Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Noen som har røyka hasj gjennom svangerskapet?

• Logg inn for å svare
82 svar til dette emnet

#41 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 06 januar 2010 - 13:06

jeg har erfaring med det.. jeg har en gutt som blir 2 år i mai !! jeg røyket hasj undersvangerskapet men jeg sluttet etter 5 mnd, men er jo de første ukene opp til 12 mnd de mener det "KAN" være fare for kromosomfeil.. for å si det sånn så er det mye værre å drikke alkohol for det kan gi ADHD OG LÆRE OG KONSENTRASJONSVANSKER Å DET STEMMER!! er værre med rusmidler som barnet får abstinens av som cocain, amfetamin, tabletter og heroin de som bruker det under svangerskapet mener jeg skulle vært skutt x) !!! for de føder til et liv som må avruses det synes jeg er stykt gjort!! jeg kjenner mange som har røyket hasj under svangerskapet og ingen av dem har fått kromosomskader. nå er jeg på vei med mitt andre barn å røyker litt innimellom ! barnet får ikke abstinens av hasj. mvh meg !!

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 06 januar 2010 - 13:14

stemmer er ikke sikkre tegn på at cannabis skader fosteret!! å er skjelden abstinens på cannabis, værre med de andre stoffene!! somfaktisk skader fosteret!!

#43 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 03 februar 2010 - 10:19

Dere som tror at hasj (DOP) ikke skader barnet er jo tydelig skadet av det dere holder på med.. Jeg har selv vært heavy rusmisbruker (6 år) og det ville ALDRI falt meg inn å brukt narkotika med baby i magen! Egoister vil jeg kalle dere - tenker kun på egen "glede" .. Skam dere!

#44 dollyXxX

dollyXxX

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2010 - 20:47

FY FAEN! Nå har jeg sittet å lest gjennom alle innleggene i denne debatten, og jeg kan uten problemer peke ut en del idioter som tydeligvis ikke har peiling på det de inhalerer.. Cannabis stammer fra naturen ja, men FFS; det er mye gift som kommer fra naturen! Er ikke bare kjemiske fremstilte produkter som er skadelig. Finnes flust med såkalte naturlige giftstoffer som er meget farlige. Hasjrøyking er bevist å ha skadelig effekt, hovedsakelig på hjernen, der de kognitive og psykomotoriske ferdigheter svekkes. Dessuten er hasj mer skadelig enn tobakksrøyk da den faktisk fordobler sjansen for hjerte-og karsykdommer og femdobler sjansen for lungekreft/luftveisinfeksjoner/-sykdommer. At enkelte her inne sitter og forsvarer hasj som rusmiddel er rett og slett latterlig. Skjønner de som sliter med å slutte, får dårlig samvittighet osv, men de som faktisk mener at det er greit i små doser må jo være fullstendig brain-damaged. Jeg har røykt hasj i store doser tidligere, sammenhengende i flere år, og det med at hasj ikke skaper avhengighet er også bare BULLSHIT! jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var avhengig, og fikk diverse plager senere som angst, depresjoner osv. Jeg er ingen helgen, og vet at rus er et vanskelig og sårt tema for mange, men de som forsvarer rusmidler er helt på jordet og bør ikke få barn. Vet det høres ekstremt ut, men det er min mening. Jeg sliter selv med å kutte sigarettene, det skal jeg ærlig innrømme. Har vært et stort problem å slutte 100%, men jeg sitter for faen ikke rettferdiggjør røyk. ALLE som har fungerende hjerneceller vet at røyk, alkohol, medikamenter og alt av rusmidler er skadelige og kan være livstruende for barnet i magen!

#45 dollyXxX

dollyXxX

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 04 februar 2010 - 20:50

FY FAEN! Nå har jeg sittet å lest gjennom alle innleggene i denne debatten, og jeg kan uten problemer peke ut en del idioter som tydeligvis ikke har peiling på det de inhalerer.. Cannabis stammer fra naturen ja, men FFS; det er mye gift som kommer fra naturen! Er ikke bare kjemiske fremstilte produkter som er skadelig. Finnes flust med såkalte naturlige giftstoffer som er meget farlige. Hasjrøyking er bevist å ha skadelig effekt, hovedsakelig på hjernen, der de kognitive og psykomotoriske ferdigheter svekkes. Dessuten er hasj mer skadelig enn tobakksrøyk da den faktisk fordobler sjansen for hjerte-og karsykdommer og femdobler sjansen for lungekreft/luftveisinfeksjoner/-sykdommer. At enkelte her inne sitter og forsvarer hasj som rusmiddel er rett og slett latterlig. Skjønner de som sliter med å slutte, får dårlig samvittighet osv, men de som faktisk mener at det er greit i små doser må jo være fullstendig brain-damaged. Jeg har røykt hasj i store doser tidligere, sammenhengende i flere år, og det med at hasj ikke skaper avhengighet er også bare BULLSHIT! jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var avhengig, og fikk diverse plager senere som angst, depresjoner osv. Jeg er ingen helgen, og vet at rus er et vanskelig og sårt tema for mange, men de som forsvarer rusmidler er helt på jordet og bør ikke få barn. Vet det høres ekstremt ut, men det er min mening. Jeg sliter selv med å kutte sigarettene, det skal jeg ærlig innrømme. Har vært et stort problem å slutte 100%, men jeg sitter for faen ikke rettferdiggjør røyk. ALLE som har fungerende hjerneceller vet at røyk, alkohol, medikamenter og alt av rusmidler er skadelige og kan være livstruende for barnet i magen

#46 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 06 februar 2010 - 00:02

Hejsa Alle sammen!! Jeg er så et af de såkaldte Hasj børn, haha sikkert også enormt skadet som de straite snæver synte her inde kalder børn som bliver født af forældre der ryger hasj!! Jeg er som i sikkert kan se ikke norsk men pære dansk og har en rigtig dejlig hippie mor som ja røg en masse hasj da hun gik gravid med både mig og mine 3 andre søskende, og der er sku ikke nogen som skal komme og sige vi har hjærne skader eller kromosom fejl pga vores mors rygning under svangerskapet, tvært imod, jeg har aldrig været den skoleglade pige, men mine karaktere var fint over gennemsnit og jeg har aldrig haft problemer med og følge med, er faktisk rimelig fram på.. Min lille søster, som så er rimelig skole glad kunne stave før hun kunne gå, hun er 19 år gammel og fik studender huen på siste sommer. vores lille bror på 16 er også færdig med mekaniker uddanelsen og mangler 2 år i praktik!! Er det skadet eller hvad ? har en søster mere som har 2 dejlige børn er gift og hun har heller ikke nogen skader.. Og jeg vil lige sige at mor røg HVERDAG med os alle sammen, er ikke sikker men tror hun røg mest joints, og måske lidt pipe, (skal spøre hende og skrive det til jer) Nordmens syn på hasj er så forkert at det er til og blive bange for, hvor finder i jeres information? Jeg bliver faktisk lidt ked af at folk ikke prøver og finde ud af om det de skriver er fakta istedet for og skrive at hasj og fks piller er lige skadeligt, for det findes der bare ikke noget fakta om.. (google?) Vil da også sige at der ikke er nogen af os børn der ryger hasj selv eller tager nogen anden form for stoffer, og det selv om vi er voksed op med forældre som ryger og har gjort det i 40 år.. for ja den som ryger tager jo selfølgelig skade det gælder væl alle former for stoffer som bliver intaget dagligt i en masse år! Og skræmme folk fra og ta stoffer i svangerskapet hjelper ingen så er det skuda bedre at de ryger lidt hasj fram for og fks tage piller for og slappe af ? for som så mange andre prøver og poengtere så bliver man faktisk ikke fysisk afhengig af hasj, (NEJ MAN GØR EJ) det er tobakken;) men psykisk afhengig kan man saktens blive (og det er ikke alle der bliver det heller).. Men det gør man fks af valium og vival og det bliver babyen i maven også, derfor de bliver født med abstinenser!! Bør vel også sige jeg selv har 1 barn og er gravid med nr 2!! Hilsen Hasj skadet Dansker;)

#47 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 06 februar 2010 - 00:48

Og bør også sige at jeg har aldrig haft depresjoner eller andre psykiske syg domme, (det har mine søskende heller ikke haft) som der også bliver nævn man giver sine børn hvis man ryger hasj! jeg er 27 år gammel og røg/ryger ikke selv under mine svangerskap eller ellers! jeg har aldrig haft noget stort behov for og ruse mig mere en andre, jeg tar en øl i ny og næ. Til dem der skriver at man "åbner døre for sine børn som narkomaner" Bliver lidt fornærmet af sådan nogen udtaelser! Danskeren

#48 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 10 februar 2010 - 21:39

De siste ukene av svangerskapet, de er ikke like farlige som de første, right? Altså, alt av organer er jo ferdig utviklet.. Er vel bare lungene og noe annet som ikke er helt som det skal være enda og som fortsetter å utvikle seg leeenge etter at barnet er født. Hva kan du liksom skade da? Da tenker jeg ikke på de som røyker hasj hver dag, men f.eks. en gang i uka den siste måneden.

#49 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 12 mars 2010 - 21:41

Beklager, men dere som så hardnakket forsvarer hasj under svangerskapet/ellers... Er dere klar over at dere "HØRER" skada ut? Man kan merke mangelen på intelligens i deres måte å skrive på og det har etter min mening sikkert sammenheng med Hasjen;)!!! Stakkars unger!

#50 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 13 mars 2010 - 19:49

Det er ikke farlig å røyke hasj i svangerskapet,tenk alle som røyker vanlig røyk hver eneste dag i 9mnd!

#51 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 23 mars 2010 - 01:23

jeg røyka med min første i magen.. og barnet mitt har ligget langt forran hele tiden.. ingen skader. født over termin, 3,5 kg.

#52 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2010 - 07:57

På Jamaica er det et godt, gammelt kjerringråd å røyke hasj for å dempe kvalme under svangerskap. En forskningsrapport avslørte også da, at hasjrøyking hadde lite og ingenting å gjøre med skoleprestasjoner o.l. senere i livet. Det var "kårene" barna kom fra, som spilte inn, hasj under svangerskap eller ikke. Husker desverre ikke hvor jeg fant denne forskningsrapporten.. Og når det er sagt, rører jeg ingenting av rusmidler eller medikamenter under graviditeten! Så jeg er ikke "en sånn en". Jeg stoler bare enkelt og greit ikke 100% på den norske stat og den infoen vi får tilgjengelig via dem.

#53 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2010 - 08:10

Ja, også glemte jeg én ting.. På Jamaica røyker de da ren pot, marijuana. Blander det ikke ut med tobakk. Det KAN jo være en grunn til at norsk forskning får opp andre resultater, enn det som har blitt studért på Jamaica??

#54 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 09 august 2010 - 13:26

jeg har skummet gjennom, og har noen spm til dere som røyker hasj: -Det sies at man ikke blir avhengig av det, faktisk er det et kronargument for å legalisere dette. Men å slutte når man blir gravid er tydeligvis vanskelig dersom man røyker mye. Hvorfor egentlig? -Jeg kuttet alle rusmidler (tobakk og alkohol) under mitt svangerskap. Er det ikke bare å kutte hasjen på samme måte? Dersom man ikke er avhengig TRENGER man vel ikke hasjen de månedene vel? -Det er vel ikke forsket så mye på om hasj er skadelig for fosteret. Men å dermed påstå at det nesten er bra for barnet er kanskje å trekke det litt langt? Alt skal jo gjennom blodbanen og morkake, og det er ditt blod og din pust som gir liv til babyen. Holder ikke det for å kutte det ut? -Hva om du røyker deg stein og ikke oppfatter babyens signaler (etter at det er født), og det skjer noe? Ville du kunne se deg selv i øynene da? Jeg drakk ikke alkohol mens jeg ammet heller. Jeg høres kanskje "perfekt" ut, men det handler jo om å ta ansvar for et lite liv... eller?

#55 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 07 september 2010 - 08:26

for å komme med en kommentar til akkurat dette: -min eks samboer ble utsatt for akkurat dette når han lå i sin mors mage, og han har virkelige skader av dette :( dette viste seg ikke før han kom i tenårene, og han har slete utrolig mye med ''sinne, depresjoner, selvmordstanker, konsentrasjonsvansker, lese og skrive vansker, uro i kroppen, og har selvfølgelig begynt med samma driten selv :( -en kamerat av meg har også akkurat det samme, og ikke bare en kamerat, men faktisk 15 stk ( ikke alle kamerater, men bekjente), alle disse ble utsatt for hasjrøyking i mors liv, og alle har samme problemet, som helle ikke ble synlig før i tenårene.... har man et liv i magen, så må man gjøre alt man kan for at barnet skal ha det bra... det er ikke barnet som har bedt om å bli til, uansett om det er planlagt eller ikke. Jeg har røykt selv, og ferdigrøyk i 17 år, hver dag, men har altid sluttet på dagen når jeg har funnet ut at jeg er gravid, uten problemer i det hele tatt :) det kommer bare ann på viljen ;)

#56 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 14 september 2010 - 09:02

Skjønner dere ikke at det ikke handler om hvor i verden de gjør slikt og slik`?`Det handler om det du gjør for barnet ditt! Hvorfor i huleste skal dere ha barn i det hele tatt? Når man blir forelder må man rett og slett endre livsstil, ingen hemmelighet det. Sier ikke jeg er perfekt, jeg røkte under hele svangerskapet og fikk jenta ti uker før termin helt spontant..

#57 Mave10

Mave10

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 18 september 2010 - 10:19

min fastlege er først udannet kjemiker, deretter lege. han hadde ingen problem med å si at det til og med er greit å røyke litt, i forhold til svangerskapsplager, osm kvalme osv, ei heller ville han si at dette er farlig - fordi det ikke er det! dette spørsmålet går på politikk å tradisjon, og ikke minst kunnskap! hasj er for eks. blitt brukt i india i flere tusen år, og er en medisinplante. da FN- vår, herlige verdensregjering forbød hasj på 60tallet, fikk india en 20 års "tilvenningsperiode" til det nye lovverket, fordi det ville  blitt revolusjon om de hadde innført det umiddelbart. selv om det i dag heller ikke har særlig innvirkning på samfunnet heller.  her i norge var det lov, og en stor del av praksisen å ha cannabisolje i forskjellige medisiner frem til 60-tallet, men plutselig var dette farlig. kanskje fordi den generelle medisinindustrien ikke hadde hatt så mye å stille opp med, om vi faktiske kunne dyrke vår egen medisin selv.. det finnes tusenvis av positive effekter av cannabis, bare for kropp og sjel. at vi har liten kunnskap og er skremt til å tro annet er synd. se nå på california, der de mest sannsynig får dette lovlig i november, fordi staten trenger penger. og da er det plutselig ikke "farlig" lenger heller? hmm å røyke store mengder av noe som helst er nok ikke bra, men å ta seg ett trekk i ny og ne, uten å blande med tobakk, kan umulig ha noen skade, og dette finnes det heller ingen bevis for. DET FINNES IKKE ET ENESTE DØDSFALL DIREKTE RELATERT TIL CANNABISBRUK, FOR EKS, men den 3. største dødsårsaken i USA er feilmedisinering og over medisinering.. hmmm ! at mor er harmonisk og balansert og ikke er stresset er da vel så viktig som å jage rundt etter å være en slags idealmamma som samfunnet vil ha. kjenn inni deg selv, der har du alle svar! jeg var selv så uheldig at myndigehetene fant ut om mitt marijuana bruk, samtidig med at jeg fant ut at jeg var gravid! dette har ført til et rent helvete i forfølgelse å trusler og et umennesklig press, av folk som tydeligvis ikke vet hva de snakker om, da jeg blir møtt som rusmisbruker, uten  å være åpen for nyanser mellom litt cannabis og opiater!! uheldigvis for meg dro min fastlege på en mnd ferie å da var det fritt frem for rusetaten, som kun tenker på "mitt og barnets helse" å kjøre på med alt de har av voldsmidler og har gjort meg helt utkjørt, heldig vis er jeg enda ikke blitt tvangsinnlagt, men som hele tiden er deres pressmiddel!! jeg og min samboer ville starte et liv langt utenfor byen, men valgte tydeligvis feil bygd, - der jeg var deres første "gravide rusmisbruker"og har sett oss nødt til å flytte inn til oslo, der de heldigvis har viktigere ting å ta seg av enn å forfølge en slik sak på det nivået det har vært på. jeg er en sterk og meget oppegående dame, som ikke drikker, annet et enn glass vin i ny og ne, før graviditeten, men er veldig glad i å røyke meg en spliff å fundere over livets herligheter å kjenne den helbredelsen denne planten gir. noen som har erfaring med rusetaten forresten? trenger veldig gjerne noen å snakke med som kan hvertfall realatere til det jeg sier... etter alt dette er over vurderer jeg å engasjere meg politisk i saken, for jeg er skremt som faen av hvordan dette systemet fungerer, så til alle dere som liker å røyke litt, sørg for all del å holde dere LANGT unna alt som har med myndigheter å gjøre ! :) det er på tide at vi begynner å utdanne oss med fakta, ikke hva vi blir pumpet med fra forskjellige statlige organer, som faktisk har sine egne interesser først, tro det eller ei. Om alle hadde røkt seg en spliff ville vi garantert ikke hatt noe krig, men heller et mer avslappet og balansert samfunn. Vi er frie mennesker Know your rights Og forresten, vennligst spar dere for disse- jævla rusmisbruker blabla som bare vil si sin mening men ikke vet hva de snakker om og kanskje ikke har røyket selv engang, det er bare irriterende å i veien for de seriøse innleggene! :) ha en god dag <3

#58 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 20 september 2010 - 17:49

jeg har ingen sterke meninger om folk som røyker hasj. Men jeg har lest artikler publisert i medisinske tidskrifter om hasj. Det ble nylig publisert en artikkel hvor de hadde gitt hasj til rotter og så sett på hvilke konsekvenser dette hadde på avkommet som utviklet seg. Og det var faktisk noen avvik, og de var statistisk signifikante. Så jeg synes det er litt feil av legen din å si at det helt sikkert ikke er skadelig. Stoffet påvirker jo hjernen din, så hvorfor skulle det ikke påvirke barnet sitt også? Og over til hva jeg egentlig lurer på: dere utsetter jo fosteret for hasj og mener at det ikke er farlig, er da slik å forstå at dere synes det er greit at et barn på si 2-4 år røyker hasj? Ville du la ditt eget barn røyke?

#59 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 694 Innlegg:

Skrevet 16 oktober 2010 - 00:26

dette er lenge siden du la inn, jeg håper d gikk bra, men ikke prøv igjen, det er greit. Jeg synes det er dumt å røyke og drikke mens man er gravid, fordi det KAN skade barnet. jeg sier KAN fordi det ikke altid gjør det. på en annen side er det mye MAT som kan skade barnet, så her er naturen en underfundig skrue, så jeg synes du skal ta alle de fordømmende innleggene og putte i dass, det er viktigere at du er glad og fornøyd og helsemessig vel, enn å ikke røyke littegrann ,.. litegrann skader ingen alle intelligente mennesker skønner det. Sansynligvis gikk dette greit, i motsattfall, var det nok flere og mer sammensatte årsaker. For å være ærlig , har jeg mer respekt for folk som røyker mariuhana enn folk som drikker alkohol, generelt sett, men med unntak, men det forsvarer ikke røyking under svangerskap uansett. la vær, røyk seinere. klem

#60 Gjest_10

Gjest_10

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 31 oktober 2010 - 21:19

Cannabis passerer over til fosteret både gjennom amming og gjennom livmoren under svangerskapet. Dette er vist å kunne gi fysisk og mental utviklingshemming som lavere kroppsvekt, redusert lengde og endret oppmerksomhet- og tankefunksjon. https://www.onlinele...-narkotika.html Annet: Hasj gir ingen automatisk overgang til tyngre stoffer, men, spesielt for ungdom KAN miljøet knyttet til hasjbruk føre til sosial mistilpasning. Kommer en ut av kurs kan det oppstå press og nysgjerrighet for andre rusmidler. Andre miljøer kan gjerne være intellektuelt preget. Flere universitetssamfunn har sine "klikker" hvor hasj er vanlig. Risikoen for nysgjerrighet og press er mindre i slike miljøer og fordi alderen er høyere. Regelmessig bruk (daglig, kanskje flere ganger daglig) over lang tid kan gi en del uheldige bivirkninger. mvh Onlinelege.no