Gå til innhold

15.mnd-kontroll!


Silje *trebarnsmamma*

Anbefalte innlegg

Vi har vært på 15.mndkontroll idag vi, målt og veid og tatt MMR-vaksine. Gikk veldig fint. Hun laget knapt lyd da hun bøe stukket. Iselin traff 2 små babyer som hun fikk lov til å gi en klem. Storfornøyd da:) Hun var 80 cm lang og 11345 gr.

 

Flere enn oss som har vært på kontroll allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor og flott jente du har!

 

Vi skal på torsdag. Vil utsette vaksina pga mykje sjukdom, og er nervøs/spent på vekt. Alltid spennande med kontroll, skriver her når vi har vore :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage blir 15 mnd den 17.febr.

Vi var nett å tok 1 års vaksinen fordi han ligger etter pga mye tenner me feber ..

han var ca 80 cm og 10,5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll i går, vi óg :-) Helena veide 11.2 kg og var 78 cm lang. Hun har vokst 5 cm på 3 måneder, altså! MMR-vaksinen var ikke noe å grue seg for, viste det seg. Hun fikk den i armen og skvatt bare litt da hun ble stukket - skrek ikke. Dessuten har hun ikke fått feber i etterkant, slik hun har fått av de andre vaksinene. Heldigvis (forhåpentligvis) lenge til neste gang hun skal stikkes!

 

Ellers alt vel på kontrollen, ingenting å sette fingeren på. Fine godjenta mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på kontroll. Lillepia veide bare 8800 gram og var 74 cm lang. Hadde ikke gått opp så mye siden 1 års kontrollen, men hun har akkurat vært syk også er hun veldig aktiv! Men ellers var alt bare bra :)

Gikk veldig bra og ta MMR-vaksinen. Jeg fikk beskjed at symptomene ikke kommer før etter 5-7 dager på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har vi og vore på kontroll og Eir er no 9385g og 79,5cm.

 

Vi har utsett vaksina til i mai, så Eir forhåpentlegvis har fått vere frisk i nokre veker før ho tar vaksina. Broren reagerte med slapphet og feber i mange dagar etter mmr'en (begynte 4-5 dagar etter vaksina, og varte i like mange dagar), så eg reknar med at Eir kjem til å gjere det og (dei har nemlig reagert likt på alle vaksinene så langt).

 

Ho har hoppa ned fire hakk på vekt/lengdekurven sidan ho var 10 mnd, frå midt på snitt til nesten heilt nederst. I snitt har ho gått opp 40g pr mnd/9,5g pr veke sidan 10 mnd - og det ER lite, sjølv om ho no er meir aktiv enn før. Eg er litt irritert på helsesøster (var ein vikar, litt eldre), fordi svaret ho hadde på alle mine bekymringar var at eg treng ikkje bekymre meg for noko som helst - fordi eg ammar enno. Trur eg skal gå og veie Eir igjen om nokre veker og ta ein prat med den "vanlege" helsesøstera vår, som er betydeleg meir konstruktiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på kontroll også. Mini har flatet veldig ut etter å ha hatt et par kraftige runder med omgangssyke. Men han var 79,5 cm lang og veide 10.82 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll forrige uke og jenta mi var 81 cm lang og veide 10,55 kg. Strukket seg veldig, men veid omtrent det samme lenge nå. Men hun spiser som en hest, så ingen fare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi var på 15 mnd kontroll for en uke siden og da veide Hedda 10,2 kg og var 82cm.

Vaksina gikk forsåvidt greit, men nå 9 dager etterpå har hun feber og noen symptomer på de sykdommene hun ble vaksinert mot. Det er visst vanlig å få det, men kjedelig at hun er så pjusk..

Men det går nok over om ikke så lenge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...