Gå til innhold

Har bgh til barna deres en "stillestund" midt på dagen? (stor avdeling)


Nickeguri

Anbefalte innlegg

Jenta mi har nettopp begynt på stor avdeling, og jeg ser at hun blir mye mer sliten av å være der enn på liten avdeling.

 

En bekjent av meg fortalte at i bgh deres har de en "stillestund" midt på dagen. Barna legger seg ned på gulvet (madrasser, tepper, vet ikke helt), og hviler, mens de lytter til klassisk musikk. Jeg mener å huske at hun sa de ligger der en halv times tid, men er ikke sikker. Kanskje ikke så lenge? Men hun fortalte at dette hjelper veldig på barna; de finner roen i kroppen igjen.

 

Jeg tenkte jeg skulle foreslå dette i bgh til jenta mi. Er det noen andre med denne erfaringen fra bhg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke i min barnehage, men noen barn som har(2) og det er lagt til rette til det i en krok, med sofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vi bruker har de hvilestund på den store avdelingen etter lunsj (klokka 13). Den varer fra 15-30 min, alt etter behov og lyst hos ungene, da ligger/sitter de i pustkroken på madrasser osv og hører på eventyr. Enten leser en av de voksne eller de setter på en lydbok, fungerer veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...