Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

9-årig trillejente?

• Logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

#1 78'er

78'er

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 20:47

Kor gammal bør egentlig ei trillejente vere? Ei ni år gammal jente, som eg kjenner veldig godt og veit er glad i og flink med små ungar, lurer på om ho kan gå tur med småen på 9 mnd. Er veldig usikker på kva eg skal svare, ho er "vaksen" for alderen, har mange eldre venninner som passer små, og er ei kjempegrei jente som småen liker godt. Men er ikkje ni år litt ungt? Kva syns de?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Skravlemamman

Skravlemamman

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 20:49

For ung:-)

#3 *SamSung*

*SamSung*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Åy.. UNG!

#4 Besta

Besta

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 121 Innlegg:

altfor unge
Glow

#5 Groosalugg

Groosalugg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 153 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 20:58

Jeg synes hun er for ung ja.

#6 78'er

78'er

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 20:59

Då er det ikkje berre eg som er hysterisk :-) Ho hadde nok klart å trille korte turar utan problem, men er jo alltid det at ting kan skje. Så er jo igrunn enig i at det er for ungt. Takker for synspunkt!

#7 Verbena

Verbena

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 416 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 20:59

Om hun er for ung eller ikke kommer ann på mange ting. F.eks hvor lenge evnt hvor langt skal hun få trille? Hvor bor dere? Midt i oslo(eller en annen stor by) sier det seg selv at det ikke er lurt å sende ut en 9åring alene med en på 9mnd. Men bor du litt ute på landet eller i et rolig området så kan det være helt greit. Jeg har f.eks ikke noen problemmer med å la mine kusiner på 9år og 7år være ute sammen med mine på snart 3år og 4,5år når vi er hos mine foreldre. Dette gjorde de i fjor sommer når alle var 1år yngre også, lillesøsteren til disse jentene er 4år og hun var også sammen med de. Foreldrene mine har en gård midt ute i skogen og de går stortsett hvor de vil, alle vet hvilke steder som er forbudt område. Vi gikk fritt der når vi var små og det er noe jeg nå ser at vi lærte veldig mye av.

#8 T**** mamma:)

T**** mamma:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:00

Var på den alderen selv når jeg begynte å trille på nabogutten. Syns jeg var flink jeg, men hadde nok hatt noen reservasjoner mot å gjøre det samme selv. Hvor gammel er ungen din?

#9 Libido-

Libido-

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:01

Vi hadde ei på 9. Gikk kjempe fint! Gikk ikke lange turene da, 30 min. tid i nabolaget. Gjør det du føler for og synes er trygt. Dib standaren er jo 20 år gammel jente som jobber som livredder på fritiden og er barnehageassistent til daglig ;-)

#10 T**** mamma:)

T**** mamma:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:02

Enig med Verbena ja. Korte trilleturer i nabolaget går vell gjerne fint?!

#11 Sunshine med småtroll:)

Sunshine med småtroll:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:02

Syns hun er altfor ung til å passe en baby. Tenk hvis det skjer noe? du vet aldri

#12 78'er

78'er

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:06

Det er snakk om et relativt rolig og ufarleg område, så sannsynligvis ville alt gått heilt fint på alle måtar. Så er det berre den vesle sjansen for at noko skal skje, at han set ei floge i halsen eller himmelen ramler ned eller eitt eller anna. Er jo alltid ein mulighet! Så har nok bestemt meg for å sei nei...

#13 Verbena

Verbena

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 416 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:06

Det kan jo skje noe sammen med bestemor også! Og sammen med den livreddende barnehageassistenten! Skal vi tenke at noe kan skje så må vi jo holde ungene unna alt, ja til og med mat og drikke osv.

#14 Chanelle med ♀♂♂♂

Chanelle med ♀♂♂♂

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:07

Kommer jo helt ann på jenta, det. Du kjenner vel henne, så da vet du jo best:0)

#15 WorkingMom - m/jente og gutt:)

WorkingMom - m/jente og gutt:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:08

FOR UNG! hadde aldri klart å slappe av om jeg visste at en 9-åring trillet barnet mitt på 9 måneder. de tenker ikke konsekvenser ennå, og hvis det er trafikk osv er det altfor risikabelt. Beklager,men er min mening :)

#16 WorkingMom - m/jente og gutt:)

WorkingMom - m/jente og gutt:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:11

Verbena: "det samme kan jo skje med en bestemor også". men seriøst, ho er vel LITT mer egna til å vite hva man skal gjøre om det oppstår en "farlig "situasjon! En 9 åring hadde jo aldri klart det. dårlig sammenligning.

#17 Trouble

Trouble

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:11

Snuppa mi på 8 får selvklart gå turer med lillebror... og har gjort det lenge! Vi bor bortover en sidevei der det ikke er så altfor mange biler og det har gått kjempefint. Hu får ikke lov å gå i hovedveien. Ofte så har hu ei venninne med. Om jeg hadde kjent trillejenten så hadde jeg nok latt henne gått tur om jeg visste at hu var ansvarsfull.... Jeg var trillepike i samme alder, og det gikk kjempegrett. Er utrolig hvor ansvarsfull de små blir når de blir tiltrodd slike oppgaver og gjør alt for ikke å miste den tilliten!

• Gjest

Skrevet 08 juni 2008 - 21:16

Jeg synes hun er altfor ung, uansett hva slags type dere er eller hvor dere bor. Hadde ikke hatt nærver til å sende babyen min på tur med et annet barn, ikke bare pga babyen men også fordi jenta sikkert hadde blitt veldig fortvilet om noe skulle ha skjedd også. Små barn burde ikke ha et så stort ansvar mener jeg :)

#19 Verbena

Verbena

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 416 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:20

9-åringer tenker ikke konsekvenser? Barnepsykolog du da, eller? Tøv, tull, fanteri, humbug og alskens andre synonymer. Har du noen satt deg ned og snakket med en 9-åring noengang? For meg faller dette inn under samme kategori som å kle sykkelhjelm på ungene før de settes i sandkassen; unødvendig hysteri. La ungjenta trille babyen. Jeg mener, hva skulle skje? Skal liksom en gjeng blodtørstige pedofile kaste seg over barnevogna så snart hjulene treffer asfalten? Er jenta kanskje kidnapper, med finnlandshette i baklomma og hasj-sprøyte i øyet, klar til å slepe med seg ungen til nærmeste garasje og selge nyrene på svartebørsen? Biler som hopper opp på fortauet så snart de ser et barn som triller en vogn? Slapp av folkens. 9-åringer er oppegående, ansvarlige unger som kan tenke, forstå og gjøre det aller meste. Dette blir for dumt. Signert: Samboer'n til

#20 78'er

78'er

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2008 - 21:21

Er litt enig med alle som svarer her, både for og mot :-) Men trur kanskje den beste løsningen er at ho kan passe han litt rundt huset her, sånn at eg har litt kontroll på dei... Så me prøver nok det. Tusen takk for svar, alle!