Gå til innhold

Etterkontroll etter fødsel


♥ Notie♥

Anbefalte innlegg

Sist uke hadde jeg min berømte seksukers-kontroll (som ble en åtteukers i steden..:) og ble ganske overrasket over at det ikke var noen GU involvert, til tross for at jeg har hatt en del underlivsrelaterte plager etter fødselen som jeg tok opp med legen - det var forøvrig fastlegen min jeg var hos. Hun ba meg bare se det an en måneds tid og så komme tilbake hvis det ikke hadde bedret seg. Er ikke det litt merkelig? Trodde en sjekk av sting, knipemuskler osv var fullstendig naturlig i en sånn situasjon jeg.. i tillegg måtte jeg betale vanlig takst for timen, trodde dette var regnet som en del av svangerskapsomsorgen, men jeg tar kanskje feil. Endte i hvertfall opp med å gå ut derfra som en forvirra vegglus og glemte til og med at jeg uansett burde ha tatt celleprøve. Nå har jeg bestilt ny time om to uker og da skal jeg iallefall skrike til meg en gynekologhenvisning!

 

Andre med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Var på 6 ukers kontroll i forrige uke. Slapp å betale, da dette blir regnet med i svangerskapet. Jeg skal sette inn spiral, så jeg fikk henvisning til spesialist, da legen ikke kunne gjøre det. Hun sa da til meg, at jeg ikke trengte GU hos henne, da jeg kom til å få dette hos spesialisten. Synes din erfaring skurrer litt i forhold til min. Kanskje du burde ringe til føde- barsel poliklinikk der du bor? De vet i hvertfall hva vi har krav på og hvordan rutinene skal være.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke GU kontroll, men har ikke hatt noen plager heller etter fødselen. Hadde bare tre utvendige sting.

Betalte ikke for timen, siden det er en del av svangerskapsomsorgen.

 

Håper du får henvisningen du vil ha på neste legetime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Notie,

 

var til kontroll i går, og fikk beskjed av legen min om at hun ikke gjorde de såkalte rutinemessige GU'ene på kvinner som ikke hadde noen plager etter fødselen. Selv har jeg ikke det - bare ett lite sting og ikke noe annet som er unormalt. Jeg betalte heller ikke for denne kontrollen - den inngår i svangerskapsomsorgen. Ta det opp med legen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...