Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?

• Logg inn for å svare
258 svar til dette emnet

#241 ♥Jente 2008 + gutt 2011♥

♥Jente 2008 + gutt 2011♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 02 desember 2010 - 11:23

Dytter litt til

Annonsebilag
Annonsebilag

• Gjest

Skrevet 10 januar 2011 - 08:05

Med mi førstefødte sov pappaen i det jeg skulle føde, jeg orker ikke mase på han lenger. For når han sover så sover han. Jordmora ble sint og ropte høyt til den stakkars mannen: se og kom deg opp av stolen, ellers går du glipp av denne fødselen! Han spratt opp som aldri før...!!

#243 Papir

Papir

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 866 Innlegg:

Skrevet 19 januar 2011 - 18:29

Dytter opp denne! Keep it comming, ler så jeg griner :P

#244 gry1986

gry1986

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Skrevet 25 april 2011 - 14:15

jeg gikk hele tiden i svangerskapet å sa dette er jo lett som bare det, kan gjøre dette flere ganger jeg....... mannen kommenterte javel får se på det når fødselen er i gang.... jeg sa pfff d er vel ingenting, er noe man gjør noen ganger i livet. når vi var på sykehuset hadde jeg så sterke rier at jeg kom meg ikke ut av senga, gikk litt med en sånn gåting..... skikket bort på mannen min. han spurte; hva er det? jeg: jeg har vondt! mannen: flirer, ja det er din egen feil!!! når lillemor var kommt ut og lagt på brystet mitt etter 9,5 timer fødsel med 3 timer pressrier... skikkte mannen på meg og sa det var ingenting dette da??? jeg: neinei gikk fint dette ;)

#245 Gjest_Kira ønsker seg en til ♥ _*

Gjest_Kira ønsker seg en til ♥ _*
  • Gjest

Skrevet 25 april 2011 - 19:47

Haha, stakkars mann;)

#246 tussemor5

tussemor5

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 657 Innlegg:

Skrevet 27 april 2011 - 00:37

Ler så tårene triller og magen vrenges...fantastisk tråd dette her!!!!!! Under mine fødsler er det stort sett jeg som har lirt av meg de "morsomme" tingene, men gubben klarte seg godt da vi fikk nr 2. Han lå "som vanlig" under en fødsel å sov i en stol. JM va suveren og støttet under riene, så gubben kunne like gjerne sove. Han fikk være våken under epidural osv, men sovnet like raskt igjen. Jeg merket at jeg hadde full åpning like før JM sjekket siste gangen. JM lurte på hvordan jeg ville føde osv. Da måtte jeg se på henne og spørre om ikke hun skulle vekke gubben...noe hun gjorde. Da gubben hadde fått gnidd søvnen ut av øynene sa han bare "Jeg må bare ut å tisse jeg"...hvorpå JM så på han å sa: "helt greit det, men da rekker du ikke fødselen" Da så gubben opp: "Åh, men jeg klarer å holde meg altås....." Han måtte holde seg lenge, for da poden var ute stakk de med han, og gubben var dyktig til å henge på slep ;)

#247 Sabina og gjengen

Sabina og gjengen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Skrevet 27 april 2011 - 03:25

Var ikke mannen for det hadde jeg ikke med nr 1, men mamma. Vi hadde akkurat kommet frem til Riksen i Oslo, kl var 04.25 og vi hadde kjørt i hui og hast hjemmefra. Mammas sambo hadde kjørt oss. Jeg hadde hatt to pressrier på lutten av bilturen så mamma var litt stressa for hun ville ha meg inn på avd fort. Hun ringer på døra og den blir åpnet, så står hun midt i døra (slik at den ikke skal lukke seg) og roper: Skyndt deg litt a... (mest spøk, men også litt alvor) Hører da med at jeg forsøkte å løpe, noe som resulterte i en god latter og vannavgang etter ca to skritt. Småen var ute etter 1 time og 20 min på Riksen. Jeg hadde 10 cm og pressrier da jeg kom opp.

#248 Solveig73

Solveig73

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 27 april 2011 - 14:34

Min samboer trodde det bare var "tullrier" jeg hadde da jeg vekket han om natten, da jeg hadde hatt dette et par ganger før og vi dro til sykehuset. Men da vi kom var det 4 cm åpning, men min samboer var likevel ikke helt entusiastisk og var sikker på at det var falsk alarm. Vi ble lagt på et rom med to senger og han la seg ned og snorket så det ljomet. Jeg fikk så vondt at jeg fikk epidural men måtte da flytte til en annen stue med mere overvåkning, og der stod det kun ei sykehus-seng, og da brøt min sympatiske samboer ut. "Hvor skal jeg ligge??" Jeg hadde noen helvetes timer med en epidural som funket dårlig samt at jeg fikk drypp og hadde konstante rier i flere timer. Jeg henvendte meg til han etter en stund og lurte på hvordan det gikk med han oppi alt dette, og da svarte han "har så vondt i armen!" Han hadde slitt med en senebetennelse en stund, og jeg svarte "huffda, stakkars deg..." Da eeendelig knerta kom til verden, så gikk det bare noen minutter før jordmora var der med papirene, og ville at han skulle bekrefte farskapet. Han sa da "få se på ungen!! Hun ligner hverken meg eller deg!" Han var oppriktig skeptisk til hele opplegget og skrev motvillig under etter sterk oppfordring fra meg. Vi har ledd mye av slt dette i etterkant.

#249 *piami*

*piami*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 345 Innlegg:

Skrevet 28 april 2011 - 15:09

Jeg hadde akkurat fått epudural og lå på siden og endelig fikk slappet av litt. Etter en stund, mens jeg lå slik, undret jeg over at jeg ikke hadde hørt noe fra samboeren på en stund. Så jeg rullet meg over på den andre siden. Da så jeg samboeren med lystgassmaska festet rundt hode, og tok mobilbilder av seg selv!! Så ut som han storkoste jeg der han sto og kniste som ett lite barn... Der og da ble jeg kjempesur, men urolig morsomt og se gjennom bildene nå;)

#250 magpie

magpie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 475 Innlegg:

Skrevet 29 april 2011 - 08:49

haha :D disse er jo helt hysterisk morsomme! Tenkte først at samboeren min sa ikje noe spesielt morsomt under fødselen, delvis fordi det gikk så fort at det va liksom aldri anledning til det og delvis fordi han var så påpasseli ikje å irritere mæ ;) Men senere (kansje dagen etter) pratet vi litt om fødselen og æ sa at æ kjente no aldri nåkka til denne "urkraften" æ hadde hørt og lest om at kvinner opplever under fødselen. Syntes bare det va ubegripelig vondt. Så sier samboeren: må no bare si at Æ kjente urkraften din..hadde visst nok ganske vondt i fingran etter at æ hadde klemt dem litt under pressriene.. hoho :D Det må sies at han klaga aldri mens det sto på..og ikje etterpå heller. Nevnte bare at det var nokså vanskeli å holde penna når han sku skrive seg inn på barselhotellet ;)

#251 PLuttiPLoTT med tvillinger

PLuttiPLoTT med tvillinger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 613 Innlegg:

Skrevet 29 april 2011 - 20:59

Hehe har ledd godt av denne tråden jah. Det var første gang for oss begge, og etter et par døgn med rier (der han i store deler av tiden endten var på jobb, eller sov, så han opplevde ikke så mye av vondtene mine) fikk jeg endelig komme til sykehuset. Han kom rett i fra jobb, og hadde ikke fått spist, dermed gikk han ned til byen for å kjøpe seg noe å spise. Han ble borte i eeevigheter følte jeg, og jeg var driiitsur på ham da han kom tilbake.. Skal sies at jeg da hadde ringt flere ganger og klaget i min nød, og tryglet ham om å komme, for jeg hadde så vondt og syntes veldig synn på meg selv hehe. Jeg hadde moren min der sammen med meg, men jeg syntes det var så fryktelig urettferdig at han bare kunne dra ned til byen å kose seg mens jeg lå der å hadde det VONDT... Fødselen var vondt og slitsom, men jeg overlevde. Dog veldig utslitt etter ikke å ha sovet på to netter. Mannen presterer å fortelle til alle etterpå at fødselen gikk kjempefint, og det var ikke så ille.. Jeg trodde jeg skulle slå til ham hehe. Jeg var ikke like enig nei. En annen ting var at han hadde konstantert ganske kraftig til meg på forhånd at han kom til å holde seg ved hodeenden. Han var så redd for å ødelegge for sexen etterpå hehe. Da pressriene var i gang og hodet stod i åpningen, sa både jordmor og mammaen min at nå måtte han komme å se.. Mannen presterte bare et "mhm", og nistirret på meg... I etterkant skrøt mammaen min så mye av mannen min og at han var sååå opptatt av meg at han ikke engang ville se når sønnen hans kom ut fordi han var bekymret for meg.. Jeg tenkte mitt, men nikket med hehe. Kunne ikke fortelle mammaen min den virkelige sannheten ;) Når vi kom hjem fra sykhuset hadde jeg veldig vondt nedentil. Å gå på do var heelt forferdelig vondt.. Jeg satt på do, å plutselig hører jeg mannen springe opp trappa som om han hadde styggmannen selv etter seg. Da jeg kom opp igjen kunne han meddele at han klarte ikke høre på klynkinga da jeg var på do, for det hørtes så vondt ut, så han måtte bare skynde seg vekk der i fra.. hehe søte mannen min
  • Mammantil2prinser liker dette

• Gjest

Skrevet 01 mai 2011 - 09:49

Samboer hysjet på meg når jeg lå med de værste pressriene... Ble jo noen skrik fra meg. Etterpå sa han at han hadde tullet.. hallo.. er vel ikke tiden for å spøke midt under det mest intense i en fødsel. Jeg lo av det selv da.

#253 MacKenzie

MacKenzie

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:
  • StedEdinburgh

Skrevet 01 mai 2011 - 19:34

hahaha, så mange snåle menn! Nå har ikke jeg født ennå, men da vi ble informert om fødsel osv, så ble han litt sjokkert. Å bli klippet nedentil og presse ut 5-kilos babyer fra der nede, dét syntes han var litt drøyt. Så han lente seg over til meg og sa "goddamnit, we should have sticked with the original plan!" (skotte). Den originale planen var å ikke få barn. ;)
  • monson liker dette

#254 Melline

Melline

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2011 - 07:58

Første fødselen var veldig lang og slitsom (startet tre dager før ungen kom) og far var selvfølgelig nestn like utslitt som mor og sa at dette blir nok den første og siste ungen for dete klarer jeg ikke flere gang ass.....:) Etter nøyaktig to år var vi på fødestua igjen og pga komplikasjoner med nr en måte jeg sendes i ambulanse til et annet sykehus. Far skulle selvfølgelig kjøre hakk i hel med ambulansen. Jeg kom frem til sykehuset og ble kjørt inn på føden.....men hvor var far??? Han kom jo aldrig!!! Jeg ble mer og mer forbanna og frustrert. Hadde jo 8 cm åpning da jeg ankomm. Joda etter en og en halv time kom far. "Jeg måtte bare kjøpe meg noe mat for jeg var sååååå sulten og siden det tok så lang tid forrige gang så måtte jeg jo spise". Ikke lenge etter satte pressriene i gang og gutt nr 2 kom :) Far:" jess dette var jo helt perfekt". Han inrømmet for meg i ettertid at han hadde håpet jeg skulle være ferdig eller nesten ferdig når han kom :) og det klarte han jo luringen. Men om to mnd kommer nr tre og da skal han ikke slippe så lett unna nei :)

#255 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 270 979 Innlegg:

Skrevet 18 mars 2012 - 20:55

*dytt*

#256 BareMas

BareMas

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 358 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 13:09

Her var det min egen far som sto for min fødsels merkeligste kommentar. Jeg og kjæresten hadde kjøpt med kaffebrød og dro hjem til pappa for å drikke kaffe. Dette var en god uke før termin, og hadde egentlig troen på overtid(mens min far og kjæresten hadde nærmest veddet på at det kom til å skje den natta). Mens vi satt der å drakk kaffe, ringte moren min som var på jobb. mens pappa snakket i telefonen gikk vannet mitt, i nysofaen deres :) Siden dette var midt på vinteren begynte jeg febrilsk å lete i klesskapet til mamma etter en passende bukse jeg kunne låne og noen bind(tomt, typisk!!), prøvde også å si til pappa at jeg ville snakke med mamma før han la på. Pappa skjønte ikke hva jeg styra så forferdelig med, og hvorfor jeg på død og liv måtte snakke med mamma, for "har du itj bærre søla kaffe da??"
  • monson, Westroze© ♀12+♀13 og Fru.Frøken liker dette

#257 lillelykkelig ♥ jenten min ♥

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 954 Innlegg:

Skrevet 02 mai 2012 - 18:06

Samboeren min er en veeeeeeeldig følsom type... Så da jordmoren ikke kunne love han at vi fikk familierom på barsel, begynte han når vi var alene "Altså, jeg mener det...!!! Jeg kommer til å klikke hvis ikke vi får familierom! Forlate deg og mitt eget barn?? Nei, de får ringe politiet, for jeg NEKTER å rikke meg her ifra"
Han var helt hysterisk! Og der lå jeg, med smerter og 7 cm åpning.
Og ikke ville han være der lengre enn 2 dager, han nærmest tvingte meg til å reise hjem sammen med han. Arg...neste gang er det UAKTUELT med familierom! :P

Han sa til jordmoren at hun ikke måtte snakke til meg når jeg hadde rier, fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg da. Også vågde hans seg å hysje på meg, inn i øret under en rie. Da fikk han høre det altså, og jm bare lo ;)

Ellers fikk jeg høre "Du er så stygg mot meg" fordi jeg vekket han kl 0430 og fortalte at vannet hadde gått. Et skikkelig b-menneske er han!

#258 lisetorheim

lisetorheim

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:
  • Stedmåløy

Skrevet 17 oktober 2013 - 18:59

veldig morsomt å høre om alle historiene, noen som har flere? ler så jeg griner  :D

#259 Giss

Giss

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 471 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2013 - 09:17

Det er ikke min historie da, men da min søster ventet sin første var hennes største skrekk å bli sendt hjem igjen fra sykehuset når fødslen startet. Så da det gikk i gang hjemme om natten sto hun opp og gikk frem og tilbake i stuen til hun var helt helt sikker på ikke å rissikere å bli sendt hjem igjen. Da kom riene tett og hun var jo langt henne i forløbet. Hun karrer seg så vidt opp trappen og får vekket mannen på soverommet og sagt at nå må de dra. - Han svarer så at hun må altså vente en stund for han drar altså ikke før han har fått dusjet! :D

De rakk såvidt frem til fødegangen før pressriene startet.