Skrevet 18 september 2010 - 10:19
min fastlege er først udannet kjemiker, deretter lege. han hadde ingen problem med å si at det til og med er greit å røyke litt, i forhold til svangerskapsplager, osm kvalme osv, ei heller ville han si at dette er farlig - fordi det ikke er det!
dette spørsmålet går på politikk å tradisjon, og ikke minst kunnskap! hasj er for eks. blitt brukt i india i flere tusen år, og er en medisinplante. da FN- vår, herlige verdensregjering forbød hasj på 60tallet, fikk india en 20 års "tilvenningsperiode" til det nye lovverket, fordi det ville blitt revolusjon om de hadde innført det umiddelbart. selv om det i dag heller ikke har særlig innvirkning på samfunnet heller. her i norge var det lov, og en stor del av praksisen å ha cannabisolje i forskjellige medisiner frem til 60-tallet, men plutselig var dette farlig.
kanskje fordi den generelle medisinindustrien ikke hadde hatt så mye å stille opp med, om vi faktiske kunne dyrke vår egen medisin selv.. det finnes tusenvis av positive effekter av cannabis, bare for kropp og sjel. at vi har liten kunnskap og er skremt til å tro annet er synd. se nå på california, der de mest sannsynig får dette lovlig i november, fordi staten trenger penger. og da er det plutselig ikke "farlig" lenger heller? hmm
å røyke store mengder av noe som helst er nok ikke bra, men å ta seg ett trekk i ny og ne, uten å blande med tobakk, kan umulig ha noen skade, og dette finnes det heller ingen bevis for. DET FINNES IKKE ET ENESTE DØDSFALL DIREKTE RELATERT TIL CANNABISBRUK, FOR EKS, men den 3. største dødsårsaken i USA er feilmedisinering og over medisinering.. hmmm
! at mor er harmonisk og balansert og ikke er stresset er da vel så viktig som å jage rundt etter å være en slags idealmamma som samfunnet vil ha. kjenn inni deg selv, der har du alle svar!
jeg var selv så uheldig at myndigehetene fant ut om mitt marijuana bruk, samtidig med at jeg fant ut at jeg var gravid! dette har ført til et rent helvete i forfølgelse å trusler og et umennesklig press, av folk som tydeligvis ikke vet hva de snakker om, da jeg blir møtt som rusmisbruker, uten å være åpen for nyanser mellom litt cannabis og opiater!! uheldigvis for meg dro min fastlege på en mnd ferie å da var det fritt frem for rusetaten, som kun tenker på "mitt og barnets helse" å kjøre på med alt de har av voldsmidler og har gjort meg helt utkjørt, heldig vis er jeg enda ikke blitt tvangsinnlagt, men som hele tiden er deres pressmiddel!!
jeg og min samboer ville starte et liv langt utenfor byen, men valgte tydeligvis feil bygd, - der jeg var deres første "gravide rusmisbruker"og har sett oss nødt til å flytte inn til oslo, der de heldigvis har viktigere ting å ta seg av enn å forfølge en slik sak på det nivået det har vært på.
jeg er en sterk og meget oppegående dame, som ikke drikker, annet et enn glass vin i ny og ne, før graviditeten, men er veldig glad i å røyke meg en spliff å fundere over livets herligheter å kjenne den helbredelsen denne planten gir.
noen som har erfaring med rusetaten forresten?
trenger veldig gjerne noen å snakke med som kan hvertfall realatere til det jeg sier...
etter alt dette er over vurderer jeg å engasjere meg politisk i saken, for jeg er skremt som faen av hvordan dette systemet fungerer, så til alle dere som liker å røyke litt, sørg for all del å holde dere LANGT unna alt som har med myndigheter å gjøre ! :)
det er på tide at vi begynner å utdanne oss med fakta, ikke hva vi blir pumpet med fra forskjellige statlige organer, som faktisk har sine egne interesser først, tro det eller ei. Om alle hadde røkt seg en spliff ville vi garantert ikke hatt noe krig, men heller et mer avslappet og balansert samfunn.
Vi er frie mennesker
Know your rights
Og forresten, vennligst spar dere for disse- jævla rusmisbruker blabla som bare vil si sin mening men ikke vet hva de snakker om og kanskje ikke har røyket selv engang, det er bare irriterende å i veien for de seriøse innleggene! :)
ha en god dag <3