Gå til innhold

Vil ikke ha frokost


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger sårt noen råd.... Sønnen min på 6 mnd vil nemlig ikke ha frokost før det har gått hvertfall to timer siden han sto opp! Noen ganger kan han ta frukt eller youghurt, men MME skal han hvertfall ikke ha!! Drikker MME til middag, men ellers i løpet av dagen vil han ikke ha. Får grøt blandet med melk da. Det kan fort gå 5-6 timer mellom hvert måltid. Noe som betyr at vi rekker jo knapt 3 måltider per dag når han er våken i fra 7-19. Han har normal vekt og vekst, men legger på seg minimalt.

 

Noen tips? Flere som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet virkelig ikke noe om dette, men hvis sønnen din har normal vekt og vekst og virker generelt fornøyd så får han vel i seg det nødvendige tenker jeg.

Hvordan er rytmen til andre barn når det gjelder matvaner her inne på marsklubben da?

Syntes det er dårlig med respons her damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

... nå skrev jeg et innlegg, men tror jeg misforstod deg. Han får fast føde ellers, ikke sant? Er han uinteressert i det, eller er det bare melk han ikke vil ha? I så fall har jeg valg å ikke fokusere så mye på melken. Lillemann får 3 måltider om dagen (fast føde) og jeg ammer så godt det går rett etter duppene (da er han ikke helt våken ennå og ligger sånn nogenlunde stille). I går var vi borte, og jeg valgte å gi flaske i stedet for å forsøke å amme. Det går stort sett ikke uansett når det er så mye folk rundt. I tillegg til grøt morgen og kveld (som jo har melk i seg), så drakk han 200 ml mme fordelt utover hele dagen. Serverte 50 ml i slengen, og det gikk ned mesteparten. Det er jo ikke så mye, men jeg tror han drikker ennå mindre når han ammer. Mulig fordi det tar litt lenger tid (blir utålmodig og skal finne på andre ting i stedet).

 

Gir du mme innimellom måltidene, eller gir du melk til måltidene? Jeg tenker at dersom han bare vil spise hver 5. time, så er det bare slik. Kan jo ikke tvangsfôre ham heller. Dersom du får i han et realt måltid (med fast føde) da, så er det sikkert greit for ham? Hva sier hs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...