Gå til innhold

Fremtiden barnehage, Søreide


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt litt om den...og de jeg har snakket med er vel ikke av de som er mest fornøyd..dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner en del som har hatt barn der og en som har jobbet der. de har vært kjempe misfornøyde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde min sønn der, vi var misfornøyd. Alle går sure. Det er ikke nok folk for alle barna. De har det travelt hell dag. De serverer varm mat hver dag og ansatter må vaske kjøkken Jeg synes det er mye stress. Noen Pedagogisk leder bare sitter på rumpa si og klager . Forresten jeg jobbet der. Det er flere som slutter pga. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var ikke bra, men er det lenge siden? Jeg har ikke inntrykk av at de ansatte er sure, men travelt ja det er det, men hva er normalt? Hmm, håper på flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din relasjon til denne bhg?

 

Tenk om det er en som faktisk jobber der nå eller eier som skriver : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle om eiere eller ansatte skriver her? Eierne skriver neppe negativt og de har uansett godt av å høre hva folk mener. Min relasjon er forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er mor til et barn i denne barnehagen så vet du jo utmerket hvordan det er der. Vi stiller ulike krav til bhg. Personlig gidder ikke jeg å utbrodere det noe mer, enn at alle jeg har vært i kontakt med som har vært innom denne bhg klager.

Som mor til barn i bhg vil jeg anta at du forteller de ansatte om dette. Hvis de er med på denne tråden, er de sunket lavere enn jeg trodde var mulig.

 

Hvis virkeligheten din er anderledes bør jo du si det. Da hjelper du jo til med å skape et bedre rykte.

 

Men du virker litt kjøpt og betalt, spør du meg.

 

Ikke der mine barn skal gå nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjøpt i det hele tatt, det eneste positive jeg har sagt er forøvrig at personalet ikke virker sure...Men regner med at ikke alt er sort-hvitt i denne barnehagen. Jeg har et barn i barnehagen som er for lite til å snakke. Kun gått der i noen uker så litt tidlig for meg å gjøre meg opp en mening.

Men det er vel ikke rart jeg ønsker informasjon om hva foreldre klager på, jeg ønsker IKKE bruke mitt barn som prøvekanin. Men dette er den eneste banehagen vi fikk plass i. Hadde hørt at den hadde dårlig rykte på forhånd, men hadde ikke hørt noe konkret. Mitt håp er at det meste av det negative var "barnesykdomer", barnehagen er jo ganske ny. Men det er uansett fortvilende å måtte sende sitt kjære barn til et sted man ikke helt vet hvor har...

På den annen side er det vel riktig å gi stedet en sjanse, ikke dømme nord og ned før man har forsøkt. Men det hadde vært lettere om jeg visste hva jeg skulle se etter...

Har ingen erfaring med barnehager, så vet ikke helt hva jeg kan forvente.

Forøvrig trodde jeg kanskje folk turde si litt mer iom at vi er anonyme. Men for all del, vær rettferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt liv ditt problem at du sender barnet ditt der.

 

Du for finne ut av virkeligheten selv.

 

Selv om vi er anonyme, er det lover som gjelder i dette landet. Å henge virkelige mennesker ut på et nettforum, er absolutt ikke noe jeg gjør. Selv om jeg har konkret info, som du mener du har krav på. Men det har du altså ikke!

 

Håper du klarer å takle din virkelighet uten å støtte deg til noe her inne.

Klart du vil bruke det om du oppdager noe negativ, gjerne si det står bla, bla.

 

Jeg må si at jeg aldri hadde trodd at noen kunne synke så lavt som dette. Men kjør på bare klag og syt på at jeg er slem, jeg bryr meg ikke om det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei...

 

Jeg har en venninne som jobbet der, og hun sluttet fordi hun ikke følte de voksne fikk kontroll over barna. Det var for mange barn over alt. Hun sa også at mijøet blant de ansatte ikke var bra. Men samtdig sa hun at hun trodde egentlig at ungene hadde det fint der. Da spesielt de eldste barna.

 

Hvis man har valget, så ville jeg nok ikke valgt denne barnehagen. Mitt inntrykk er at barnehager med avdelinger er bedre enn basebarnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Vi har hatt et barn i Fremtiden bhg i ca et år. Vi var godt fornøyde. Vi har nå byttet til en annen bhg pga kortere avstand..

 

Hyggelig personale, men dog med en del utskiftninger.. Bra opplegg med mat og frukt (inkl. varm mat).

 

Synes ikke du skal la deg skremme.. Dette er et bra sted hvor barnet ditt vil trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aaaldri latt barnet mitt gå der. Aldri!

Jeg tok h*n ut av bhg der og var hjemme i påvente av å komme til i en annen bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre travlet i de fleste barnehager!

Mange små på få voksne, man får ikke vikar uten videre, koster jo penger.

Tenk dere selv, 4 voksne på 14 små unger, varmmat skal de ha, grøt skal de ha, ut skal de hver dag osv.

Klart det blir travelt.

Og de eneste som kan gjøre noe med dette, er dere foreldre selv, dere må sette foten ned og kreve bedre bemanning i alle våre barnehager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Synd for deg - vi har bare positive erfaringer med Fremtiden, og jeg har snakket med mange foreldre der som også er godt fornøyde.

 

Det er alltid noen som har noe å utsette på ett eller annet uansett hvilken barnehage det snakkes om, og sånn vil det alltid være. Man gjør seg ulike erfaringer og reagerer kanskje på noen småting, men som regel er dette nettopp småting som ikke har betydning i den store sammenhengen. Min erfaring med Fremtiden er at de jevnt over tar seg godt av barna og at både små og store har det bra der. Enkelte voksne er riktignok mer dedikerte/engasjerte enn andre, men det har jeg hørt fra mange andre barnehager også, så det tar jeg med stor ro så lenge barnet mitt har det bra.

 

Jeg kan absolutt anbefale denne barnehagen på det varmeste, og har også gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har delte erfaringer med den barnehagen.

 

Gutten min trivdes veldig godt, men han gikk der bare siste halvår før han skulle på skolen. Og barnehagen han gikk i før det var helt jævlig, så det skulle ikke mye til før vi var veldig fornøyde.

 

Men på småbarnsavdelingen synes jeg ikke det er bra. Det er for mange barn der, barn som er så små at de ikke komuniserer så godt enda blir ikke like godt ivaretatt som barn som kan gi uttrykk for sin opplevelse av barnehagedagen.

 

Det er som en liten fabrikk der man oppbevarer barna sine om dagene. For noen barn er dette gjerne midt i blinken, mens for andre barn skaper det utrygghet og understimulering osv...

 

Så anbefaler til store selvstendige barn som liker å styre dagen selv, og fraråder til mindre barn som trenger å bli sett og fulgt opp som små enkelt individer..

 

Det var min mening!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg har gode erfaringer med barnehagen.Synes de aller fleste av personalet er flinke og greie. Mitt barn trives godt. Vi har aldri hatt noe negativt av betydning å utsette på barnehagen.

Helt topp med alle måltid laget av eget kjøkken, innkludert et varm måltid hver dag.

Mitt barn har alltid tørre klær, har aldri opplevd at klær og utstyr forsvinner. En selvfølge, men ikke alle har gode erfaringer på dette området i andre barnehager.

Kan si meg litt enig i at de aller minste får litt lite oppmerksomhet, men synes nå personlig at unger under 1 år som ikke kan gå, har lite i bhg å gjøre. (Er klar over at mange foreldre ikke har noe valg)

Hvordan det er i andre barnehager vet jeg imidlertid ikke da jeg kun har erfaring med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vår sønn gikk der i et og et halvt år, nå har han begynt i en mindre barnehage, med avdelinger. Denne barnehagen er nærmere. Jeg har god erfaring med de ansatte, spesielt en som heter Silje, gutten vår var veldig glad i henne! Og en som heter seeman(?) gutten vår var veldig glad i ham også. Matopplegget var bra, med varm mat hver dag.

 

Så de negative sidene ved barnehagen:

 

Det er høyt støynivå. De har et lite og ikke spesielt godt uteområdet,

Vinteren som var nå var de veeeldig lite ute

De voksne leker ikke sammen med barna - ikke slik som vi ser at de gjør i den nye barnehagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå er dette en gammel tråd, men føler jeg må legge til min erfaring. Vi har hatt barnet vårt der i 1 år nå, på småbarnsavdelingen 0-2 år. Barnet vårt stortrives. De ansatte er kjempeflinke, og jeg føler at alle barna blir sett og hørt og er veldig trygge, også de minste barna. Tror de har hatt litt utskiftninger siste parårene, og nå har de en god stab pluss et knippe faste vikarer som også stortrives. Jeg har snakket med flere av vikarene utenom arbeidstiden, og de sier de foretrekker å jobbe i fremtiden fordi der er så godt miljø :) Det største plusset er jo at de har varm mat der hver dag. Sunn og god mat laget av egen kokk, fisk 2-3 ganger i uka. Deilig å slippe å lage matpakke, og deilig å slippe å stresse hjem og lage middag. Har vi lyst og tid gjør vi det, men hvis ikke kan vi bare dra hjem og leke sammen istedet. Mens venner stresser hjem fra jobb og bhg henting, innom butikken for å handle, og så hjem og lage middag med masete unger, så drar vi bare rett hjem, maler og tegner, er på lekeplassen, går tur... ja koser oss . Hverdagen blir mindre hektisk. Jeg kan anbefale på det sterkeste. Og nei, jeg jobber ikke der hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...