Gå til innhold

Noen som har røyka hasj gjennom svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvorfor vil du det? Hvorfor ta kjangsen på at det skal gå bra og måtte leve med et barn med skader og senvirkninger?? Er det noe du vil ha på din samvittighet???? Tenk på den lille som er i magen din og sett han/hun foran din egen nytelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 9.uke nå..

Har tatt max tre trekk av en liten pipe ca annenhver/hver tredje dag.. ikke så mye.. men er usikker på om det skader barnet eller ikke.. noen sier det ikke gjør noe så lenge det er så lite, andre flyr jo i taket så fort de hører ordet hasj..

Røyker ikke sigaretter i tillegg, og drikker heller ikke alkohol..

Har ikke hatt noe blødninger eller noe form for komplikasjoner pga dette. Er rett og slett i kjempegod form.. Det beste er nok å slutte, men ikke lett når samboer røyker hver dag.. men SKAL slutte, det har jeg bestemt meg for.. Før røyka jeg jo 2g om dagen så det er en stoooor forskjell..

Andre som har noen erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig leit å se et slikt innlegg...

 

Hasj skader fosteret på følgende måte:

1. Blodårene i morkaka og navlestrengen blir trange slik at fosteret for mindre med blod og oksygen. Dette fører til at fosteret ikke vokser som det skal.

2. Nyere forskning viser at hasj, bnz og alkohol gir barnet store nevrologiske skader. Det er kanskje ikke mulig å se når barnet er født, men gir seg utslag i konsentrasjonsproblemer, suicidalitet, depresjon og avhengighet i ungdom/voksen alder.

 

For hva skjer med et foster som møter rusmidler i mors liv? Hva følte du når du røyket hasj de første gangene? Ville du forsøke det igjen? Hva tror du ditt kommende barn vil føle når de møter rusmidler i tenårene? Det er stor grunn til å tro at fosteret vil lengte like mye etter rusmiddelet som et voksent menneske som savner å ruse seg.

 

IKKE gjør dette mot barnet ditt. For kan DU leve med at du har påført ditt eget barn skader som barnet skal bære med seg hele livet?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par jenter som har røykt hasj gjennom sine svangerskap, og deres barn er velskapte og fine.

Det finnes foreløpig ingen sikre tegn på at cannabis er skadelig for fosteret, men ungen kan komme ut abstinent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ikke bli provosert nå.

 

Barn som har vært eksponert av hasj i mors liv, har SKADER. Dette vil vise seg når barnet blir eldre og avvikene vil vise seg. Hyppige skader er: konsentrasjonsvansker og depresjon.

 

Det er HELT sikkert at dette er skadelig. Jeg samarbeider med Borgerstad klinikken og de har mange tilgjengelige data på dette.

 

Hvis barnet kommer ut abstinent, så betyr det at barnet virkelig har tatt skade. Abstinens for et nyfødt barn er en av de verste introduksjonene til verden et barn kan få. Barnekroppen krever stoffet det har blitt tilført i mors liv og må ta avrusningen som mor ikke selv har ønsket å ta. Ille.

 

Barn som har fått tilført rusmidler i svangerskapet har også en stor tilbøyelighet til å bli forført av rusmidler selv senere i livet. Det er stor grunn til å tro at de vil savne de narkotiske stoffene på lik linje som med en voksen som ikke lengre ruser seg.

 

Ikke hør på mennesker som sier at dette ikke er skadelig. Dette er mennesker som ikke søker informasjon på område og har utelukkende en selvbasert og tabloid oppfattelse av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt så fælt på akkurat dette med rusmidler under svangerskapet. Hva, hvorfor, eller, osv.. Får aldri et skikkelig svar heller..Men det er som du sier, hvorfor står det ikke noe om slike tillfeller?? Det hadde jo vært utrolig hjelpsomt om noen delte eventuelle erfaringer ved bruk under svangerskapet.Dette er første gang jeg er gravid, å jeg blir engstelig med engang jeg kjenner noe som helst i magen. Men jeg tenker slik at, så lenge vi har det godt, å ikke er stresset osv, så må jo det lille barnet ha det likt. Ikke møtt på noen "gi faen" gravide jeg iallefall. Tror ikke mange ville røykt hasj under svangerskapet dersom de var litt i tvil om det ville skade fosteret/barnet , eller tatt liv! Jeg lurer på hva som er verst da... uendelig pumping med sigaretter? De som "koser" seg med "litt" alkohol nesten daglig? Eller de som røyker litt hasj?

Hadde iallefall vært deilig å hele tiden visst hva som skjer i magen, jeg vet liksom ikke når jeg skal bekymre meg helt? Det er jo så aktivt der inne til tider, pluss at det ikke er direkte deilig eller avslappende å bli sparket innvendig heller da. Jeg har elsket det lille barnet fra første stund jeg fant ut jeg var gravid, men ærligtalt jenter, det er ikke deilig bare fordi det er liksom?? Det er rett å slett skummelt syns jeg, det er ofte jeg støkker til ved et spark som kjennes bedre enn de andre. Ja... Hadde vi bare fått svar på ALT vi lurte på da..... Hilsen forvirret førstegangsfødende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke grunnen til at du spør, men jeg forstår ikke gravide som bruker noen form for rusmidler? Heller ikke de som røyker vanlige sigaretter når man vet at det skader barnet.Jeg er ikke noe avholdsmenneske, men når jeg er gravid kutter jeg alt da jeg ønsker det aller beste for barnet i magen. Det er jo vi som har valgt å få dette barnet, det er ikke det som har bedt om å få ligge i vår mage.Ønsker ikke dere det beste for deres barn? Jeg skjønner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har røyka feks hajs i flere år, er det faktisk vanskelig å plutselig legge det på hylla.. det er ikke avhengighetsskapende som andre typer rusmidler, men når man er vant til å røyke seg en hver dag så blir det en vane,og gammel vane vond å vende.. samme med sigaretter.. JA,det kan være skadelig å røyke hasj under svangerskap, men vil nok si det er bedre å røyke et par trekk av en joint enn å dampe 10-20 sigg om dagen for å klare å slutte med hasj.. jeg sluttet lett med sigaretter, men var verre med hasjen, men har nå gått ei uke uten, og føler meg i god form, men var også i fin fin form da jeg tok et par trekk om dagen.. har dårlig samvittighet for det jeg har gjort, men alt er i skjønneste orden. det er forskjell på folk, og det må man akseptere..slutt å døm ting man ikke har peiling på..virker som om folk her tror at hasj er et sterkt narkotikum, men det er det ikke.. det er litt ekstra krydret tobakk.. er så langt ifra andre typer narkotika som det kan g an å få blitt. og man kan faktisk ha et helt normalt liv, og være et oppegående menneske selv om man røyker hver dag/kveld for å slappe av..jeg røyka i 3 år før jeg ble gravid nå, og jeg har gått på jobb hver eneste dag, vaska hus, gjort alt det dere andre gjør. så vil ikke si at det er skummelt hvis man vet hva man gjør..

men det sier seg selv at man bør holde seg unna under svangerskapet..

Vil gjerne at kvinner som har røyka under svangerskapet sier noe om det, for det er altfor lite info om det.. hvordan oppfører barnet seg? har det motoriske mangler? eller er det som alle andre barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

grrrrr jeg blir såååå j... forbanna å se på alle dere hyklere av mennesker her inne som syter å klager over at den forbanna hasjen er så jævlig farlig!!!!

 

dette jævla landet som vi kaller norge er jo bare helt på tryne når det gjelder bruk av hasj!

man kan bare reise ned til danmark så er synet noe helt annet. der er det påvist at hasj i mindre grad faktisk er bra for kroppen!! er så syklig mange påstander her inne om hva hasjen gjør med en barn osv.

OVER HALVPARTEN STEMMER IKKE!!!!!!

skjerp dere, dere som ikke har peiling!!!!!!! jeg kom til værden uten skader bivirkninger eller noe da min mor røyket hajs i sitt svanger skap med meg. å mine to søsken er å uten bivirkninger eller såkaldte skader de også!!!

slutt å kom med påstander dere ikke vet noenting om!!!!!!!!!!!!! omg!!!

hvorfor er hasjen lovlig i flere land?? hvorfor snakkes det om støtt å stadig at en vil legalisere hasjen også her til lands???? dere som påstår det ene å det andre om hva slaks bivirkninger eller skadet et foster kan ta av hasj, har dere noe hold i det??? til og med flere leger her i landet å i andre land har påvist at det er minnimale skader et foster tar av hasj røykingen til mor.men når det først skjer noen skader av et foster hos mor som har røyka hasj så blåses det jo opp til den værste ting, men er fosteret skadet av andre grunner dysses det ned.

alkohol å tobakk har faktisk en mye værre konsikvens å ikke mins medisiner som er KJEMISK fremstilt!

sier ikke det at en som er gravid bare skal røyke hasj uten å tenke på at det kan bli konsekvenser ut av det, for alt kan skje.

jeg sier bare at alle de påstandene som står her inne stmmer f.... ikke! lytt til din egen kropp den sier hva som er riktig å hva som er galt!!!!!

 

å husk alt det en lege sier i dag trenger ikke å være det samme i morgen!!! alt avhenger av hva den enkelte leger mener, det trenger ikke alltid være fakta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst?!?

du har jo tydeligvis et eller annet problem, som skriver et slikt innlegg.

selv om du føler deg truffet, trenger du ikke oppfordre andre til å røyke. selv om de som røyker selv, ikke mener det tar skade, kan du høre med en hvilken som helst lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier ikke at det tar noen skade, å jeg røyker ikke selv!!!! lær deg å les jeg har ikke oppfordra noen til å røyke noen vei. er bare dritt lei av alle påstandene om hasj som ikke stemmer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKAM DERE ALLE SAMMEN SOM RØYKER NÅR DERE ER GRAVIDE!!!!!

Jeg har selv røyket hasj i mange år, men nå som jeg er gravid, er dette, samt alkohol og vanlige sigaretter helt uaktuelt!!

Dere er ansvarlige for det lille livet i magen deres, så ta det ansvaret på alvor!!

Hvis det er så jævlig vanskelig å holde seg unna, burde dere aldri velge å bli gravide!

Det burde være motivasjon i seg selv å ta vare på dette lille livet som vokser og gror inni deg, og hvis du har abstinenser, bør du seriøst ta kontakt med en lege for å få hjelp med disse plagene og ikke la dette gå utover ditt ufødte barn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som VELGER bli gravide da, bedreviteren.... Jeg fant det nettopp ut, og er i uke 14 og har røyka hver dag (ikke mye, 5 piper kanskje).. Ungen min er vel dømt til å være syk\misdannet\skadet da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i hvert fall tvert slutte med all form for røyking, og ta kontakt med fastlegen din, fortelle hva som har skjedd - og be om å bli skikkelig fulgt opp.

 

Nå har jo allerede babyen din blitt utsatt for skadelige stoffer gjennom de aller viktigste ukene (der de indre organer osv blir dannet) - men vi får bare håpe at bebisen din har klart seg greit til tross for at h*n har blitt gitt en dårligere start enn h*n hadde fortjent.

 

Nå når du vet at du er gravid har du i hvert fall ingen unnskyldning. Stopp ALT misbruk tvert! Det fortjener barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

vet om flere som har gjort det....å de barna er tynnere bleikere å som regel fortidlig født,,, i forhold til dem jeg kjenner som ikke har gjort det...kan være tilfeldig....jeg hadde ikke tatt sjansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehhe du virka jo som en sint jente kanskje det var bivirkningen på at morra di røyka hasj mens du lå i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som syntes det er rart at de ikke leser om folk som har unger med hasj skader her inne.

 

De som er så dumme at de røyker hasj mens de er gravide, er helt sikkert så flaue at de aldri kommer til å snakke om at de kanskje har ødelagt for barnet sitt.

 

Jeg tråkker kanskje noen på tærne nå, men jeg syntes det er grusomt egoistisk å bådr røyke hasj og vanlige sigaretter også,mens man går gravid. Nå syntes jeg selvfølgelig at det årøyke hasj er værre.

 

Jeg røyket sigaretter fast i 6 år, men da jeg ikke fikk mensen, så sluttet jeg på dagen. Det syntes jeg alle skulle gjøre. Er ingen grunntil å la være. Er vanskelig, men det går veldig fint, man må bare legge bort sine egne behov, slik man må når man får barn,og det er VERDT det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vet ikke om noen som har røyka fast gjennom hele sv.skapet. Jeg røyka 2 gang i 1.tri, 1 gang i 2.tri og 2 gang i 3.tri. Veldi lite da. Gikk helt fint, men det føles ikke bra, blir ikke å gjøre det neste gang. Heldigvis er ungen frisk og fin og helt normal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...