Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Samboer hysjet på meg når jeg lå med de værste pressriene... Ble jo noen skrik fra meg. Etterpå sa han at han hadde tullet.. hallo.. er vel ikke tiden for å spøke midt under det mest intense i en fødsel. Jeg lo av det selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hahaha, så mange snåle menn!

 

Nå har ikke jeg født ennå, men da vi ble informert om fødsel osv, så ble han litt sjokkert. Å bli klippet nedentil og presse ut 5-kilos babyer fra der nede, dét syntes han var litt drøyt. Så han lente seg over til meg og sa "goddamnit, we should have sticked with the original plan!" (skotte). Den originale planen var å ikke få barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødselen var veldig lang og slitsom (startet tre dager før ungen kom) og far var selvfølgelig nestn like utslitt som mor og sa at dette blir nok den første og siste ungen for dete klarer jeg ikke flere gang ass.....:)

 

Etter nøyaktig to år var vi på fødestua igjen og pga komplikasjoner med nr en måte jeg sendes i ambulanse til et annet sykehus. Far skulle selvfølgelig kjøre hakk i hel med ambulansen. Jeg kom frem til sykehuset og ble kjørt inn på føden.....men hvor var far??? Han kom jo aldrig!!! Jeg ble mer og mer forbanna og frustrert. Hadde jo 8 cm åpning da jeg ankomm.

 

Joda etter en og en halv time kom far. "Jeg måtte bare kjøpe meg noe mat for jeg var sååååå sulten og siden det tok så lang tid forrige gang så måtte jeg jo spise".

 

Ikke lenge etter satte pressriene i gang og gutt nr 2 kom :) Far:" jess dette var jo helt perfekt". Han inrømmet for meg i ettertid at han hadde håpet jeg skulle være ferdig eller nesten ferdig når han kom :) og det klarte han jo luringen. Men om to mnd kommer nr tre og da skal han ikke slippe så lett unna nei :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Her var det min egen far som sto for min fødsels merkeligste kommentar. Jeg og kjæresten hadde kjøpt med kaffebrød og dro hjem til pappa for å drikke kaffe. Dette var en god uke før termin, og hadde egentlig troen på overtid(mens min far og kjæresten hadde nærmest veddet på at det kom til å skje den natta). Mens vi satt der å drakk kaffe, ringte moren min som var på jobb. mens pappa snakket i telefonen gikk vannet mitt, i nysofaen deres :) Siden dette var midt på vinteren begynte jeg febrilsk å lete i klesskapet til mamma etter en passende bukse jeg kunne låne og noen bind(tomt, typisk!!), prøvde også å si til pappa at jeg ville snakke med mamma før han la på. Pappa skjønte ikke hva jeg styra så forferdelig med, og hvorfor jeg på død og liv måtte snakke med mamma, for "har du itj bærre søla kaffe da??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er en veeeeeeeldig følsom type... Så da jordmoren ikke kunne love han at vi fikk familierom på barsel, begynte han når vi var alene "Altså, jeg mener det...!!! Jeg kommer til å klikke hvis ikke vi får familierom! Forlate deg og mitt eget barn?? Nei, de får ringe politiet, for jeg NEKTER å rikke meg her ifra"

Han var helt hysterisk! Og der lå jeg, med smerter og 7 cm åpning.

Og ikke ville han være der lengre enn 2 dager, han nærmest tvingte meg til å reise hjem sammen med han. Arg...neste gang er det UAKTUELT med familierom! :P

 

Han sa til jordmoren at hun ikke måtte snakke til meg når jeg hadde rier, fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg da. Også vågde hans seg å hysje på meg, inn i øret under en rie. Da fikk han høre det altså, og jm bare lo ;)

 

Ellers fikk jeg høre "Du er så stygg mot meg" fordi jeg vekket han kl 0430 og fortalte at vannet hadde gått. Et skikkelig b-menneske er han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Det er ikke min historie da, men da min søster ventet sin første var hennes største skrekk å bli sendt hjem igjen fra sykehuset når fødslen startet. Så da det gikk i gang hjemme om natten sto hun opp og gikk frem og tilbake i stuen til hun var helt helt sikker på ikke å rissikere å bli sendt hjem igjen. Da kom riene tett og hun var jo langt henne i forløbet. Hun karrer seg så vidt opp trappen og får vekket mannen på soverommet og sagt at nå må de dra. - Han svarer så at hun må altså vente en stund for han drar altså ikke før han har fått dusjet! :D

De rakk såvidt frem til fødegangen før pressriene startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...