Gå til innhold

røyking er like farlig som mat og alkohol....skal vi slutte å spise ??


mamma1980

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du kan evt bruke ditt eget hode og ikke tro på alt som står på internett? Jeg ville sluttet å røyke og drikke hvis jeg var deg.

 

Men jeg vet at du har nok en unnskyldning for å fortsette. Det er greit at du har en unnskyldning for å forgifte barnet ditt som du sikkert også tror på selv, men vær så snill og ikke fornærm intelligensen vår med å skrive den her i den hensikt at vi skal tro på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke den hensikt, men jeg ville bare påpeke dette siden det sod på nettet på en side som er kjent og som det ikke står løgner i akkurat... men selvfølgelig er ikke røyken og drikkingen bra såklart det ikke er det. men det går an å slutte å hetse folk pga det istedet for å hjelpe dem eller støtte dem i deres avgjørelse.....

 

ps jeg verken røyker eller drikker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at folk skal slutte å reagere på gravide som mishandler sine egne foster med narkotika, røyk og alkohol. Det er normalt å reagere på slikt. Hvis du syntes at det er greit pga at en blir utsatt for mye annet farlig under graviditeten, så du om det, ikke forvent at andre ikke skal reagere på barnemishandling. Og det er heller ikke hetsing å reagere på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er mishandling å bevisst øke faren for at et barn får problemer i livet sitt pga mors misbruk.

 

Jeg lurer også på hva som er hensikten din med å lage slike innlegg her inne? Denne overskriften her gir inntrykk av at du er veldig tett i pappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heh ja kall meg tett i pappen..hørt utrykket "det man sier til andre er man selv?"

 

jeg vil bare poengtere at røyken blir FOR MYE oppblusing med..HELE tiden. at ikke røykere hetser røykere og maser på dem hele tia...

 

la dem få ta den tiden dem trenger til å klare åslutte å røyke..ingen er like... å forresten skal denne røykedebatten være en oppbygging og støtte for hverandre enn hetsing og hva andreskal gjøre og ikke gjøre bare å det er sagt . !

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var du kjempeflink-. :)

 

selv sluttet jeg før jeg planla graviditet for var lei av den røyken og lukta og at det går utover helsa m ++.

 

skjønner du ikke har sympati med dem, men en må la dem gjøre som dem vil og vi får støtte dem i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det uttrykket har jeg ikke hørt før.

 

Jeg tror at grunnen til at det er så oppblust er fordi dette skader uskyldig barn for hvert eneste trekk.

 

Nikotin fører til irreversibel skade på de røde blodcellene (som transporterer oksygen til alle cellene i kroppen) i fosterets blod. Jeg kan fremdeles ikke kalle det noe annet enn barnemishandling å utsette et foster for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal få gjøre som dem vil, men jeg ser ingen grunn til at jeg skal støtte idiotiske valg jeg ikke er enig i.

Jeg kan respektere det, men støtte det? Nei, det gjør jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1980: Når jeg har vært på nattevakt og hatt en travel vakt, kjenner jeg at jeg er sliten og har redusert konsentrasjon når jeg kjører hjem om morgenen. Jeg hadde kjørt bedre etter et par pils for å si det sånn, men jeg velger like vel å ikke kjøre etter at jeg har drukket noe, selv om sikkerheten ville vært værre når jeg kjører hjem fra nattevakt.

Jeg kjører ikke hjem etter noen pils, med den unnskyldingen at når jeg kjører hjem fra nattevakt er jeg mindre konsentrert, derfor er det ok.

 

Vær så snill å slitt å bagatelliser dette, det er ikke greit at andre "gjør så godt de kan" og "prøver å slutte" når det er andre mennesker som må betale prisen for det de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg gikk inn på røykedebatten fordi jeg desverre ikke har greid å slutte selv om jeg er gravid. Det er utrolig vanskelig for meg, noen mener det er lett, men huff det synes ikke jeg.

 

Men greia var at jeg trodde at her inne på røykedebatten var det slik at folk støttet hverandre i det å slutte, at man kunne dele erfaringer om hvordan man har greid å slutte, trøst for de som ikke har greid osv..

 

Men her hetser man jo hverandre fordi man ikke har greid det og kaller folk for barnemishandlere osv?? Hva er greia med det? Jeg har det ille nok med tanken på hva jeg gjør med barnet mitt, uten at jeg skal bli provosert av å lese slikt som dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20:25: Jeg ville bare gjort det du må gjøre for å slutte. Ikke for din egen del, men for barnet ditt sitt. Det finnes utallige metoder som kan hjelpe deg, f.eks røykeboka, hypnose, plaster osv, ta kontakt med, lege, jordmor eller helsestasjonen. Vil bare anbefale deg og gjøre det du må, ikke ta sjansen på å få et barn med skade hvor du blir sittende å spekulere på om det var røykingen som var årsaken.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hehe.. jeg må le, hvor dumme kan man bli.. Du er tydeligvis en røyker som ikke har prøvd så hardt med å slutte men bruker tiden din på å finne gode grunner til å forsvare røykingen din..

 

Men det finnes ikke.. Det kan du først som sist innse og slutte med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Skjønner meg ikke på at dere kan kalle folk som sliter med å slutte å røyke for barnemisshandlere. Tenk dere litt om da folkens. Jeg skjønner godt at det er skadelig for barnet å røyke. Men det går an å si ting på en litt mildere måte en å kaste slike påstander i trynet på folk. Jeg røyker ikke selv, så jeg prøver ikke å forsvare meg selv for røyking. Folk er veldig forskjellige og det bør dere tenke på før dere sier slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

dere som er så veldig negative til røyking under svangerskapet:

slutt å bruk den negative energien deres på å rakke ned på de som fra før av har dårlig samvittighet av å ikke har klart å stumpe røyken!

 

er ikke en røyker selv,men har røyket før,og det er vannvittig vanskelig for enkelte..

forstår bare ikke hvorfor være så negativ,la dem være,om de "vil" røyke er det deres valg,og ikke noen andres.

La oss forkusere på oss selv og våres valg..

vær glad det ikke er noen andres barn de røyker med i magen.

Forstår vi har rett til å kommentere innlegg her, så om en prater om røyk,trenger vi ikke nødvendigvis å skjelle de ut..

 

si LYKKE TIL heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...