Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Lei av å høre om overvektige barn, hva med vi som tynne barn da ???

• Logg inn for å svare
20 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 21 januar 2009 - 12:45

Er så lei av å høre om overvektige barn og ekstra store klær som finnes i butikken for de som er overvektige og store... Men hva med oss som har tynne barn da ?? de snakkes det aldrig om. Jenta mi er så høy og tynn at det ikke finnes en eneste bukse som passer henne, ikke olabuser, joggebukser, til og med stilongsene og strømpebuksene er for stor i livet til henne det er jo helt håpløst. Nå er hun veldig høy da siden hun er 1.36 høy og bare er 8 år og veier 28 kg. Alle buksene hun bruker må hun ha belte på men da er de så store at de ligger i folder rundt livet og hun får gnagsår og merker av det, dette gjelder da spesielt olabukser. I strømpebuksene og stilongsene og joggebuksene har jeg spretta opp allt sammen og sydd i strikk selv noe som har fungert fint men fy for en jogg og dyrt blir det å ettervert. Noen andre som opplever d samme? Noen som har gode råd å komme med? Å vil legge til at hun er sunn og frisk, spiser masse og er aldrig syk, hun er den som har vært minst borte i kalssen på 3 år. Så det er ikke noe gært sån sett, hun er bare høy og tynn.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 blond

blond

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 90 Innlegg:

Skrevet 22 januar 2009 - 19:10

Det verste er vel at man gjerne ikke "får lov" til å klage når man er tynn eller har tynne barn siden det er et større problem med overvekt. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ang riktige klær...

#3 Tredjepåplass

Tredjepåplass

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 22 januar 2009 - 19:58

Hei! Vet hva du mener. Min gutt er kjempetynn, men alle buksene i hans str er fremdeles med strikk i livet, så det går greit. Men fra neste str (134) ser det mørkt ut... Mitt problem er også å få ham til å spise. Han er forsåvidt frisk og fin, men han får humørsvingninger fordi han ikke har "noe å gå på", og spiser så lite. Men han er veldig aktiv allikevel, så det er vel ingen fare.

#4 Kokkeli nyter våren:)

Kokkeli nyter våren:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 25 januar 2009 - 22:59

Ja har selv en gutt som jeg sliter med å finne klær til. Da særlig bukser. Alt blir altfor vidt i livet. Min er seks år og er lav for alderen, er vel bare ca 112-114 cm tipper jeg. Bruker nå 116 i bukser, 110 blir litt for liten i lengden i bena, 116 litt for lange. Men alle er for vide i livet. Veldig mye for vide også. Og ser jo helt dumt ut og stramme inn en bukse til det strammeste i livet også, buksa er jo for stor videre nedover bena også.. De beste merkene jeg finner er Exit, Name It, Brubacker (eller hvordan det staves?)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 08 februar 2009 - 12:27

Jeg kjøper bukser med stikkstramming i livet. Det funker ikke med belter. Skinnyfit sitter bra på ham, men han er ikke syltynn, men slank. Var ikke egentlig klar over at det skrives mye om overvekt. Jeg kjenner ikke et eneste overvektig barn, så dette er nok et litt usynlig problem for meg.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 12 februar 2009 - 18:23

det finnes jo egen side her inne til og med for overvektige barn. Nå skal dem jo begynne å veie ungene på skolen igjen å da det er for mange overvektige barn. Bukser med strammestrikk finnes jo bare fram til str 128, etter det så finnes det ikke så det hjelper ikke oss.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 12 februar 2009 - 18:25

Exit bukser passer ikke jenta mi, de er både for vide rundt bena og rundt livet. ser jo ut som hun har på ballongbukser hehe ;)

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 28 januar 2010 - 20:03

samme her...finner ikke noen bukser av noen slag som passer.... vi har kjøpt en del av de klærene med strikk og de er stramma inn på det meste og enda så er de store!!!! jeg selv var tynn fra jeg var baby til for 2 år siden!! og jeg har hørt i alle år !Du spikern begnn å spis litt a...vi ser deg nesten ikke!!! osv... det har ikke spes vært noe morro for alle har sagt det i alle år ..og det var vondt og sårende !så når folk rundt prøver å si det til min datter så må jeg si at jeg er ute med piggene med en gang!! for jeg vet hvor vondt det er å høre...uansett hva jeg spiste,ikke spiste gjorde og ikke gjorde så var jeg tynn..for jeg fikk alltid høre at jeg som var så tynn burde jo være lykkelig glad for det....

#9 den perfekte mor

den perfekte mor

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 153 Innlegg:

Skrevet 21 desember 2011 - 10:14

ikke bare bare med hverken strikk eller belter heller, når det må på det strammeste. Buksa krøller seg jo sammen oppi der... Men de smaleste buksene blir likevel for trange, da han egentlig ikke er så tynn, bare veldig slank...
daglig leder i AS Heimen

#10 Cat.68

Cat.68

Erfaren bruker

• Brukermoderator
  • PipPipPipPip
  • 3 711 Innlegg:
  • StedNord-Trøndelag

Skrevet 17 januar 2012 - 14:20

Kjenner så alt for godt til den der. :(

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 21 januar 2012 - 12:04

Har samme problem her også, men funnet ut at wow har endel bukser som er veldig smale. De er ikke alle like fine, men de passer. Og jeg er innom der støtt og stadig for å se hva som henger på salgsstativene. Kjøper bukser i noen str for store slik at jeg har når de vokser, for jeg kan ikke kjøpe når det trengs da er det ikke ofte jeg finner de smale i butikken. Har to barn i hus som har skikkelig smal benbyggning og ikke noe polstring på kroppen.

Men vi har også ei jente i hus som vi sliter med å finne vide nok bukser til. Hun er ikke overvektig, men hun har mye muskler og har bred benbyggning. Hun liker ikke bukser som er tettsittende, så det er ett lite leteprosjekt for å finne andre bukser enn joggebukser.
Siste ungen passer alt til, bare å plukke med seg en bukse i riktig str så passer den som ett skudd.

Så mange som sliter med å finne klær som passer til ungene. Vi må bare finne stedene som passer best for ungen. Jeg har sydd inn noen bukser også, fungerer veldig greit det også men ikke alle bukser det går med.

De har også en mormor som har sydd noen bukser til de.

#12 den perfekte mor

den perfekte mor

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 153 Innlegg:

Skrevet 21 januar 2012 - 16:19

Hvilke butikker har wow da? Er det en spesiell modell av de som er smale?
daglig leder i AS Heimen

#13 Edelweis

Edelweis

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 346 Innlegg:

Skrevet 22 januar 2012 - 10:31

wow er en egen butikk som fører sitt eget merke. nemlig wow. før hadde ichi butikker wow klær, og noen bikbok butikker hadde wow, men her er de nå blitt delt i to butikker. wow er genialt til barn som er lange og tynne.

#14 vinterbrud

vinterbrud

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 505 Innlegg:

Skrevet 08 mars 2012 - 21:35

Min jente på 8,5 år var i juni 2011 141 cm lang og ca 29 kilo,tynn og blid kaller jeg henne.
Jeg er også irritert over det ensidige fokuset media har på overvektige unger,og null fokus på tynne unger.
Ja,bukser er et kapittel for seg,de fleste er her også for vide i livet.Jeg gleder meg til varmen kommer,så hun kan løpe rundt i kjole igjen.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 22 mars 2012 - 21:33

Har en gutt på nærmere 140 cm og 23 kg. Han er 8,5 år.
Han er tynn han og ikke en eneste bukse passer til han. En periode var det helt håpløst da moten for gutter var svære og vide jeans.
Ser frem til sommeren. Da bruker jeg å kjøpe tøffe bukser i str 2-3 år så bruker han dem som shorts. Er ellers veldig frustrerende for han da han ikke kan gå med klær som han egentlig vil gå i.

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2012 - 22:44

Grunnen til at man fokuserer på overvekt blant barn er vel først og fremst fordi det er et potensielt helseproblem for barnet som kan unngås.

Om man er spinkel og tynn er det neppe noe man trenger å sette søkelyset på, med mindre det er fordi ungen ikke får mat hjemme. Det er vel heller sjeldent.

Praktiske problemer ift klær er en annen side av saken.

#17 humlemamma

humlemamma

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 617 Innlegg:

Skrevet 21 mars 2014 - 11:05

Har også ei jente på 8 (snart 9), 136 cm høy og veldig tynn. Hun har vært litt plaget av det tidligere, da faren hennes har kalt henne tynn som ei flis, at hun var så tynn at hun kunne knekke o.l., så vi hadde noen år med mye snakk for å skjønne at alle er ulike og det ikke er noe feil med henne. (Helvetes fedre som ikke fatter hvordan kropp og selvbilde på jenter er!!!)

Jeg kjøper alltid de buksene med strikk som kan stilles i livet, men nå begynner de å bli vel romslige, om de skal være lange nok. Heldigvis liker hun tights, men de er jo altfor slappe. Fikk tips om at LIndex sine tights var ganske stramme, og det stemmer. Ellers så kan man kjøpe buksestrikk og sy inn øverst. 

Vil gjerne ha tips om olabukser som passer, er jo så vanskelig å finne. Og shorts, nå når den sesongen nærmer seg!

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 05 april 2014 - 20:31

Jeg hadde selv et svært undervektig barn fra fødsel. Nå er hun litt lettere en gjennomsnittet, men klær er veldig lett å få tak i. Vi har vært SVÆRT nøye med at hun spiser skikkelig til hvert eneste måltid (med skikkelig mener jeg f.eks. minst en halv skive til frokost+ litt frukt, syrnet melk eller juice f.eks.)

Det har gjort henne normalvektig. Jeg sier ikke at dette er tilfelle for alle barna som beskrives overfor her, men er det virkelig slik at barna deres spiser ordentlig hver tredje time?

Anonymous poster hash: 64fd0...860

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 318 882 Innlegg:

Skrevet 25 april 2014 - 09:48

Forstår deg godt. Det som irriterer meg er alle de, særlig familie, som forteller henne og oss hva hun må spise for å legge på seg.

Gi ungen nugatti! Ekstra lørdagsgodt! Osv.

Hun er tynn og skranglete, seks år. Jeg var akkurat slik og nå er jeg helt normal, det samme med min mann.

Vi prøver å spise sunt og regelmessig og nugatti er ikke løsningen.

Anonymous poster hash: fa57c...e2a

#20 Snøfnugg75

Snøfnugg75

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 18 Innlegg:

Skrevet 25 april 2014 - 09:49

humlemamma: Name-it har nokre fine dongertights som sit fint på vår tynne jente.

• humlemamma liker dette