Gå til innhold

lavt stoffskifte i forbindelse med fødsel??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det noen som har fått påvist lavt stoffskifte etter fødselen, som kan fortelle meg symptomene dere hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det, eller lavere ihvertfall. Merket ikke så mye til symptomene siden en er jo trøtt uansett, men vet at trøtthet og lett depresjon kan være symptomer på lavt stoffskifte.

Det er en kjapp blodprøve hos legen som viser om du har det eller ei. Gå å sjekk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:) ja jeg tror jeg må bestille meg en legetime! har slitt mye med depresjoner siden fødselen nå..trodde først det bare var barseltårer..men de kan ikke vare i over 4 mnd.!? er også veldi trøtt og slapp..(ikke at det er helt normalt etter man har fått barn) men når jeg føler at jeg er konstant sliten i kroppen..nesten sånn den er kraftløs til tider..så er det vel noe som ikke stemmer. spiser sunt og mosjonerer gjør jeg, sluttet å røyke for et år siden også..så skulle tro kroppen min var i bedre form nå...så det er noe som ikke stemmer helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stoffskiftet synker ofte e fødsel, og lavt ss er forbundet med depr. Jeg fikk også barseldepresjon første gangen. jeg slet med sinnsykt HØYT stoffskifte i svangerskapet, men etter fødsel vil jo dette synke (for det var svangerskapsfremprovosert) pga hormonendringene, så da blir jo stoffskiftet mye lavere enn det ahr vært. Og jeg er sikker på at det var dette fallet som forårsaket min depr. Jeg gråt i et halvt år etter fødselen, uten å vite hvorfor, syntes alt var svart..

 

Skulle ønske jeg visste dette m stoffskiftet da, så kunne jeg fåt hjelp før. Gå til lege du, det er fort gjortt å sjekke med blodprøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ringer jeg lege i morgen! for dette gidder jeg ikke lenger. første gang jeg tenkte på at det kunne vere stoffskifte, var da noen sa til meg at det var ei som ikke gjor noe annet en å gråte hele tiden og ha det vondt med seg selv..i tilleg til å føle seg fysisk utmattet etter fødselen. men er det slik at man ber om å ta desse stoffskifteprøvene? eller er det legen som bestemmer om det skal bli tatt noen prøver? er litt redd for å komme dit..og så ser legen det ikke nødvendig kansje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min tok prøver både under og etter svangeskapet han, så jeg trodde nesten det var vanlig. Bare si at du mistenker det du, så må han jo ta den blodprøven. Er kjapt gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare si at du vil han skal ta de prøvene du. Si du har lest en del om det og at du ahr mange symptomer på lavt stoffskifte, at du ahr depressvie sympt og at du ønsker å gjøre noe med det HVIS det skulle ha med ss å gjøre. er ikke standardprøver, så du må nok spørre. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...