Gå til innhold

Lyskebrokk hos guttebaby.. Erfaringer?


snuppilurine

Anbefalte innlegg

Vår gutt på 3 mnd fikk en hard kul ved lysken. Den dukket opp på natt og forsvant igjen litt utpå neste dag. Lege vi har pratet med mener det kan være brokk og at vi måtte ta kontakt om den dukket opp igjen.. Og det har den nå gjort. Mindre denne gang og ikke så hard, men i morgen ringer vi lege igjen..

Noen som har erfaringer ang brokk hos småbarn..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mellomste hadde det på begge sider. Det kom ut kuler når han gråt eller spente seg på andre måter, og dette var tydelig ubehagelig for han. Kulene var lette å trykke inn igjen, og når vi presset dem inn kjente vi det boblet inni der.. Kulene vokste etter som tiden gikk (ganske fort) og det ble vondere og vanskeligere å reponere dem. Han ble operert 2 mnd gammel, helt ukomplisert operasjon i seg selv..

 

Ring lege og få det undersøkt. Er det brokk er det ubehagelig/smertefullt, og bør gjøres noe med..

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Han er nå henvist til sykehus for utredning og eventuell operasjon. Kan ikke kjenne kulen og han har ikke noe ubehag, men greit å få det sjekket på sykehus..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste gutten min hadde det. Han fikk en svææær kul på høyre side. Vi fikk helt sjokk da vi tok av ham bleia. Han hylte i tolv timer, og hadde tydlige smerter. Vi dro til legen og ble sendt rett til riksen. Legen der dyttet tarmen på plass. Da var han tre uker gammel. Vi ble skrevet inn, men fikk dra hjem på perm i en uke. Dukket det opp i mellomtiden ville han bli operert med en gang.

4 uker gammel ble han operert, og under operasjonen fant de tendens til åpen brokkport også på venstre side, så da lukket de der også.

 

Virker det som om gutten din har vondt?

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legen i dag, jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev nok litt uforståelig jeg, men har ringt lege idag:) Han skrev henvisning så vi får sjekket det snart.. Gullet har ingen kul idag og er bare fornøyd, men legen ville vi skulle få dra på et sykehus for utredning og eventuell operasjon..

Slike brokk kan komme og gå, men legen sa det ikke var noen fare så lenge den ikke var der konstant.. Og så lenge gutten ikke viser noen tegn på smerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

Flere med erfaring med lyskebrokk hos små babyer og operasjon?

 

Dytter, da vår nyfødt kan se ut til å ha dette... :(

 

Anonymous poster hash: 8fb5e...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...