Jeg er sykepleier og jobber i en kirurgisk avd. Igår fikk jeg kjeft av sjefen min mens andre sto og hørte på. Etter en stund kom hun å beklaget seg over at hun hadde vært så krass mot meg, at det ikke var personlig kritikk, og at "feilen" jeg hadde gjort, ikke hadde ført til at noe gikk galt, det hadde ordnet seg. Siden jeg hadde hatt en meget slitsom arbeidshelg og var trett, brøt jeg sammen i gråt.. jeg klarte ikke å slutte å gråte før etter en lang stund. Sjefen min ble veldig overrasket over at jeg kunne bli så lei meg for noe hun mente var en liten sak. Jeg opplevde det ikke som noen liten sak, når hun ble så irritert på meg, og kjeftet slik. Jeg føler nå at jeg har mistet ansikt ovenfor sjefen min, og at hun nå muligens synes jeg er en "dårlig" sykepleier som ikke takler å få kritikk, eller stressede situasjoner. Mine kollegaer mente jeg hadde fått uberetiget kjeft, og at jeg ikke skulle bry meg om hva sjefen min sa. Jeg har jobbet i denne avd. i 3 år, og håper i disse dager å få meg fast stilling der, men nå er jeg redd jeg ikke vil få noen jobb pga det som skjedde.. Hva tror dere?
Fikk kjeft av sjefen igår, begynte å gråte.. Føler meg dum.
Opprettet av
Anonym bruker
, mai 06 2008 10:04
11 svar til dette emnet
Skrevet 06 mai 2008 - 10:04
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 06 mai 2008 - 10:12
Jeg mener at sjefen din må tåle at hvis hun får lov til å ha et følelsesmessig utbrudd i form av sinne så må også du få lov til å ha et følelsesmessig utbrudd i form av gråt. Begge gikk over den proffesjonelle "streken" (satt på spissen) så der stiller dere likt. Hun bør ikke la din respons på hennes måte å håndtere situasjonen påvirke hvorvidt du skal forfremmes eller ei. Men når det er sagt så er man bare mennesker, hun hadde kanskje en dårlig dag og det hadde kanskje du også. Begge stiller likt!
Skrevet 06 mai 2008 - 10:14