Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

malingus -----Hvordan kan du sammenligne ABORT med DØDSSTRAFF?

• Logg inn for å svare
188 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 14:53

En ting er å være i mor abort, men å sammenligne å ta abort på et embryo mot å ta livet av et menneske er vel litt i overkant.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:06

Abortmotstandernes tro på at alt liv er like mye verdt helt fra unnfangelsen av fører til den helt logiske konklusjonen at en abort er mord. Noe annet ville verdt hyklersk. Jeg synes ikke et 12 uker gammelt foster er like mye verdt som en foreksempel 5 år gammel jente, ergo sidestiller jeg ikke abort og mord. Jeg synes, for ordens skyld, at enkelte tar altfor lett på abort.

#3 Den heldige eier av ett barn

Den heldige eier av ett barn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:10

Hehe, jeg mener slike ikke er riktig friske i hodet og har vel hørt litt for mye på Ludivg Nessa. Greier ikke ta slike mennesker seriøst for fem øre. Jeg hadde heller tatt tjue aborter fremfor å drepe ei jente på fem. Morder jeg? Jupp!

• Gjest

Skrevet 16 mai 2009 - 15:17

har ei venninne som tok abort, hun aborterte ut fostret på sykehuset i en bleie.. Hun var 11 uker på vei...og hun kunne se at det var e nliten baby med fingre og tær.. Så for dere som mener dette bare er en celleklump og ditt og datt lurer dere selv... Virkeligheten er hard...det er faktisk må babyer man tar livet av ved abort....

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:20

Herregud neffi, også..........? Trodde aborter mer enn 9 uker ble utført i narkose i følge sykehuset, hvorfor tok hun abort i en bleie da? Man sammenligner ikke en abort med dødssraff.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:22

Hva slags sykehus var dette da? Medisinsk abort etter uke 9 er vel ikke helt på nett?

• Gjest

Skrevet 16 mai 2009 - 15:23

Ingen aborter blir vel utført i narksose? har aldri hørt om det ihvertfall. Hun fikk piller som hun skulle ta...også ble barnet utsstøtt fra livmora i bleia, hun var helt alene på rommet når dette skjedde og visste ikke hva hun skulle gjøre...hun følte jo ikke akkurat at hun kunne kaste den i doen...

• Gjest

Skrevet 16 mai 2009 - 15:25

Jeg vet ikke hvor lenge man bruker medisinsk abort ,men dette var et sykehus på østlandet. Hun følte det selvsagt helt jævli når det skjedde på den måten.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:26

Jobber liksom ikke du i helsevesnet? Aborter som skjer før uke 7 skal bvære medisinske, mellom uke 7og 9 er det valgfritt og etter uke 9 skal det være kirurgisk. Verden er overbefolket, så det er vel bare greit at noen tar aborter. Og jo mindre de er når vi fjærner dem, jo bedre!

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:27

Jo hvis du kan noe om det du diskuterer så gjør de faktisk det, alle etter 9 uker.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:30

Man får ultralyd når man bestemmer seg for abort, er fosteret over uke 9 blir det kirurgisk abort, dette er slik sykehus, fastleger og alle lovlige distanser utfører dette. Piller tar de hvis de er før 9 uker, selv på østlandet. Nå har du lært noe nytt i dag også, kanskje din venninne juger.

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:31

Påstår ikke u at du jobber i helsevesenet? Kirurgiske aborter blir utført mens pasienten ligger i narkose. Du kan fortsatt velge om du vil ha medisinsk eller kirurgisk abort. Medisinsk abort (piller som dreper fosteret og piller som støter det ut) gjøres ikke etter uke 9. Jeg  begynner å tvile på om du snakker sant når du sier er en del av helsevesenet.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:34

Her neffi: Sitat:• På mange sykehus kan kvinnen velge mellom kirurgisk og medikamentell abort når svangerskapet er kommet kortere enn ni uker. Hewr har du link: http://www.helsedire...-1246_2187a.pdf

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:36

Jeg har utført abort og det var under full narkose heldigvis. "ingen aborter blir utført i narkose.." -I alle dager...

• Gjest

Skrevet 16 mai 2009 - 15:39

Jobber på sykehjem ja, har derfor 0 peiling på abortsaker og slikt... Uansett om min venninne juger eller ikke så kanskje hun var 8 uker da...enda verre det da og se en baby slik...

• Gjest

Skrevet 16 mai 2009 - 15:41

er det ikke et visst tidspunkt kvinnen må føde fosteret da? jeg kjenner to stk som fikk riefremkallende piller eller hva det nå var. for å føde fosteret. de var nok rundt uke 11-12.

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:43

Deter de tabl man får før uke 9.

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:43

Det er så tåpelig, et embryo er ikke et ordentlig liv, men det kan bli det. Et embryo er ikke levedyktig og har ikke en gang hjerte. Håper ikke dere som sier at abort er det samme som dødsstraff har drept mygg og fluer. Det er liv det også. Jeg er gravid og overlykkelig, men rakker ikke ned på dem som ønsker å ta abort. Er så utrolig gammeldags holdning.

• Gjest

Skrevet 16 mai 2009 - 15:45

Hjertet dannes i uke 4 , så der tar du feill... og jo, DET er en liten baby...

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 415 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2009 - 15:47

En baby kan du holde i, en baby er et barn som er levedyktig ved fødsel også fortidligfødte, men dette er foster og har ingen mulighet å overleve en fødsel og på egenhånd. Det er ikke en baby, MEN et foster etter antall uker, før det er det et embryo. Har ikke du gått skole i helsefag?