Gå til innhold

Ehm... Flere som aldri vasker leker?


Gjest

Anbefalte innlegg

Lest på flere tråder gjennom tiden om folk som vasker leker slik og slik og kom på det igjen nå med tipset om vaske lego/duplo i oppvaskemaskinen. Jegvasker leker om de har tiss på seg, er blitt spydd på eller er skikkelig skitten/nedstøvet (men det er jo ikke ofte da, de lekene vi har er jo gjevnelig i bruk). F.eks duploklossene våres, noen 4 år gamle, har jeg aldri vasket og alle tre ungene, også mini på 8 mnd, leker jo med dem innimellom (mini tygger på dem da, og kaster dem). Har hørt en gang at etter 48 timer er uansett diverse bakterier og slikt vekke på slike leker dersom de ikke er i bruk, men vet ikke om det stemmer da. Nvnte det en gang for en venninne og hun var nesten sjokkert over at vi aldri vasker dem, ungene kunne jo bli syke. Måtte trekke litt på smiebåndet da for hennes unger er vel syke sånn ca hver tredje uke og våres eldste har siste 2 årne vært syke 2-3 ganger hver eller noe sånt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker lekene jevnlig nå som jeg er dagmamma, men ellers går det år mellom grundig vasking. Man ser jo når de trenger det. Smitten blir man utsatt for uansett, men det ser penere ut når lekene er rene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sånn vaskehysteri som det er i dag så er det jo ikke rart at unger blir syke!! Barn har godt av bakterier. Jeg arvet noen duploklosser og de har jeg skylt godt i glovarmt vann, ellers så har vasket jeg bare nye leker til frøkna da hun var nyfødt. Kunne glatt la være tror jeg, kommer nok ikke til å vaske lekene hennes så grundig før lillebror kommer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vaskes det også bare av samme grunner som hos deg. Jeg forsøker å se for meg at jeg skulle bruke tid på å vaske alle klossene osv til guttungen...*svett, sur og sliten*....hahhahhhahahha. Først skulle jeg brukt en evighet på å sortere ut alt som ikke kunne vaskes; f.eks lego med klistremerker på, så vaskin og tørking og tilbake, sortert i der itige kassene...*alle delene til den bilen der*...og playmobil-tingene det samme. Ingen ting annet ville bli gjort i heimen da hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...