Hadde dere akseptert at svigemor skulle være med på fødselen, selv om dere hadde sagt at dere ikke ønsket dette? Har den fødende lov til å legge ned veto?
Skrevet 28 oktober 2010 - 05:44
Snarvei til forumene
Skrevet 12 desember 2010 - 22:29
Skrevet 08 mars 2011 - 23:11
Skrevet 20 februar 2012 - 12:15
Anonym bruker skrev 13 september 2009 - 17:13:
Ikke noe med rødstrømper å gjøre. Hvis du sitter og leser aviser istedet for å kommer med kald klut og støtte dama di, så hva er "fødselsopplevelsen" din da? Lese deg trøtt på ViMenn? Det kunne man ha strengt tatt gjort hjemme... Selvfølgelig skal man velge støttespiller som GIR støtte.
Og nei, jeg hadde ikke min mor på fødsel nr 1 eller nr 2, men hadde lite støttende mann - han kunne like gjerne blitt hjemme istedet for å fortelle meg at jeg burde takle smerten bedre enn det der... Og ikke kunne jeg tenke meg å ha mor der ved evt neste fødsel. Men jeg skjønner dem som vil det.
Dette innlegget har blitt redigert av *himmelblå*: 20 februar 2012 - 12:17
Skrevet 20 februar 2012 - 12:16
Anonym bruker skrev 12 desember 2010 - 22:29:
Skrevet 22 februar 2012 - 13:27
Anonym bruker skrev 08 mars 2011 - 23:11:
Jeg ser på det som en selvfølge at jeg skal være med på fødselen og ikke bare som en iakttager, jeg skal være der å støtte mor å passe på henne som er min jobb som hennes mann. å at fødselen først å fremst er for mor!? Hvilket århundre er det du lever i, med de innstillingene der? Ville aldri hatt barn med noen som hadde tenkt sånn.
Jeg er da delaktig på samme måte som mor, mitt barn å...Jeg skal være pappaen og er utrolig viktig for meg å! Så nei, min svigermor hadde ALDRI fått vært med på fødselen, det er mellom meg og mor.
Skrevet 22 februar 2012 - 13:51
å hvis dere lurer på om dette er ironi å sarkasme, så trenger dere ikke lure!
Håpløse argumenter av mødre som vil detaljstyre alt, å frata den andre person i livet til barnet gleden ved dette. Vil iallefall ha eksempler på hva mor til den fødende kan gjøre i en krisesituasjon jeg? Som liksom alle de andre der som jobber ikke kan gjøre!
Skrevet 22 februar 2012 - 13:52
Skrevet 22 februar 2012 - 14:09
khm skrev 22 februar 2012 - 13:51:
Håpløse argumenter av mødre som vil detaljstyre alt, å frata den andre person i livet til barnet gleden ved dette. Vil iallefall ha eksempler på hva mor til den fødende kan gjøre i en krisesituasjon jeg? Som liksom alle de andre der som jobber ikke kan gjøre!
Jeg synes at selv om man er far, hvis man ikke har empati nok eller er flink nok til å gi god støtte til samboer/kone under fødselen, så har man ingenting på fødestua å gjøre.
Skrevet 24 februar 2012 - 22:08
*himmelblå* skrev 22 februar 2012 - 14:09:
khm skrev 22 februar 2012 - 13:51:
Jeg synes at selv om man er far, hvis man ikke har empati nok eller er flink nok til å gi god støtte til samboer/kone under fødselen, så har man ingenting på fødestua å gjøre.
Men noen her får det til å virke som om det er helt opp til mor uansett, fordet om far gjerne vil, å vil være den støtten for henne, å være med på den store opplevelsen! sånn jeg forsto det at mor bare kan drite i uansett hva far mener for det er hennes fødsel. Uenig i den siden man må være 2 for å lage barnet, å 2 som gjerne vil ha den opplevelsen. Er far oppegående å vil være der, har ikke kvinnen noe med å legge ned veto. å går noe galt er det en grunn til at jordmor er der, å leger. De som kan jobben sin, å helt sikkert vil gjøre den uten noen som står der å tror de vet bedre fordi de har født selv:P
Skrevet 24 februar 2012 - 22:43
Skrevet 26 februar 2012 - 21:27
moonlight_ skrev 24 februar 2012 - 22:47:
HAHAHA! morro...tror du har misforstått litt
Skrevet 04 april 2013 - 13:29