Gå til innhold

Får små barn pollenallergi?


mayaya

Anbefalte innlegg

Mini på 2 år har blitt såå snufsete og tett i det siste, men ellers ingen tegn til forkjølelse. Han ser ofte kjempetrøtt ut på ettermiddagene etter soving, sover ute. Nå har vi begynt å lure på om han reagerer på pollenet i lufta? Mannen min og svigerfar er begge veldig plaget, og de har hatt det ei ukes tid nå...

 

Tror dere at det kan være det? Bør jeg kanskje bestille ei time til legen? Hvis det blir påvist, finnes det noe som hjelper disse små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i forbindelse med mye hoste for noen år siden, ble min da 4 år gamle sønn testet. Fikk da vite at det var vannskelig å påvise pollenallergi hos så små. Han fikk påvist allergi, og fikk flytende antihestaminer og innhalatorspray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor feilmargin på allergi testar på små barn. Eg skulle teste mine nå i vår men utsatte det. Jenta mi får allergi medisin fordet, på vanelig resept da men det er grunna symptoma ho har, har til og med kryssallergi på bjørk. Legen min er enig i at ho muligens er allergisk og at me også burde vente med å teste ho, ho har blitt stikke så mange gonger nå......vore sjuk og ete ting ho ikkje burde osv.

 

Gutten min har ikkje symptomer nå men hadde for nokon år tilbake, så me ventar og ser også doserar eg medisin til jenta mi etter som det trengs, etter avtale med legen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Da får jeg vel bare spørre legen da :) Men jeg skjønner det sånn som at det iallefall finnes noe som kan hjelpe dem da, det er betryggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...