse,det har jeg hatt flere ganger før..Det kjennes jo ikke slik ut det! Man får jo en grusom hodepine da også da,særlig når man bøyer seg,og det kan ligne på bihulebetennelse dette her pga at det trykker når jeg bøyer meg.Men har likevel ikke hatt det slik før! jeg har aldri hatt stiv nakke og slike grusomme muskelsmerter i bakhodet og på siden når jeg har hatt bihulebetennelse..

 

Jeg har nå prøvd 2 ganger på rad med å ta 2 paralgin forte og 1 ibux! Først 1 gang klokka 04.10 i natt og så i 14 tiden i dag! Og det funket mye bedre enn det gjorde da jeg tok bare 2 paralgin forte! Helt utrolig! Og så virket tablettene før det var gått 1 time:).Før måtte jeg vente 1 hel time..Jeg kjente litt smerter på venstre side,der smertene er verst,men bare blåbær i forhold til hva det gjorde da jeg tok bare 2 paralgin forte!

 

Og jeg har ikke fått magesyke av dem ENDA:).Bank i bordet! Men spiste mat samtidig som jeg tok ibux`en som ei her anbefalte meg! så kansje det er det som gjorde at jeg enda ikke har fått magesyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville rett og slett tatt meg en tur på legevakten jeg altså, dette høres jo ikke bra ut.. kan jo være at d er en betendelse i kroppen eller noe... Med sånne smerter hadde jeg ikke stolt på hva 1 lege hadde sagt.. da hadde jeg nok dobbeltsjekket det ja!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk Luremus: Har time hos fastlegen om tirsdagen! Da skal jeg ta det opp med han! og han skal også få henvise meg til fysioterapaut!

 

På den venstre siden min som jeg nevnte som jeg har vondest,der trykte,eller masserte jeg i dag når jeg hadde hodepine,og vips så kjente jeg at hodepinen løsnet! Merkelig..veldig rart å kjenne hvordan den seg vekk..Fikk litt hodepine et par ganger til i dag,men den forsvant igjen! Kansje jeg nå er på bedringens vei? Det kjennes sånn ut.Men den hersens muskelsmerten på venstre side og i bakhodet og i nakken er akurat like vond! Dessverre! Det er rett bak jeg har så vondt,og når jeg vrir på hodet samtidig som jeg trykker der så kjennes det ut som det er akurat der jeg har fått en "kink",om dere skjønner..Rart!

 

Men selv om hodepinen har vært sånn den har vært i dag,så tar jeg det likevel med en klype salt! For pleier jo å bli verre når jeg har sovet om natta,kan vokne om natta av smerter eller tidlig om morgenen! Tror jeg spenner meg ganske mye om natta,har gjort det i mange år.Har fikset tennene mine for flere mnd siden for jeg hadde helt nedspiste tenner,etter å ha hakket tenner gjennom flere år!

 

I natt til i dag voknet jeg 04.10 av en grusom hodepine.Det var iskaldt i rommet og jeg frøs! Regner med det var derfor jeg hadde så vondt i hodet da pga kulden.Jeg spente meg vel da når jeg frøs.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett bak (det venstre) ØRET jeg har så vondt,er det jeg prøver å skrive:)

 

Og så er det ganske vondt i hårfestet ved pannen,vondt å børste håret der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene..Men hverken kvalm (bortsett fra et par ganger fordi det gjorde så vondt at jeg ble kvalm), lys-, eller lydømfiendtlig...

 

Migrene kan kjennetegnes ved at det er veldig "Lokaliserbart" i forhold til HVOR den opptrer,- og den kan følge syklus, utløses av stress, og ha samme "utløselsesfaktorer" som vanlig hodepine.

 

Er det migrene så hjelper ikke vanlig hodepinetabletter,- samme hvor mye man tar...Migrenemedisin derimot..Det er himmel..Jeg har ikke spes kraftig migrene,- den opptrer i ene øyehulen og kjenns som om noen prøver å skvise istykker øyeeplet....Har prøvd mange og sterke smertestillende,- for jeg heller trodde ikke at det kunne være migrene...Var ikke som jeg "hadde lest":..Men fikk prøve maxalt fra mamma en gang,- og da opplevde jeg lyset...:o) Siden den gang har jeg alltid maxalt i veska,- :o) OG det kommer sjeldnere og sjeldnere, fordi når jeg nå kjenner hodepinene komme så VET jeg at jeg har medisin uanset...Hjelper ikke paraceten så har jeg maxalt..Og ofte går hodepinen over uten at jeg trenger og ta noe..Rett og slett psykisk tror jeg..Før så begynte jeg og grue for HVA slags hodepine ender jeg opp med nå,- hver gang jeg begynte ogkjenne noe..Nå spiller det ingen rolle :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man Maxalt på resept? Eller har de den uten resept??

 

i dag fikk jeg akurat som jeg fryktet et grusom hodepine igjen! Og det gikk ikke over når jeg masserte bak øret! var bare i går det virket det..jeg tok 2 paralgin og så prøvde jeg 2 400 mg ibux den gangen.men det gikk litt tregere før den forsvant den gangen..Merkelig..Etter jeg begynte med ibux sammen med paralgin har tablettene begynt å virke før det var gått 1 time,nå gikk det litt over 1 time!

 

Etter det kom den tilbake,men heldigvis langt ifra så sterkt! Bare litt svakt ved tinningene (på begge tinningene) og så litt etterpå litt over hele pannen.Så etter en stund gikk det over av seg selv,heldigvis!

jeg er så nervøs for å legge meg for vet jeg kommer til å våkne av en sterk hodepine,for anspenner meg i søvne!

Skal heldigvis til fastlegen i morgen,og håper da å finne ut hva dette er! Og prøve å få en slutt på det..Vil ihverfall ha en henvisning til fysioterapaut.og ny resept på paralgin håper jeg at jeg får! Man kan jo håpe..Og så tror jeg at jeg vil ha en sånn sprøyte..Uff,gruer meg for det..Hater sprøyter! Men vil bli bra igjen!

 

Nå begynner jeg så vidt å kjenne hodepinen igjen midt på hodet denne gangen..Håper den ikke blir verre..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...