Gå til innhold

beste tilbehør til oksesteik da?


gifteklar gravid og kvalm

Anbefalte innlegg

tenkte først kokte poteter men lurer litt på annen måte som er godt å lage de på ved siden av oksestek?!

 

har bare gulrot og brokkoli til grønnsaker.... hva med saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oksestek tror jeg er min nye favoritt-søndags-fin-middag :o) Er sausen god er alt annet også godt.

 

Selv lager jeg en marinade av balsamicoeddik, mye hvitløk og mye rosmarin (tørket er vel så godt som frisk syns jeg). Og så skjærer jeg godt smør med ostehøvel og dekker steika med før jeg setter den i form i ovnen (har ikke erfaring med leirform). Følger steketermometeret på steketid, bruner ikke først (jeg bruker sånn surret greie kjøpt i butikken).

 

Selv er jeg ikke noe flink på å lage saus fra bunnen av, men jeg tar en pose med brun saus av noe slag, tilsetter litt brunost og kanskje fløte, og når steika er ferdig så tar jeg sjyen derfra (med rosmarin og alt det andre) og rører inn i sausen og det blir GODT!!

 

Bruker å ha vanlige kokte poteter ved siden (elsker poteter og brun saus), brekkbønner og gulrøtter - her varieres det litt (liker også surkål og rosenkål - ser hva jeg har i hus).

 

Nam - lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt lage ostegratinertepoter til det er jo godt, eller du kan lage pommes. Ellers så pleier vi å ha surkål, brokkoli og kanskje noen flere grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...