Gå til innhold

Hva er det kjappeste man kan blir skilt om man vil gifte seg igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må man vente i 2 år ?

 

Altså fra man går fra hverandre (seperasjonstidspunktet), hva er det kjappeste man kan blir juridisk skilt?

 

Kan ektefellene bli enige om å bli skilt raskere enn de 2 årene? eller må man vente i 2 år før man kan gjøre noe som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Separasjon er jo 1 år, så etter det kan du gifte deg igjen.

Skal du ha det raskere må du skilles ved dom. Og da må det jo ligge noe til grunn for dommen. F.eks av den du skilles fra er voldelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan enkelt og greit:) bli skilt ved dom. Tar bare ett par uker tror jeg. Ville likevel valgt å vente ett år på seperasjonstiden. Sånn for å tenke nøye igjennom om man vil gjøre samme dumheten to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det merkelig trang Hi her hadde til å gifte seg da:-) Har du ikke allerede lovt bort halve høna di og resten av kroppen din til en og samme person resten av livet da????? Og nå skal du jaggu love bort den andre halvparten av høna di på nytt igjen!!!! skjerp deg... går an å ha sex uten å være gift også sjø:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det er nøye gjennomtenkt.

 

Vi har vært gift i 10 år, de siste 3 årene har vi levd separate liv sammen. Ingen av oss ønsker vel egentlig dette lenger. Vil ha det så raskt overstått som mulig.

 

Hvilke grunner må man ha for å bli skilt ved dom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står i ekteskapsloven at man kan kreve skilsmisse om samlivet har vært brutt i to år, holder det da at man ikke har levd som partnere i 2 år, eller må man ha levd fysisk adskilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg egentlig ikke. Men tipper utroskap og kriminelle handlinger kan veie tungt. Muligens også brudd på gjensidig forsørgerplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere begge sier at dere ikke har levd som ektefeller, men separert i den samme boligen på grunn av pengemangel til to boliger så kan dere kanskje få godkjent ett av årene som seperasjonsår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke bevise pengemangel.

 

vi har jo ikke begjært separasjon og så bodd sammen, men vi har bodd i samme bolig uten å leve som partnere i snart 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det skal ganske mye til for å få skilsmisse ved dom. Eks-kona til samboeren vil ha ekteskapet deres annulert og har gått til retten, men hun kommer til å tape den saken!! (nå skal det sies at de har vært skilt lenge allerede, og hun bare gjør det for å være vanskelig og håper samboeren min taper og må betale saksomkostninger). Loven hun har henvist til er at ekteskap kan bli annulert ved bruk av feil identitet. Men samboeren min har aldri brukt feil identitet, så hun kan jo få se hvor langt hun kommer med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være ganske feilinformert du som tror man kan skilles fortere om det er utroskap i bildet. Det kan jeg skrive under på at man ikke får. Ikke om mannen din har barn med en annen,heller.

Om han er utro med 14 stykker,får man ikke skilsmisse fortere.

Man må simpelthen vente minst 12 mnd. Men det går fortere DA, om alle parter er enige om alt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da du giftet deg første gang så tenkte du vel også at forholdet var helt topp, akkuratt slik du gjør nå? hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For faen ragna, du irriterer meg!!!!

 

Leser du det jeg skriver, eller?

 

Vi har vært gift i 10 år!!!! De siste 3 årene har jeg (han har ikke lagt ned mye innsats) jobbet knallhardt for å redde et ekteskap som ikke burde eller kan reddes. Derfor vil vi nå begge skilles. Det er det beste for alle parter.

 

Det at jeg vil at det skal gå fort med nytt giftermål har andre grunner. Han er canadisk statsborger, og det blir vankselig med oppholdstillatelse om vi ikke gifter oss.

 

Er det bra nok grunn for deg eller?

 

Du får det til å høres ut som jeg giftet meg i Las Vegas for ei uke siden, og nå vil gifte meg med en annen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overveie hva???!?!?

 

Jeg har ikke gjort annet enn å overveie de siste 3 årene.... Hvis jeg må overveie mer nå må jeg legge meg inn på psykiatrisk... Vi har vært gift i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh... de siste tre årene har du jobbet knallhardt for å redde ekteskapet ditt, samtidig som du traff en canadisk statsborger som du nå skal gifte deg med snøggast råd for at han skal få bli i landet? :)

 

Jeg tror kanskje ett tenkeår vil være bra for deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...