Gå til innhold

Nokon med barn som har kronisk forstoppelse


HegeAE

Anbefalte innlegg

Er interessert i å kome kontakt med andre foreldre som har barn med kronisk forstoppelse. Har ei jente på 5 som sliter med forstoppelse. Har drive og søkt på nett etter om det finnes eit forum for barn med forstoppelse, da av den kroniske varianten.

 

Kunne vert interessant å hatt nokon å dele erfaringer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

  • 10 måneder senere...

Gutten min på 4 sliter med det samme.. Han har i grunnen harr tarmproblemer fra han ble født...

Han går på movicol og har gjort det et år ca.. Jeg syntes det begynner å .. hmm.. er ikke så begeistret for den movicolen akkurat..

Ville ønske de heller kunne finne ut hva det er som gjør at det blir slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss ein har hatt foreks rift i endetarmen, så kan i mange tilfeller få barnet da seinere til å vegre med å få av seg avføringa.

 

Prøv å styr unna polert ris og slikt. Det bitt magen. Naturris er det fiber i og er sunnere viss ein bruker ris i matveien.

 

Eple, banan og blåbær er noko som og bitt magen.

 

Ein skal jo helst ikkje gå inn på noko diett utan i samråd med lege/helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg har en gutt på 12 år som går på movicol og har nå gjort det i fra mai, det ser ikke ut til å hjelpe han.Jeg har også store problemer å få det i han. jeg ønsker det samme som deg at de finner ut av hva dette kommer av. Han har også problemer med tarmen da han har fått påvist at han har systemisk mastocytose.

 

Kvamsgutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Datteren min som er 4 år nå har slittet sinnsykt med forstoppelse fra hun var 1 år til hun var 3. hun gikk på movicol,parafin, dulco. Satt micro hver 3 dag, ellers så kunne hun gå 14 dager eller mer hvis ikke vi tvang henne på do og satt micro.... vært innlagt på sykehuset og tømt seg 3 ganger med olje og klyx. stakkars liten slett så veldig og ble livredd toaletter og leger. Syns ikke legene gjorde noe annet enn å dytte i henne all slags avføringsmidler som var.. og ikke noe hjalp.

 

Jeg bestemte meg og takka nei til ny time på ullevål, hun skulle ikke gå mer gjennom alt det der igjen.. i den tiden brukte hun bleie, så det jeg gjorde var å ta av bleien på dagtid.. og minnet henne på å fortelle meg når hun skulle på do og tisse..men hun ville absolutt ikke det da i begynnelsen..etter ett par dager så ville hun prøve og satt på do og faktisk tisset :) så sa jeg til henne at hun kan bæsje mens hun sitter der .. og nei da begynte hun å skrike gråte og ville reise seg for å bæsje var jo såå vondt.. " er det vondt å bæsje" spurte jeg, men tenk hvor vond bæsjen også har det i magen, den klarer ikke å komme ut.. tenk såå glad den blir for å komme ut da jubler den skal du se ". så søt og snill som tulla mi er så begynte hun å presse og presse og tårene rant.. så kom den ut stoooooor. "wow jeg klappa og lo og jubla, seee på den bæsjen se såå fornøyd den var nå,nå som den var ute". hun lo mens tårene trillet men hun syns det var ganske gøy at hun fikk det til.. så sa vi hadet til bæsjen og så fikk hun lov til å spylle den ned. Etter det så har hun gått på do hverdag.. hun har fortsatt litt tjukk avføring men hun har ikke vondt. Hun har det såå mye bedre og det har jeg også. For jeg vet hvor sliten psykisk man kan bli av dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...