Gå til innhold

Dere som har tatt fly med barn på 1 år.


emmi mi

Anbefalte innlegg

Skal reise til hellas i mai og jenta er da 1 år.

Lurer litt på deres efraring og gjerne noen tips:-)

f.eks ang soving. el.

skal reise med Tui fly ellers hva det nå het. tror jeg det heter...er vel det samme som my travel tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hoi hoi.. har vært på to flytuere med lillegutt på 16 mnd, og de var svært forskjellige.. den ene gange sov han og var en engel alle 5 timene.. den andre gangen var det rellativt slitsomt i 5.5 timer..

 

noen tips:

 

* eget sete

* pakk inn små gaver og gi underveis.. la lillemor pakke opp selv, da har du 15 min med aktivitet :o)Jeg pakket til og med inn rosinesker og ga han..

* nestedråper til take off og landing..

* ny bok

* kjeks eller noe hun liker godt..

* lillegutt sovnet på fanget da vi tok av og landet hver gang.. tror det er vanlig da det bråker endel og rister..

 

lykke til :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på flytur med lillegutt to ganger i sommer. Da var han 1 1/2 år. En til syden, og en til harstad (da var det bare jeg og lillegutt).

 

Da vi dro til syden, gikk det veldig bra. Vi fløy på kvelden, og han sov kunn 1/2 time. Men var super flink hele turen. Hadde med mat, snacks (knekkebrød, yoghurt, rugfras(som godteri for han) osv. Og flere nye bøker for å lese i.

 

Hjemmover dro vi på natten. Da sov han hele turen omtrent.

 

Da vi reiste nordover bare jeg og han, gikk det også kjempe fint. Gjorde som sist, hadde med noe å bite i, og noe å aktivisere han med på fanget.

 

Hvis du ammer enda, er det lurt å amme når flyet letter:) Fløy med lillegutt da han var 1/2 år, og det gikk utrolig bra, siden jeg ammet. Ammet han i søvn, og han sov hele turen. Men det er jo forskjell på en 1/2 åring, og en 1 åring:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun får vel ikke eget sete når hun er ett år, men må vel sitte på fanget til mor eller far.. Hva er et Tui.fly? Vi hadde lille sjefen på fanget og den ene gangen sovnet han i det vi tok av og vpknet da vi landet. En annen gang sov han i 15 minutter og sutret resten.... Vi hadde kjøpt noen nye leker til han, som han fikk pakke opp litt etter hvert, samt at vi hadde litt snacks og drikke, slik at han fikk litt å gjøre på.

 

for oss var det lettere da han var nesten to. Da hadde han med en liten dvdspiller og så på ELias hele veien til mallorca.. Hvis dere er heldig får dere kanskje et eget sete til babyen. Vi fikk sitte der ved nødutgangen hvor taket er mye lavere enn ellers i flyet. 3 seter på raden, til oss tre. Han krøp litt rundt og lekte hund før han sovnet. Veldig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest irismor

Har dere mulighet så betal for et ekstra flysete til poden.

Det er fullt mulig og koster vel ca 10% av summen av reisen deres.

V har flydd med snuppa til Kreta da hun var 4 mnd, gikk kjempefint.

Og så var vi en tur i Thailand når hun var 18 mnd, ikke så greit. Vi angret på at vi ikke hadde betalt for eget flysete til henne.

 

 

God tur c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må betale for sete da. ;)

 

Vi har alltid klart oss uten ekstra sete. Ungen har sittet på fanget eller i babybjørn/mei tai. Skal til Thailand om en mnd med mini i mei tai når han sover og bare på fanget når han er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myyyye dyrere, sete til mini ville kostet oss 7000 til Thailand. Vi betaler 11000 for en voksen med hotell, 8000 for storesøster i ekstraseng, så det er nesten full pris for setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Det må være fly som ikke er fulle eller spesielle flyselskap. For de fleste flyselskaper gir ikke sete til et barn under 2 år. Når barnet fyller 2 så koster det mere for barnet å fly. Man kan få eget sete til barn under 2 år, men da skal flyselskapet ha ekstra betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irismor

Nei var med Apollo og vi reste med Mytravel. Det var i november i fjor.

Men vi angret bittert at vi ikke gjorde det. For snuppa skulle ikke sove og hun ville ikke sitte på fanget. Ble en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang flytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vår erfaring er at på hver flytur har det vært soving fra take-off og en god stund. Mulig det er fly duringen som gjør susen. Ellers har hun kost seg med litt leker, bøker og litt mat/ snacks.

 

Dersom hun bruker smukk kan det være greit å ha denne ifm take-off og landing, avt flaske eller amme (dersom dette er aktuelt enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg har funnet en genial side som heter www.reismedbarn.no, der fant jeg alt jeg lurte på til turen med lille gull på 9 mnd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke automatisk sete til barn som ikke betaler for sete, men det lar seg som regel ordne. Skal du ha med bilsete bør du ta med det som håndbagasje. Da har barnet en grei plass å sitte i (unntatt ved start og landing, da må barnet på fanget).

Ta med yndlingsleken og noe annet spennende. Ellers så går en del tid med til å sjekke alt det nye rundt seg.

Et par turer opp og ned midtgangen er også å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...