Gå til innhold

menn er bortkasta tid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

som jeg ser det nå, når jeg er 38 år, har 3 barn og 4 seriøse forhold bak meg (fordelt på 18 år) samt noen ungdomskjærester, så ser jeg at menn bare er tøyse-mennesker.

 

de er fulle av fine ord som de tror er "emotion", men når det kommer til stykket er det bare taktikkeri som de har lest i en bok. de bare ute etter å være gutter, leve et tøyseliv der de får ha ungkarsprivilegier uten ansvar, men samtidig bli dullet med av en kjærlig og vennlig dame, og kanskje ha "tilgang" på et trivelig forhold til noen søte barn. dette er baert på han jeg var smmane med fra jeg var 20 til 24, han jeg fikk barn med da jeg var 27, han jeg var sammen med fra 29 til jeg var 33 og han som tok meg med storm og som feika romantisk da jeg var 34. Bare vås alt.

 

Og ikke har de vært utro en gang, ikke ordentlig, men de blir aldri ferdig med ungdomsforelskelsen de en gang opplevde, og alle opplevelser som er mindre sterke enn den er bare tidtrøyte. de består av papp, og på den ene sida av papplata står det fornøyd og på den andre sida står det furten. Hvis dama gir dem service, sex og samtidig frihet, står det fornøyd på den, hvis en av de tre mangler, står det furten.

 

bestrid dette, noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står visst furten på begge sidene av pappplata di da?

 

Å ha ett seriøst forhold til en kvinne er bortkasta tid. Ikke blir de voksne før de er ferdig med overgangsalderen og ikke vil de være med å leke før de kommer dit.

De har ei hormon pumpe som styrer hvem de er, når de vil ha barn, når de liker gubben. De bruker halve tida si på å bry seg om hva andre mener om dem. De bruker den andre halvparten av tida si på å prøve å endre den mannen de forelska seg i til det de tror er perfekt. Dermed blir den mannen de forelska seg i borte.

Ikke er de utro en gang. Ikke ordentlig. Men de slutter aldri å drømme om at livet skal være like rosenrødt som en romantisk kommedie fra Hollywood. Og når mannen blir lei av å late som, så da vil de ikke leke noe mer. Da er det bare ansvar og forventinger.

 

Neida. Bare tuller.

Menn er tøyse mennesker. Iallefall de som vil ha seriøse forhold med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der traff du spikeren på kornet, for å si det med, tja, Fleksnes, var det vel.

 

Det var litt deilig å få noe kvalifisert motstand på den utblåsningen der, ja. Ikke moro å være desillusjonert og forbanna på hele manne-rasen. (Og attpåtil furten!) Hormonpumpa styrer nok mer enn vi liker - er du forresten mann, eller bare dame med skråblikk og selvinnsikt?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er far til to små barn. Men egentlig er jeg bare ett tøyse-menneske. Jeg føler selv at jeg er ganske voksen på mange områder, men må innrømme at jeg gjerne leker om sjansen byr seg. For eksempel tar jeg med treåringen min for å kjøre modellfly. Hun skjønner ikke hvorfor flyet gå opp eller ned eller hit og dit, men hun kræsjer det like elegant som jeg...

 

Men jeg skal gi dere en ting: Kvinners hormonpumpe er så hyperaktive (spesielt i verpeklar alder) at dere er nødt til å oppdage det selv (ellers sier nok gubben i fra), så dere får sjansen til å ha ett bevist/intellektuelt forhold til hormonene i egen kropp (selv om en god bønsj av dere ignorer muligheten og fortsatt synes vi menn er "dumminger").

 

Vi menn er ikke så heldige. Hos oss skjer forandringene over lengre tid (årlig syklus eller noe tror jeg) og det er mindre(eller færre) hormoner så det er mye vanskligere for oss(og spesielt våre partnere) å skjønne hva som skyldes hormonelle forandringer og hva som bare er vanlig furting.

I tilegg lider vi av akutt hukommelsestap når det gjelder alt som ikke er direkte tøyse-relatert. Følgelig har vi null erfaringer å støtte oss på når vi lurer på om vi er urimelige eller ikke,

 

Det som skjer med menn når sexlivet dabber av er at kroppen (etter ei stund) produserer mindre testosteron, og i stedet for ett virilt mannebein ender du opp med en sutrete mannekjærring.

Det siste her er jo bare svada men det hørtes logisk ut og bygger oppunder påstander om at menn må ha sex på samme måte som en bil bør ha bensin, hvis du har tenkt å bruke den til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette kjenner jeg igjen... hormonpumpa har nok ødelagt mye, det er som om de små ergrelser blir store ting, de små skuffelser blir ekte sorg og de større konflikter blir knalleksplosive!

 

Og ja, tempoet er veldig ulikt mannens - i alle fall min manns - jeg kan sprute gnister om morgenen og elske han med hud og hår og prøve å forføre han når kvelden kommer - men da er han endelig kommet opp på "forbanna"-stadiet som jeg la bak meg mange timer tidligere.

 

Men han tror ikke på at hormoner fins, så når jeg sier, "i denne perioden er det vanskelig for meg, fordi....bla bla" ( f eks advarte jeg han på et tidspunkt i svangerskapet) men da trur han det er noe jeg sier for å skaffe meg blankofullmakt til å sippe. Så han turer fram som alltid, helt til også gynekologen og jordmora minner om at dette er ganske viktig.

 

Heller ikke tror han at det går an å "bli annerledes", nå som ammetåka er slutt og jeg begynner å bli meg selv igjen. Da kan jeg fortelle at det har vært en ganske enspora periode, at jeg har sovet dårlig i mange måneder og vært påvirka av ammehormoner osv. Men han svarer at det er bare noe jeg sier som en bortforklaring på mitt eget svingete gemytt, og at jeg i virkeligheten sikkert er sånn fra naturens hånd....Arggh, du kan like godt snakke til veggen.

 

 

Men mht sex så er det nok jeg som har storts behov for bensin...

 

HI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker en dag samboeren sa til meg at: "Nå føler jeg meg som meg selv igjen" ca ett år etter at minstemann ble født. Det var en dag som ikke går i glemmeboka så fort.

 

Høres jo ut som om dere har litt forskjellig temperament. Jeg er nok mere som deg. Hissig som en propp i ett kort øyeblikk, og ett par timer senere er alt glemt. Utifra beskrivelsen din ville jeg tippet at du var fra nord-norge..

 

Bare si til ham at han får vente å se da, hvis han ikke tror deg. Det er ingen måte å bevise det på, og det er fint lite å få ut av å diskutere hverandres personlighet. En bør være komfortabel med den før en får barn sammen.

 

Får håpe han vil bruke bilen da..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....vi er begge fra nord ja... og det var omtrent på dagen ett år etter at minsten ble født at jeg følte ammetåka lette. Men mannen min trur jeg bløffer, og at jeg bare påstår det er hormonelt for å "ha noe å skylde på!"

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så bitter HI. Selvom du kun har opplevd dårlige gutter betyr det ikke at vi kan ha motsatte erfaringer.

 

Jeg har også opplevd noen dårlige menn men herregud, det betyr ikke at alle er like hverandre.

 

Hadde vi ikke hatt disse mennene så hadde vi ikke hatt sex, og hadde heller ikke hatt barn. Vi hadde ikke hatt noen å sove varmt inntill om natta, eller noen å dele alle de fine erfaringene man får sammen.

 

Det kan jo hende du er like dann som disse guttene du har hatt, at du tiltrekker dårlige personer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes I fall for the bad boys...!

Neida, de har vært alle sorter menn de, mange flotte, og noen skjønte jeg ikke hvor bra de var før jeg hadde sluppet dem, hehe...

 

Men, ja, litt bitter er jeg nok nå. Jeg hadde flere tilbud da min nåværende tok meg med storm - og jeg tok han på alvor fordi han hadde ordene i sin makt. (Ulikt den forrige, som ville alt annet enn å prate med meg, fortelle meg ting, lytte til meg, si at jeg var vakker, si at han var glad i meg osv., måtte true det ut av han!)

 

Så jeg fikk det jeg ønska meg - en verbal, morsom, kjærlig og leken mann. Og han fulgte en drøm i å bli kjæresten min, han syntes jeg var vakker, morsom og spennende.

 

Men så viste jeg meg å være kjøtt og blod, og da betyr ordene hans ingen ting... Å "elske" hverandre, nei det vil han ikke høre om. Bruke ordene for alt de er verd og framstå som emosjonell, ærlig, reflektert, blabla, men ikke holde seg til dem etterpå... sånn ser jeg på det nå. Og jeg var også stor i munnen, men jeg har belegg for alt jeg sa også i den ekstremforelskede fasen!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...