Gå til innhold

Betennelse i visdomstann som ikke er vokst opp, og hamsterkinn. Kvalm også!! Farlig å vente med det til mandag?


Bomchicka Wah Wah

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt press på tannkjøttet der lenge og følt meg litt uvell. Tendeneser til feber og kvalme, men jeg har uansett trodd det var visdomstanna som holdt på å vokse frem. I går ble jeg skikkelig hoven, og i løpet av natten har jeg hovnet ennå mer opp, ser ut som en hamster nå.

 

Jeg sliter med ekstrem tannlegeskrekk, og jeg klarer ikke ringe rundt til tannlegevaktene i Oslo. Må dessuten ha det på faktura da julekontoen er så og si tom. Uff. Kan jeg vente til mandag til min vanlige tannlege kanskje har åpent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hatt det sånn to ganger, og begge gangene gjorde det så vondt at jeg ikke greide å spise, nesten ikke snakke... var helt grusomt...

 

du kan sikkert velge å vente til mandag, men jeg var på tannlegevakta begge gangene, og de trakk tennene. undersøkte med andre tannleger den ene gangen, men det kostet det samme(tror det var 1500 kr), og de hadde ikke tid til meg... :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt det sånn to ganger (har fått alle fire). Begge gangene har jeg hovnet opp, ikke klart å åpne munnen, ikke klart å snakke eller spise og hatt feber og kvalme.

 

Begge gangene har de skjært opp kjøttet/huden som hindrer tanna i å vokse opp, og begge gangene har det vært uutholdelig vondt i to-tre dager etterpå. Den ene tok de på lillejulaften, slik at jeg ikke klarte å spise noe til jul:(

 

Tenne har ennå ikke kommet skikkelig opp, og nå er jeg midt i prosessen med å trekke alle fire visdomsjekslene mine (som også er skikkelig vondt). Jeg har rett og slett ikke plass til dem, og derav kommer betennelsen i tillegg til at jeg får skeiv tannstilling.

 

Viss jeg var deg ville jeg gjort det når jeg hadde fri, slik at jeg kunne ta det med ro lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som betennelse og tennene må nok opereres ut.

Du får pencilin av tannlegen og time til kjeveortoped.

Jeg måtte operere ut to visdomsjeksler i vår, grunnet betennelser og at de aldri kom helt ut.

 

God bedring og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det likt, men har ikke hamsterkinn (ennå da). jeg har vært å kjøpt corsodyl på apoteket (til å skylle munnen med). Jeg trodde ikke tannlegen kunne trekke tenner med betennelse rundt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest colorina

Det regner jeg med, men jeg vet ikke sikkert. De behandler jo bl.a folk som har fått skadet tenner i en ulykke, akutte ting som ikke kan vente på neste lønningsdag, så det hadde vært rart om de ikke gjorde det.

Hvis du har veldig tannlegeskrekk kan du be om pre-medisinering. Da før du en beroligende tablett som virker angstdempende og muskelavslappende. Jeg pleier å få en hvis det er større ting som må gjøres og tiden flyr i fht om jeg ikke skulle fått en.

 

De har åpent til klokka 22 idag.

 

Lykke til!

 

http://www.tannhelsetjenesten.oslo.kommune.no/article81172-9209.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet gjør de nok ikke det, men da den første tannen min ble operert ut var betennelsen svært aktiv, da pencilin og corsodyl ikke gjorde susen. Tannlegen sa at det kom mye puss ut da han skjærte opp tannkjøttet. Herlig! :o/

Jeg fikk ikke betennelse i etterkant.

 

Men da den andre tanna ble operert ut hadde jeg ikke betennelse, men det fikk jeg 3 dager etterpå. Au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de sender IKKE med faktura.

Og du kan vente!

 

Det har seg nemlig slik at dersom du ikke har så vondt at du er desperat, ja da kan du fakisk vente til mandagen, tannlegevakta er dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...