Gå til innhold

Hvor lenge går man gravid?


Mamsen87 :)

Anbefalte innlegg

Altså, jeg vet det er 9mndr liksom.. Men uker.. Hvis jeg teller fra den dagen babyen ble lagd og frem til da jeg har fått termin så blir det 38 uker. Skal det ikke være 40 egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg kanskje fått feil termin da? Jeg vet nøyaktig hvilken dag den ble laga på nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra siste mens blir det akkurat 40 uker, men fra da han ble laga (akkurat eggløsningsdagen) blir det 38 uker.. Stemmer kanskje da? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 40 uker og 2 dager fra siste mens' første dag, ikke fra når babyen ble laget. Etter ordinær UL er det UL-termin som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De regner 40 uker fra siste mens. Det er det som er utgangspunktet liksom. Og hvis du vet selv dagen blir det 38 fra da, men legen/ jordmor bruker ikke den.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også feil termin.

Men av og til er det bare slik.

De ser på utviklingen på ultralyden, og av og til blir det feil.. Men lite vi damer kan gjøre med det, legen som setter datoen.

For min del betydde det at jeg gikk ut i perm 5uker før min egentlige termin, kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ultralyd... Men fikk terminer med 2 ukers forskjell, haddde to ultralyder samme dagen.. Men jordmor sa vi skulle se på den første som var nærmest menstermin. Men jeg lurer jo litt uansett bare;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...