Gå til innhold

Noen forslag til hvordan jeg kan pynte bordet, og hvor får jeg kjøpt fine servietter og lys?


milk

Anbefalte innlegg

Vil ikke ha servietter med bilde av barn/baby eller sko e.l.

 

Finnes det noen nettsider med forslag til pynting av bord?

 

Takk for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt dåp i dag... Hadde hvite duker... Blanke runde glassboller med vann og hvite roser som vi hadde kappet og lot flyte i vannet... små blanke glass"baller" oppi, hvite flytelys, noen grønne runde blader (hasselurt), store t-lysestaker med blå hortensia og flytelys.... Duse blå servietter med orkideer på... Rullet sammen med sølvtøy inni, biler stanset ut i bølgepapp, surret rundt servietten og sølvtøyet og alt med grovt hamptau... Hvite tallerkner, og enkle glass...

 

Det ble enkelt og vakkert.- synes jeg selv da :-)).. hortensiaen og serviettene var det eneste innslaget av blått, resten av temaet var rund form og glass og hvit farge, der bilene i bølgepapp brøt med det sarte, og gjorde det hele en anelse mer rustikt...

 

Jeg vet ikke om noen nettsider.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dåp for 2 uker siden:)

Pyntet bordet med hvit duk, med en blå pynteløper på midten.

Vi hadde to hvite lys midt på bordet og en liten glassbolle med en hvit rose i på hver side av lysene. I tillegg hadde jeg pyntet den blå løperen med "diamanter":) Vi brukte noen helt enkle blå servieter, men jeg har hørt om flere som har bestillt servieter med barnets navn og dåpsdato på... Disse kan du få bestillt på noespesielt.no:)

 

Lykke til med dåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk kjempefint med hvite/ krem store servietter (f.eks. ikea) med fargede servietter brettet utenpå (masse rimelige, f.eks. nille). Et tips for lys er å prøve dem ut før du kjøper mange. Man kan få kjøpt veldig fine lys billig, men enkelte av dem brenner dårlig/ kort. Det finnes selvfølgelig masse flott tilbehør i dyrere butikker også, men akkurat her er det faktisk mulig å gjøre det veldig pent for en billig penge. Prøv matchende lys, små glasskrukker med blomster og servietter på hvit duk... Går evt an å ha sølvstjerner e.l. (jeg synes de som du får kjøpt på hobbybutikk som er "pakket inn" i sølvpapir er fine) Men alle har jo forskjellig smak da.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å planlegger dåp her nå.

Har kjøprt servietter med navn, dåpsdato og føtter trykt i sølv fra noespesielt.no. Dem var kjempe fine. men får også kjøpt dem uten trykk. kjøpte sjokoladehjerter med rosa og sølv papir fra dekorium.no, disse skal jeg legge som pynt utover bordet, også har jeg kjøpt noen sølv sommerfugler der også som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med enda.

 

nå driver jeg å leter lyserosa løper til å ha på den hvite duken.

av blomster skal jeg ha firkantete skåler med plass til 9 roser (avkuttet) i hver og kanskje noen steiner i bunn(en på hvert bord) og en stor blomsteroppsats (som jeg skal lage selv) midt på bordet, av lys tror jeg det blir kubbelys på sånne speil.

 

Bordkort bestilte jeg på kortshop.no. der hadde dem veldig mange fine, dem har med og uten bilde..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei :)

 

Jeg skal ha navnefest om 2 uker.

Dette er hva jeg har kjøpt:

 

2 duk ruller. papir på 8 m. kjøpt på Nille.19kr.

Blå organza løper.

lilla roseblader til å strø på bord.

Lysblå roseblader til å strø på bord.

Lime grønne te-lys (Nille 24kr.)

Lysblå te-lys (Nille 24 kr.)

En liten sko (som er et talgelys)

Stjerner til å strø på gavbordet.

blå Smokker i plast (små til å pynte bord ev.gavebord)

Blå bjørner i plast (samme som over)

Blå servietter med små sko på.

Blå kaffe servietter med små sko på.

Blå/hvite sugerør.

 

Bestilte alt bortsett fra den hvite papir duken og te lysene bestilte jeg på

www.bryllupsweb.no Alt kom i posten innen et par dager. Enklere blir det ikke ;)

 

Det eneste jeg mangler er en liten bok som gjestene kan skrive hilsninger til gutten vår, samt at vi skriver hvilke gaver han fikk og når festen er over limer vi bildene inn i boken. Så er det et komplett minne fra dagen da vi feiret at han fikk sitt navn.

 

Har ordnet meg med mye pynt, så finner jeg ut hva som blir finest på dagen uten at jeg nødvendigvis må bruke alt. Resten kan jeg spare til 1års dagen :)

 

Håper det var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...