Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen fra Klepp.

• Logg inn for å svare
216 svar til dette emnet

#41 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 10 august 2009 - 20:10

Det ble vel jobbing i en time så orket jeg ikke mer, kjenner det mest dagen etter er ikke i noe god form da nei hehe. Uff det var dumt at formen var dårlig, alltid kjedelig å kjenne at kroppen ikke samarbeider på den måten du skulle ha ønsket den gjorde. Jeg kjenner det var godt å gå hjemme 100%, orker å ta litt del i husarbeidet igjen og har mer overskudd til Ørjan. Mannen reiser til skottland i morgen så det blir spennede og se hvordan formen er når jeg har alt alene, du kan si det sånn at det er godt han er i barnehage på dagtid. Tenker jeg må inn å se på bam jeg også.

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 10 august 2009 - 20:19

Oj, Skottland. Det hørtes kjekt ut! Hvor lenge skal han være der? Ja, merker husarbeidet blir et skikkelig ork!! Må fordele tingen utover dagene. Igår vasket jeg klær og la dem sammen. Idag støvsuget jeg, og ryddet litt..Føler alt tar veldig lang tid, men syns det er lettere når jeg fordeler det slik. Selv om jeg skulle ønske jeg klarte å gjøra alt på en dag, så kunne jeg hatt "fri" de andre dagene!

#43 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 11 august 2009 - 11:57

Han skal være der til torsdag så det blir noen dager alene. Jeg forstår godt hva du mener, jeg også må planlegge hva jeg skal gjøre. I dag har jeg en lat dag der jeg ikke har gjort noe. Tenkte jeg skulle ut å handle reima-dress til Ørjan i dag. Må bare finne ut hvilken farge jeg skal ha  til han hehe. Begynner du å bli klar til å ta i mot de nye barna? Er det mange som skal ha innkjøring?

#44 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 11 august 2009 - 16:56

Det er 4 stk som skal ha innkjøring, de begynner neste uke. Holder på med litt papirarbeid til foreldrene og årsplanen. Var på tropehuset og kjøpte sånnen "grima" (vett ikke om det er det det heter) til hunden. Slik du tar over nesen og munne, slik at hunden ikke drar. Tenkte det kunne være bedre å gå med nå når jeg må gå med vogn. Hadde en prøvetur i dag, funket veldig bra!!! Hun prøvte jo å dra den av, men etterhvert måtte hun bare finne seg i å ha den på. Var herligt å gå med den, selv om jeg føler det ser litt grotesk ut..håper det går like godt når jeg skal gå med henne og vogn!

#45 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 11 august 2009 - 18:38

Det pleier å fungere kjempe bra. Mena (hunden vår) går ganske så fint med vogna. Hun drar litt når vi treffer hunder osv, men ikke sånn det er et problem. Jeg har hat en utrolig lat dag, sitter nå og manner meg opp til å ta i et tak hjemme, men er ikke sikker på om det går. Stolen var bare så utrolig god og sitte i:)

#46 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 12 august 2009 - 19:30

Hehe, forstår hva du mener. Hvis jeg skal gjøre noe, må jeg gjøre det med en gang jeg kommer hjem fra jobb. For hvis jeg setter meg ned i sofaen, bruker jeg lang tid på å komme meg opp igjen. Når du pakker sykehusbaggen, er det en bagg og eller en liten trillekoffert? Gidder ikke pakke den enda, men kom plutselig på at vi ikke har noen bagg. Eller, har en, men den er kjempe stor. Eirik har noen bagger, men de har han hatt fotabllutstyret i, slik at de lukter død og fordervelse. Og en ryggsekk høres upraktisk ut og har jo ikke plass til mye da..

#47 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 12 august 2009 - 21:00

Sist pakket jeg i en bag, tenker nok at jeg gjør det igjen. Det er ganske mye som skal være med, men det er jo litt opp til hver enkelt. Sikker lettere og holde orden i en trille koffert. Skal du ha ull til han når han blir født? Har du bestemt deg for hva du skal ha på han på vei hjem fra sykehuset?

#48 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 14 august 2009 - 16:35

Tror det blir et blått hentesett som farmora har strikka. Hadde egentlig ikke tenkt å ha ull, for tenkte å ta med en fleecepose eller en dress til han. Skal jo rett ut i bilen og hjem, så følte kanskje jeg ikke trengte det? Skal du ha det? Gratulerer med bryllupsdag, var d 4 år bryllupsdag? Skal på Kleppnåttå, håper er mange fine tilbud=) Må vertfall ut å kikke!

#49 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 14 august 2009 - 18:49

Jeg tenkte jeg skulle ha noe strikk på henne, men har ikke funnet noe jeg liker enda. Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn bilstolpose på dOlsen, men de hadde ikke inne i noen farger jeg likte så jeg får bestille på nett. Vett du om noen som setter modningsakupunktur? Tenkte jeg skulle prøve det og se om det kunne hjelpe siden jeg gikk 12 dager over tiden sist gang. Det var 4 år i går ja, tiden den går bare så utrolig fort. Hvordan går det på jobb da?

#50 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 15 august 2009 - 13:22

Har hørt at Kari Utne på Bryne gjør det=) Du kan ta en telefon til hun og høre. Var på nattåpent igår, match på jærhagen hadde 70% salg på alle babyklær fra 0-3 år. Så jeg kjøpte to vinterluer til 30 kr, to tøffler til 30 kr, to pysjamaser til 30 kr. Hadde mye fine klær til billig penge, men jeg har så mye klær at jeg såg ikke vitsen med å kjøpe mer. Jeg tenkte jeg skulle snakke litt med jordmora på tirsdag å høre hva hun mener om jobben min. Har veldig få barnpå begge avdelingene nå, men jeg blir kjempesliten uansett!! Tar ingen bleieskift eller legging, men blir sliten av å gå mye, sitte på gulvet(eller sitter ikke så veldig mye på gulvet, men blir sliten av det lille jeg sitter) og lange arbeidsdager. Selv om arbeidet ikke er så hardt lengre, har jeg vondt i ryggen. Akkuratt som om d stråler nedover korsryggen. Har gjort en del papirarbeid, men blir dårlige av å sitte for lenge på en kontorstol. Så jeg skal høre hva hun anbefaler!

#51 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 15 august 2009 - 15:26

Jeg  hadde også tenkt meg ned en tur, men det ble ikke noe av det. I dag har jeg hat en fryktelig dag, føler at alle krefter er tappet helt ut av meg. Jeg går ikke hos jordmor denne gang, Klepp kommune har så lite folk at de klarer ikke å tilby det til andregangs fødende. Så je går bare til lege. Jeg skal til lege på mandag. Føler ikke hun ligger med hode nedover så jeg er litt spent på å høre hva hun har å si. Det var lurt at du skulle sankke med jordmor og høre hva hun anbefaler. Må tenke litt på deg selv også.

#52 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 19 august 2009 - 09:16

Nå har jeg vært hos legen og fått 100 % sykemelding. Kjende det var herligt!!! Kunne kun få to uker nå, men legen sa at det var null problem å få forlenget den. Har gitt beskjed til begge arbeidsgiverene, tror ikke det var så populært men jeg kjenner at det er ikke mitt problem! Har presst meg mer en nok, og føler at de egentlig burde være litt forberedt på å få sykemelding fra meg nå når jeg er kommet så langt ut i svangerskapet og har klaget på dårlig rygg. Og det er litt deres feil også pga dårlig tilrettelegging. Har mått ta nesten like mange tunge løft som de andre pga mye sykdom blant personalet. Når jeg sa ifra til den ene sjefen at jeg ikke hadde så lyst å ta så mange løft pga ryggen, fikk jeg til svar: Må man så må man. Kjende jeg ble skikkelig irritert og ble enige med meg selv da at nå var det nok!! Så nå ser jeg frem til å kunne slappe av og nyte resten av svangerskapet!! Var hos jordmor igår. Gutten låg helt nede med hodet, men var litt for tiligt til at det hadde festet seg. Vet du når det er normalt at det fester seg? Så ga hun meg tlfnr til føden og fortalte litt om tegn på at fødselen var på gang. Da forstod jeg at nå er det jammen ikke lenge igjen!!!

#53 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 19 august 2009 - 10:28

Det hørtes lurt ut. Jeg kjenne at jeg også nyter det og kunne slappe litt av. Jeg mener det pleier å feste seg rundt uke 34-36 eller noe i den duren, men det jo ikke alle det fester seg hos. Da hode festet seg hos meg sist ble jeg veldig mye bedre i bekkenet, jeg følte nesten ikke jeg hadde vært så god hele svangerskapet. Så får håpe det blir sånn hos deg også. Syns det var utrolig dårlig av arbeidgiverne dine og si sånn, de er jo pliktig til å tilrettelegge for deg. Min arbeidsgiver har vært helt fantastisk. Hva skal du finne på når du går hjemme hele dagene, jeg kjenner dagene blir litt lange til tider, det begrenser seg hvor mye jeg kan gjøre hjemme liksom.

#54 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 19 august 2009 - 20:32

Akkuratt nå har jeg ikke tenkt så langt på hva jeg skal gjøre om dagene. Skal bruke de første dagene til å slappe skikkelig av og bli utkvilt (håper jeg da). Har og noen bøker og serier som jeg tenkte jeg skulle prøve å komme meg igjennom. Ellers så har jeg to søstre som jobber som nattevakter, så de har mye fri på dagene. Blir nok til at jeg er mye med dem. Alle vennene mine går på skole elle jobber på dagene, slik at det blir lite henging med dem på dagtid da. Har litt småting som jeg skal ordne til i huset, men det blir ikke før om et par dager!! =) Hva gjorde du på jornalskriving når du var gravid sist gang? vi skal den 14 sep og er litt spent på hva som skjer da.

#55 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 20 august 2009 - 07:28

Sist gang var jeg inn for å sjekke bevegelse så da tok de bare journalskriving da, så jeg vet egentlig ikke hva som skjer. Tror mest det er å få inn riktig personalia. Jeg skal også inn den 14. sept til journalskriving.   Jeg har en mor som ikke jobber så jeg er mye sammen med henne, men jeg kjenner jeg er litt lei av å bare gå hjemme også. Jeg må handle inn noe barneklær osv så må bare få satt av en dag der jeg får gjort det. Syns det er ganske tungt å gå på shopping så det blir liksom ikke til at jeg gjør det.

#56 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 21 august 2009 - 11:49

Idag har jeg vært hos legen å tatt blodprøve. Styreren min ringte meg i går å sa at det har vært utbrudd med "den femte barnesykdom" i barnehagen. Det var foreldrene til det barnet med dette tilfelle som sa at de hadde fått beskjed av  barnelegen at hvis det var noen ansatte så var gravide, måtte de sjekke seg pga at det kan være farlig for gravide! Så nå må jeg vente ca en uke på svaret. Kjedelig å gå rundt å vente slik, men sjansen for at jeg er blitt smittet er svært liten. Hva er det du skal kjøpe av barneklær da? Var å hentet pakke fra Libero idag, liker godt å få sånne gratispakker=) Mangler bare pakken fra Rimi=)

#57 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 21 august 2009 - 19:22

Jeg må ha litt vanlige klær til henne, har jo ikke kjøpt noe ting fra før av. Var på refleks i går og fikk kjøpt inn litt, men må nok ha litt mer. Jeg er bare så bekymret for at det plutselig skal bli en gutt:) Så dumt at du kom opp i det da. Har aldri hørt at det kan være farlig. Hva fare er det for deg da? Hvordan syns du det er å gå hjemme da. I dag har jeg vært husmor til de grader, ryddet og vaskt så alt er klart til en god avslappende helg. Sitter å betaler for det nå da, men sånn er det bare. Skal du gjør noe kjekt i helga da?

#58 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 22 august 2009 - 10:07

Jeg hadde storvask for 2 dager siden. Kjente det veldig godt i ryggen etterpå, men var så lenge siden jeg hadde hatt storvask at nå var det på tide. Heldigvis kunne jeg bare slappe av dagen etterpå. Tenkte jeg skulle vaske komfyren, mikroen og kjøleskapet, men det får vente til neste uke. Det er forsåvidt ikke farlig for meg, men for fosteret. Kan i værste fall føre til spontanabort. Jeg kan overføre sykdommen til fosteret slik at det kan være aktuelt med blodoverføring til fosteret. Men dette er kun hvis du er veldig uheldig. Har egentlig ingen planer for helga. Skal i familieselskap senere i dag, men har ingenting annet på tapet.

#59 silly08

silly08

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 22 august 2009 - 19:34

Får håpe det går bra med fosteret, men hvis det viser seg at det er noe gale så er du så langt på vei nå at hvis det ender med at du må settes igang eller noe, er fosteret så stort nå at det mest sannsynlig overlever. Jeg har vært en tur på ikea i dag. Ola hadde Ørjan med på traktorpulling så jeg har hatt barnefri.

#60 Oktober-barn

Oktober-barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 23 august 2009 - 09:33

Kjøpte du mye fint da? Vi hadde en tur på Ikea før ferien, kjøpt masse da!! Bare babyting. Men har lyst på en tur til for å se på ting til barnerommet. Men det haster ikke, bare jeg som har så lyst=) Sitter å kikker på nettet og i ulike kataloger, det fins så mye fint til å innrede barnerommet med. Men fornuften sier at det får vente til det blir mer aktuelt når gutten skal sove på sitt eget rom. Har dere barnerommet klart? Barnerommet vårt er jo så å si klart. Vi skal bare pynte litt med møbler, gardiner og slikt. Skal ikke pusse det opp.