Gå til innhold

Er det dyrt i Malta?


Gjest Sekretøsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er en stund siden jeg var der, men da var det ikke utpreget billig, omtrent som England kanskje? Litt billigere enn hjemme, særlig å spise og drikke ute, men ikke så billig som mange andre typiske ferieland. Uansett kjempested å feriere, kommer garantert til å dra tilbake dit. Alle snakker engelsk. Malta har en sjarmerende blanding av europeisk og arabisk kultur (men religionen er vel katolsk, hvertfal kristen), språket er en blanding av arabisk og italiensk. Øya er liten nok til at man rekker å se "alt" på kort tid. Anbefaler Golden Sands for strandliv (få med dere en båttur ut til hulene), og en tur til Gozo, Medina og Valetta, St Julien er fint sted å gå ut å spise, masse restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Takk for utfyllende info :) Sikler litt på en tur dit, MEN, ser at det regner hver bidige dag, så jeg vet ikke hvor akutellt det er da.... skal ikke være så lett!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, som hjemme.. Kanskje litt dyrere å spise ute noen steder, og litt billigere andre steder.

Personlig syntes jeg ikke noe om Malta, litt kjedelig i grunn ( vi var litt over alt på øya, den er jo ikke så stor), de nydelige strendene man snakker om er det veldig veldig få av osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Malta er billigere en vanlige sydenferieplasser, både mat og til dels klær, men det er ikke et shoppingparadis akkurat. Høflig befolkning og så snakker de engelsk flytende. Ellers et overbefolka land med mye trafikk og få sandstrender:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte meg heller ikke særlig godt på malta

 

ganske dyrt og vi hadde heller ikke no særlig fint vær, ikke noe særlig bra standard, men er du glad i kultur og krigshistorier er det mange av dem og masssse kirker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...