Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Photo

Høydevekst etter mensen har startet

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 svarttrosten

svarttrosten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 posts

Posted 04 September 2008 - 12:33

Datteren min på snart 12 år har fått mensen for første gang.. (Over ett år tidligere enn meg). Hvor lenge pleier jenter å vokse etter at mensen har kommet? 1-2 år? Erfaringer? Hun er nå 10 cm lavere enn meg.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Rebekka og tre vidundere

Rebekka og tre vidundere

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 posts

Posted 11 September 2008 - 19:33

Veksten begynner vanligvis å flate ut når man får mensen. Men hun kan sikkert vokse 10 cm til likevel. Jeg vokste 6 cm etter jeg fikk mens.

#3 hønsa

hønsa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 35 posts

Posted 11 September 2008 - 22:28

Jeg vokste også 6 cm etter mensen inntraff, og dermed endte jeg på 182 cm! Tror dette er meget individuelt.

#4 aprilprinsesse2011

aprilprinsesse2011

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 posts

Posted 13 October 2008 - 00:12

Jeg fikk selv mensen ca 3,5 mnd etter fylte 12 år. 6.januar i 6.klasse. husker datoen enda;O) Den våren vokste jeg i været, i følge mamma. fikk faktisk strekkmerker i korsryggen fordi jeg vokste så fort. Hvor mye jeg strekte meg vet jeg ikke. Men idag er jeg 168 cm. Har en datter som blir 11 år i november. I sommer målte jeg høyden hennes, i samband med en tur til Hunderfossen, der barn over 140 cm, betaler samme pris som voksne(!!!!!). Målte henne da til 147 cm, dvs 21 cm lavere enn meg!! HJELP!!! Tør ikke tenke på at den lille jenta mi snart vokser mamma over hodet. Hehe!! Men tilbake til meg. Jeg sluttet ikke å vokse før etter ungdomsskolen. På en helsesøster/lege-kontroll i 8.kl. eller 9.kl. var jeg 165 cm og 50 kg. Og idag er jeg 168 cm, og vekta nevner vi ikke ;O)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,086,358 posts

Posted 21 February 2009 - 16:27

Jeg mener å ha hørt/lest en gang at man vokser maks 6 cm eller tre år etter første mens. Det finnes sikkert unntak, men det virker jo som de fleste som har svart her er innenfor de rammene så da er kanskje riktig husket:)

#6 mamma00

mamma00

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 posts

Posted 29 January 2010 - 08:41

Selv fikk jeg mensen sent - var nesten 15 og dermed også nesten utvokst. Husker imidlertid en jente i klassen som fikk mensen på slutten av barneskolen, 5. eller 6. klasse. Hun var ikke spesielt høy da, og må nok sikkert ha vokst mer enn 10 cm etterpå. Tror dette er veldig individuelt.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1,086,358 posts

Posted 22 January 2012 - 13:23

Jeg fikk mensen da jeg var 13år gammel, og var pitteliten. Tror jeg var ca. 1.35 da, 2år senere var jeg på 1.50 og det var en lang periode der jeg ikke vokste noe. Jeg trodde jeg skulle forbli 1.50, til jeg plutselig ble 17 og plutselig var jeg 1.67 . foreldrene mine ble så redde for at det var noe galt så de tok meg til legen. Han fortalte at det hendte iblant at man sluttet å vokse en periode, og plutselig kan du vokse enormt.

#8 Annie Bailey

Annie Bailey

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 13 posts

Posted 20 June 2012 - 23:08

Jeg fikk mensen rett før jeg fyllte 16. Husker jeg var hos HS på sånn standard kontroll uka etter. Hun sa da at man vokste ca 10 cm etter at man fikk mensen. Hun trodde ikke dette gjaldt meg siden den kom så sent.
men joda. Første året på vgs vokste jeg akuratt 10 cm.