Gå til innhold

Hvordan være gode foreldre


Tilltull

Anbefalte innlegg

Dette har jeg fundert på en stund, og sikkert dere også! Det finnes så mange ulike ,meninger der ute.. Helsestasjsjonen sier en ting, naboen noe annet. Jeg fant en god del tips til hvordan jeg vil være som mamma her:

 

www.ringblomst.no

 

De bruker ordet "tilknytningsomsorg"

sitat:

 

Det som er viktig er tilknytingsdelen, og tiltroen til seg selv som foreldre. Det å praktiserer tilknytingsomsorg handler om å knytte seg til barnet allerede fra graviditeten. Det handler om å respektere og forstå at barnet, allerede fra fødselen av, er et menneske som kommuniserer og som har all mulighet for å videreformidle sine behov til deg som foreldre.

 

Man kan ha enormt behov for alle idealene innenfor tilknytingsomsorg, men det er ikke metodene som er det viktigste, men forholdet mellom deg og ditt barn. Selv om du ikke ønsker å si at du praktiserer tilknytingsomsorg, og er en del av et nettverk av nære foreldre, er du nær ditt barn dersom du knytter dere sammen ved å respektere det, lytte til deg, og ha tro på dine egne instinker. Følg hjertet ditt, og lytt til deg selv. Det er du som kjenner ditt eget barn best.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg fant mange ukjente begreper og metoder her inne:

-Baby-led weaning (søk på nettet, finnes MASSE info!)

-Hvordan og hvorfor bære barnet sitt

-Oppdragelse med tilknytning

-Hvordan lære barnet å sove uten skriking

-Samsoving

pluss mye mer, spesielt på forumet deres!

 

Er det noen her inne som er interessert i å være "naturlige foreldre"? ;)

Så kan vi diskutere erfaringer!

Jeg håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...