Gå til innhold

Det hjelper å kutte ut 24-timers servicen


hamsterpia

Anbefalte innlegg

Vi begynte nattmatavenning på søndag, og det har jammen vært virkningsfullt. Mini har i løpet av bare 3 netter gått fra å kreve pupp 5-6 ganger om natta til å sove fra kl 19 til 05 uten avbrekk. Og i dag sov vi faktisk helt til kl 08, etter "frokostpuppen" kl 05.

 

Kjempedeilig! Angrer på at jeg ikke begynte med dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Hamsterpia! Høres deilig ut.

 

Jeg har samme erfaring som deg. Det var lettere enn jeg hadde fryktet. I løpet av et par netter var lillegutt våken en gang i ca 4-tiden, mot 4 ganger i løpet av natta. Og sånn har det vært i en uke, men plutselig har han våknet i 2-tiden for pupp igjen, men men ... vi får ta en ny runde imorgen (mannen min har vært litt syk, men er på bedringens vei, greit å gjøre det når han er i form også)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig trodd at sambo måtte trå til når vi skulle ta avvenninga jeg, for meg lukter det jo mat av. Men sambo sover som en stein, og jeg må bruke så lang tid på å vekke han, så jeg tenkte det var like greit å prøve selv. Og det kunne jo ikke gått bedre.

 

Målet er å få han til å sove sammenhengende fra kl 19 til 06 i løpet av uka. Og så etterhvert til kl 07. Det er et tidspunkt det er greit å stå opp på synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere gjort det med denne avvenningen? Lillegutten min er helt håpløs om natta, ammern han minst en gang i timen:( og nå begynner jeg å bli så trøtt og sliten at jeg må gjøre noe med det.

Hvordan gjør dere det når babyen våkner og vil ha pupp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen våknet på natten og gråt, sang pappan noen nattasanger for han også sovnet han igjen.

Det var ikke værre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde også det skulle bli vanskelig å nekte han pupp på natta, men jeg har ei tåteflaske med vann ved senga, så han får drikke litt av den. Og merkelig nok så sovner han igjen da. Hadde ikke trodd det skulle være så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt begynte mini å sutre i 2-tida. Men jeg tenkte jeg skulle overhøre han noen minutter også sovnet jeg igjen, så det gjorde vel han også - og våknet kl.6, fikk pupp og sov til 0745. Han ble lagt kl. 20 igår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Er ikke sikkert at det er mer som skal til før han skjønner at det ikke er noen vits i å mase på mat om natta. Håper det går like greit i natt også da.

 

Jeg føler meg som et nytt menneske om dagen jeg nå, etter at jeg får sove skikkelig om natta. Visste ikke hvor sliten jeg faktisk har vært, før nå. Er superopplagt om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...