Gå til innhold

Faen....jeg må ha den mest udugelige søster noensinn....(en liten utblåsing fra meg).


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få det ut. Jeg koker innvendig.

 

Har en lillesøster på 25 år. Hun har gjeld oppover ørene. Men istedenfor å bruke penger på å betale tilbake gjelden, så drar hun heller på en 2 mnd tur til asia.

 

Faen....jeg er så forbanna. Storebroren min og mamma prøver å gjøre alt for å betale regningene hennes. Mamma spurte t.o.m om ikke jeg kunne ta opp en liten lån for å betale gjelden hennes.

 

Ikke faen sa jeg. Hun har havnet i den situasjonen, så hun får komme seg ut av det selv. Å bruke over 10.000 kr på en 2 mnd ferie istedenfor å betale regningene sine. Hvor useriøs kan man bli?? Og så jævlig uansvarlig?? Hun er 25 år. Er ikke barn lenger.

 

Åh...jeg er så forbanna!!!!

 

Dagens fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjølnner deg godt!

 

Hadde aldri tatt opp et lån jeg hell for å bet regningene hennes..siden hun sløser de bort på andre ting..

 

Synes det blir feil at din bror og din mor skal drive å betale for henne..hun har det veldig lettvindt da..kan bare bruke pengene på morsomme ting istedet..for mor og bror de ordner opp..

De syr jo puter under baken hennes jo, og gjør henne en bjørnetjeneste..når skal hun lære da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert du gjør helt rett i å ikke hjelpe henne økonomisk. Og det burde ikke moren din eller broren din gjøre heller, de bare hjelper henne å fortsette livstilen istede for å ta ansvar for sine feil.

 

Har en søster som holder på sånn jeg også ho er 40, så ho burde ihvertfall være voksen.

 

Ho bare låner og låner av familien, skylder foreldrene mine nesten 100 000kr, broren min 40 000kr og andre søsteren min 30 000kr. Kun meg som har satt for meg at ho ikke får låne, og sier at desverre jeg har ikke mulighet til å hjelpe deg. (allt har ho lånt fordi ho holdt på å miste huset, strømmen også videre. Og ho lånte av alle samtidig uten at de visste om hverandre.)

 

Nå har de andre sluttet og prøver å få inn pengene sine men er jo nesten umulig.

 

 

Og så må de se på at ho får bonus på jobben på 20 000kr og kjøper seg flatskjerm og souroundsystem også videre istede for å betale tilbake hva ho skylder......

 

Stå på ditt sier jeg la ho aldri låne penger av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i huleste har sånne folk samvittigheten sin, det fatter jeg ikke! Jeg tar meg ikke råd til å kjøpe meg så mye som en kajal de periodene jeg er blakk og sambo må betale mer enn meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg - hun må ta ansvar selv. Mora di gjør henne en bjørnetjeneste. Hun kan jo bare holde på så lenge mamma ordner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig billig tomånederstur da.....:-)

 

Men seriøst, jeg skjønner godt at du er forbanna. Og jeg skjønner virkelig ikke at moren og broren din hjelper henne på den måten, det kommer jo ikke til å gi henne en lærepenge i det hele tatt.

Syns også det er vanvittig frekt av din mor å be DEG ta opp et lån for å betale søsteren din. Herregud..!

 

Stå på ditt og ikke gi henne penger.

Skjønner ikke folk som har samvittighet til å holde på sånn, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor mye turen kostet, men det kom på godt over 10.000...det tipper jeg.

 

Dette er ikke det verste hun har gjort. Broren min havnet i en bilulykke ifjor. Lå på sykehuset i 1 mnd i strekk. Dama hans tok vare på visakortene hans.

 

Søsteren min kortene, for hun var så redd for at dama skulle bruke pengene til brutter'n. 2 dager senere fant jeg og dama hans ut at søsteren min har tatt ut bortimot 10.000 kr til sammen fra kontoen til broren min. Hun visste koden på visakortet hans. Vi sjekket nettbanken og fant det ut. For det sto at det var blitt tatt ut penger fra en minibank på sykehuset (var på den tiden broren min var sengeliggende).

 

Deretter beskyldte hun dama til broren min at hun har stjålet pengene. Helt syk. Jeg husket at jeg skjelte søsteren min så jævlig.

 

Og ifjor litt på høsten, fikk jeg også vite at søsteren min har bestilt et kredittkort på mamma sitt navn, og brukt 30.000 kr.

 

Det verste er at mamma lot henne få fra det. Har prøvd å snakke til henne og brutter'n, men nytter ikke.

 

Jeg er så frustert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din trenger hjelp. Når ingen andre kan få henne til å slutte må hun ha profesjonell hjelp. Hvorfor kan hun ikke få oppleve litt på kroppen da, la henne få en inkassosak eller 2, da får hun se at ting ikke er så greit likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått mange inkasso uten at det funker. Nå truer dem t.o.m å ta bilen hennes, og mamma prøver alt for at dem ikke skal ta den, selv om jeg har sagt at la dem ta den jævla bilen.

 

 

 

Åssen proff. hjelp kan jeg skaffe henne?? En psykolog? Jeg har ikke så mye peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som om søsteren din lider av kjøpemani, eller i allefall har en tilstand som gjør at forbruket hennes er helt ute av kontroll. Å gjøre sånne ting mot familien er ikke normalt i det hele tatt. Enten det, eller så har hun underutviklet samvittighet og ansvarsfølelse. I begge tilfeller vil jeg påstå at hun må få snakket med en psykolog og finne ut av hva som driver henne til disse handlingene... men det blir nok ikke enkelt før hun finner ut selv at hun har et problem. Så lenge moren og broren din stadig berger henne ut av knipa, kan det ta lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er mamma og broren min. Det er dem som tror at dem hjelper henne med å betale regningene hennes. Jeg får bare kjeft av mamma når jeg prøver å prate med henne om dette. Så føler meg ganske nytteløs.

 

Takk for svar alle sammen:)

 

Kjempe hyggelig å få støtte og råd av dere.

 

Jeg få se om ikke jeg kan gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil jo aldri lære hvis mammaen og broren din fortsetter å sy puter under armene hennes!

Hadde gjort det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun minsteungen som mammaen ikke greier å stille krav til? Bra du har bein i nesa og ikke ligger under for din psyke mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var 25 var jeg gift, og mor selv. Ingen tilbød å hjelpe meg med ei eneste regning.

 

Det som har skjedd med lillesøsteren din, er at mora har sydd puter oppunder armene hennes hele livet. Og da forventer hun jo selvfølgelig at det skal fortsette, og det gjør det jo tydeligvis.

 

Hun var myndig for 7 år siden. Hvis mora di ikke skjønner det, så er hun kanskje den største delen av problemet her.

 

Å spørre deg om å ta opp lån, det er jo bare helt latterlig. hahaha!

Hadde ledd dem rett i ansiktet,hadde de spurt meg om noe sånt,mens hun er på tur i Asia.

Hadde hun hatt en sykdom,og ikke makta betale, hadde det vært helt annerledes. Støtter deg i dette her.Skjlnner du er sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om søsteren din har alvorlige problemer. Enten lider hun av kjøpemani eller så har hun et rusproblem, kanskje til og med en kombinasjon. Husk at man kan ha et ganske alvorlig rusproblem uten at det synes så godt fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lagret jeg litt for fort. Det jeg ville si er at jeg synes du skal snakke skikkelig med søsteren din, uten å virke anklagende på noen måte slik at du kan finne ut hvor landet ligger. Hun kommer sannsynligvis til å lyve, men du kan få et overblikk over situasjonen ligger uansett.

 

Ingen oppfører seg slik uten at det ligger større problemer bak. Du må skaffe henne hjelp. Hun trenger å snakke med en psykolog, men du må få henne til å forstå det selv. Kanskje hun til og med lider under en annen psykisk forstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen :)

 

Søsteren min bor ennå hjemme,. Hun er yngst ja. Hun har alltid vært yndlingen til mamma. Jeg skjønner ikke helt hvor det gikk galt. Hun gikk på skolen og tok opp fag, og fikk kjempe bra karakter. Hadde en jobb...men fikk sparken etter par år pga nedkutting...eller hva det heter.

 

Men jeg skal nok ta en prat med henne, slik som du foreslo FletteMette. Skal prøve å ikke være sint. Bare prate rolig.

 

Kjempe fint å få så masse støtte. Dere er koselige dere...he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...