Gå til innhold

Vanskelig å legge etter ferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fem-åring som er blitt helt umulig å legge etter ferien. Tregner noen gode tips for å komme i rutine igjen. Vi var nordpå i tre uker, og med midnattssol var det slett ikke lett å få lagt henne der. Og når svigers i tillegg ivret for at hun skulle få være oppe, var det ikke helt enkelt å få henne i seng. Jeg trodde det skulle gå greit å få henne tilbake i normale rutiner når vi kom hjem, men den gang ei! Nå kan hun holde på et par timer etter at hun er lagt. Jeg legger henne ca kl åtte hver kveld. Hun ordner og styrer inne på rommet, og kommer inn i stua til oss flere ganger. Jeg ser jo på henne at hun er trøtt, men problemet er at hun ikke klarer å roe seg. Noen godt tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekker du henne tidlig om morgenen?? Vi skled også veldig ut med legging her i ferien. Var jo så varmt at var umulig å få sove.. Så vi begynte en uke før b.hagen startet opp igjen med å tilvenne oss normale leggetid igjen. Var vanskelig de første gangene, men vekket de tildigere og tidligere og passet på at de ikke sov på dagtid.. Har ellers ikke noen særlig gode råd, annet enn å snakke med henne om det, være bestemt å legge henne til ett bestemt kl.slett..og opp igjen på ett bestemt kl.slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...