Gå til innhold

Når døtrene deres får kviser - oppfordrer dere dem da til å skjule kvisene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere mødre som har tenåringsdøtre mener om å behandle kviser og forsøke å gjøre kvisene mindre synlige. Selv var jeg plaget med kviser fra jeg var veldig ung, og jeg fikk først anledning til å skjule kvisene mine med dekkstift og pudder fra jeg var en god del eldre. Mora mi og mange andre voksne damer jeg hadde rundt meg, mente at det var veldig "fy, fy" å skjule kviser den gangen. Kviser er naturlig, noe som følger med puberteten, det er noe ungdom bare må finne seg i at de får, det går over etter noen år - men mens det pågår skal man bare leve med det og det er liksom veldig galt å forsøke å sminke vekk kvisene fordi da får man bare flere kviser.

 

Det hørte jeg da jeg var ung, men når jeg ble litt eldre så snek jeg meg til å begynne å skjule kviser selv, og jeg syns ikke huden min tok noe skade av det. Jeg tror det er veldig mye "skrekkhistorier" og "skrekkadvarsler" ute og går om kviser, men personlig er nok mye gamle myter og sterkt overdrevet. Jeg tror at tenåringsjenter skal få lov å skjule kvisene sine hvis det bedrer deres selvbilde, personlig tror jeg ikke at man får mer kviser av å bruke dekkstift og pudder når man er ute. Hvis man renser huden daglig, i hvert fall før man legger seg om kvelden, så tror jeg at jenter skal få lov å skjule kviser og til og med bli oppfordret til å skjule de. Jeg kommer til å gjøre det med mine døtre når de kommer i puberteten, hvis de blir plaget med kviser.

 

Hvor mange her inne oppfordrer døtrene til å skjule kvisene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppfordrer henne hverken til det ene eller det andre.

Hun har fått ulike remedier som skal motvirke kviser, sånt vi hat kjøpt på apoteket, og hun får lob til å ta på dekkstift hvis hun vil det. Hun har ikke så store kviser, det er mest små røde prikker og "knudrer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor ille hun blir plaget da. Var selv veldig plaget med kviser når jeg var i tenårene og da var det kun elendige dekkstifter å få tak i. Skulle ønske det var noe bedre for jeg fikk mange stygge bemerkninger på skolen og elendig selvtilllitt. Hjelper hvertfall litt på med å dekke det litt til. Nå er ikke jenta mi tenåring ennå men jeg kommer til å forsiktig foreslå litt dekkkrem eller dekkstift (som ikke tetter porene) når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Personlig syns jeg det er styggere med dekkstift og pudder oppå kvisene enn bare kviser. Dessuten vil jeg tro det er bedre å forebygge mot dem. Pudder gjør bare huden uren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du som skrev 9.10: jeg syns du er en idiot som sier at du syns det er styggere med dekkstift enn med kviser!!! Hvorfor i helvete skal ikke en pike som har noen skjemmende kviser få lov til å dekke litt over de. Jeg er ikke enig i at det er dumt å bruke dekkstift, jeg. Nå er jeg voksen og får bare noen få kviser av gangen av og til. Når jeg har et par kviser som er røde og hissige så tar jeg på litt dekkstift med god samvittighet. Først litt dekkstift på kvisene og så litt pudder oppå der. At pudder gjør huden uren er ikke sant. Det finnes pudder å få kjøpt i parfymerier som er beregnet på fet hud. Som faktisk skal dekke kvisene og samtidig tørke litt ut den fete huden. Man kan vaske av seg all sminken og pudderet før man legger seg og så rense huden, da løser man problemet.

 

Det er IKKE sant at det er dumt å skjule kviser! Jeg er imot at man ikke skal skjule kviser! Jeg blir rasende hver gang jeg hører folk si at "man skal aldri tukle med kviser. Man skal bare godta at kvisene er der og ikke gjøre noe for å kamuflere de."

 

Det er ikke dumt å bruke dekkstift! Jeg syns du er en idiot som mener at det er stygt med dekkstift og at det å skjule kviser bare gjør problemet verre. Det er det mest provoserende jeg hører når jeg hører voksne som si at "ungdom skal aldri skjule kviser, det gjør bare problemet verre". Jeg tror ikke noe på det, jeg. Jeg nekter å tro på og være enig at dekkstift og pudder på kviser bare gjør problemet verre.

 

Det er IKKE galt å skjule kviser!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skrev 9.10: HVORFOR mener du det er styggere med dekkstift og pudder oppå kviser enn bare kviser??? Jeg forstår ikke det. Hvis man tar seg tid og "sminker seg" på den riktige måten så er det ikke stygt. Hvis man tar på den rette mengden dekkstift og pudder på kviser, så kan man i hvert fall på avstand se fin ut i huden. Kommer man nær deg så vil andre se at du har kviser selv om du har dekket det til, men på avstand vil urenhetene være mindre iøyenfallende.

 

Jeg tror at du sier at det er styggere med dekkstift og pudder fordi du av prinsipp er imot at unge piker skal sminke vekk kviser. Du har vel i deg at det er galt å skjule kviser, du har vel lært det for lenge siden, og da skriver du dette for å være en "oppdragende moralpreker".

 

Jeg er IKKE enig i det du sier uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...