Gå til innhold

Urolig baby på stellebordet.


junigutt 78=)

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 9 mnd er veldig urolig på stellebordet. Bare det å skifte bleie er blitt et mareritt. Han skal ik ligge på ryggen, helst opp på alle fire eller sitte på rompa. Legger jeg han tilbake på ryggen blir han illsint. Prøver å avlede han med leker og diverse, men det fungerer ikke.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En radio med musikk kan hjelpe. Men la gutten din ha den i øyesyn når han ligge. Ellers har jeg gitt min gutt et belte å leke med. Det er vissnok det mest spennende som kan tenkes. Tannbørste å tygge på fungerer også her.

 

Ellers kan du jo prøve up&go istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Jeg anbefaler en tur til kiropraktor. Høy skriking på stellebodet kan være tegn på smerter i bekkenet Jeg fikk 4 tegn å se etter av ham:

 

1. Uro på stellebordet

2. Uro i bilsete

3. Soving på siden

4. Mageknip som kommer ved leggetid

 

Jenta vår på 11 måneder har alltid vært grei på stellebordet, bare hun har noe hun kan holde i for å ikke kjede seg. Men hun har hatt enkelte perioder hvor hun blir helt rabiat når vi legger henne på ryggen. Dette har også sammenheng med mye urolighet i bilsete også.

 

Vi kjenner en kiropraktor som kan mye om spedbarn. Han fortalte at dette var svært tydelige tegn på låsninger i bekkenet. Hun hadde kolikk i starten, som han effektivt ordnet opp i.

 

Nå har vi en ny periode hvor dette pågår. Hun reagerer veldig når hun løftes opp med hånda under rompa, og hyler høyt når rompa kommer i kontakt med stellebordet. Før dette har vi slitt med mye uro i bilen. Tulla trenger en ny runde hos kiropraktoren. Det ordnet alt forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...