Gå til innhold

Kjip bryllupsgave?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi var i et bryllup for en stund siden. Vielsen og festen var i utlandet, og det kostet oss en liten formue bare å reise for å delta (5000 omtrent), og det var på et sted som ikke var spes interessant. Nå har jeg via felles venner fått høre at vi ga en kjip gave som var lite verdt, dvs at brudeparet hadde vært misfornøyd med gaven. Tingen var på lista deres, og den kostet rundt 500,- Er ikke det utakknemlighet på sitt værste eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor satte de det på lista om de syns det var dårlig gave da?? Også måtte dere betale SÅ mye for å delta i bryllupet?!? Nei, ærlig talt a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det frekkeste jeg har hørt!!!

 

Hadde jeg invitert i bryllup der gjestene selv måtte ha store utlegg for reisen sin, så hadde jeg jaggu meg ikke villet hatt bryllupsgave i det hele tatt!

 

Men før du foretar deg noe, er du helt sikker på at disse ryktene stemmer? Altså at det ikke bare er noen "intrigemakere" som er ute og går hvis du skjønner? Vi har nemlig et slikt par i omgangskretsen vår, slitsomt. Men dersom det stemmer, tror jeg neppe jeg hadde klart å holde meg for god for en kommentar ovenfor brudeparet. Utakknemlighet lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Hvis gaven stod på ønskelisten har de ingenting å syte for.

Man bør også tenke på at det kostet dere en del å delta bryllupet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var smålig syns jeg!

Hadde jeg hatt bryllup som innebar at folk måtte betale mye for å reise dit det skulle foregå, hadde jeg ikke forventet store gaver, syns det er en uting å forvente å få ting i det hele tatt egentlig. Og så lenge det stod på listen deres, så måtte de vel være fornøyd, makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, hvorfor ønsker de seg "kjipe" gaver da???

Fikk sikkert noen gaver som kunne kalles kjipe, men de sto ikke på listen vår!!!

Kjip var vel tanten min, som kjøpte kopper i et annet mønster enn det som sto på listen, fordi HUN LIKTE det bedre... Jeg/vi byttet det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes at man ikke skal FORVENTE å få dyre gaver i bryllup uansett. Blir nesten litt provosert over folk som stadig sier at de var så skuffet over den og den gaven.

Hallo?!? En gave er noe noen gir for å glede, ikke for at man skal bli skuffet over at man ikke fikk mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det ikke bare er et rykte. Hun felles vennina vår ringte for å få ut litt damp etter å ha vært der. Vår kjære vennine hadde vist sittet og klagd på den ene og andre gaven halve kvelden :/ Det som var galt med gaven vår var at det liksom var for lite til å telle som gave alene. Joa...vi reiste til en plass skikkelig uti gokk i nord-sverige, betalte en liten formue for å bo på det eneste overnattingstedet som var der. Er ikke det gave nok da? Sånn strengt tatt altså. Fysj, ikke alle som tåler oppmerksomheten som følger med det å stå brud tror jeg :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg var utrolig kjipt både av brudeparet og av deres felles venner som videreformidler sånt. Det er virkelig ikke normalt. Vi ble glad for alle gaver vi fikk i bryllupet - men det var ikke gavene som var viktige den dagen, men det at vi fikk feiret dagen med de vi er glad i og setter pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo gift selv og vi ble bare kjempeglade over alle som kom og feiret sammen med oss, og vi tok det ikke som en selvfølge å få dyre gaver (eller i det hele tatt egentlig). Hmm ... kanskje best å overse hele greia i tilfelle vår felles vennine ikke snakker sant (kjenner jo ikke henne like godt som hun jeg var i bryllupet til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...