Gå til innhold

Hvor ofte har dere sex nå når dere har blitt foreldre?


Sara 79

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt noe veldig med sex-lysten min etter fødselen. At jeg har hatt blødninger 2 hver uke etter at jeg begynte med mini-pille ( cerazette) hjelper IKKE akkurat på sex-livet vårt kan en si....:-(

vi har sex max 2 ganger i løpet av en uke.

Trodde liksom aldri at akkurat dette skulle bli et problem....Er jo gøy og godt når vi er komt i gang. Det er bare det å liksom komme i gang. Heldigvis er mannen min veldig forstålig når det gjelder dette. Men føler jo på en måte at jeg "svikter"som partner når alt jeg tenker på når kvelden kommer er hvor godt det skal bli å sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, før fødselen var vi ganske nyforelska og holdt på nesten hver dag, og nå blir det nok bare en par-tre ganger i uka. Har slitt med blødninger selv, pluss at hormonspiralen nok har dempa lysten litt.. Men så er jo et par ganger i uka ganske gjennomsnittlig normalt, da, så vi skal kanskje ikke klage! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat samme problemet her.. jeg har ikke lyst rett og slett, er ikke kåt lenger, hehe. og når vi først har kommet oss i seng, vil jeg helst sove.. men når det først blir noe, er det like godt og bra som før! vi har sex én gang i uka, kan sikkert gå 2 uker mellom hver gang også... :( jeg vil ha lyst :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er/var normalen 1-2 ganger i uka.

Fikk tredjemann for 5 uker siden og har ikke kommet igang enda. Men erfaringen fra tidligere sier meg at lystene mine ikke er helt tilbake til normalen før jeg er ferdig å amme og kroppen min er bare min igjen. Klart kommer vi til å ha sex før den tid men det er ikke alltid like lett å finne tid til det nå til å begynne med. For ikke å snakke om at vi ofte er ganske slitne når alle tre endelig er i seng for natten!

Men, uansett blir alt bedre etterhvert som tiden går!

Det får være trøsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så ofte som før jeg ble gravid. Forspill er det lite ork til, blør en del pga spiralen, så blir stort sett å gyve på med glidemiddel og ta en kjappis. Men prøver å få til annenhver dag, minst.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke hatt noe særlig lyst. Har vært trøtt og søvn er rett og slett et overordnet behov... Det har kanskje blitt en gang i måneden, men så har det vært litt tørt og vondt også (til tross for masse glidemiddel). Men nå har jeg sluttet å amme (snuppa er 10 måneder og sluttet selv), så nå er vi back in business! Men normalen for oss er vel1-2 ganger per uke, så i forhold til flere andre her er det kanskje ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 1-2 ganger pr uke er ganske ofte jeg, nybakt mor eller ei... hvor lenge har dere vært sammen med disse mennene da? Vi har vært kjærester i 10 år, og de første 3 årene var det nesten hver dag, så ble det litt mindre etter hvert, og de siste par årene har det nesten ikke vært hver uke en gang. Har slitt litt med lysten pga p-piller og sånt også da.. men satser på ny giv når ammingen er over og vi skal begynne å trene til å få en til! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart hvordan lysta forsvinner, men at det gjerne blir kjekkere når man kommer igang? Hehe... Klart det er kjempeforskjell på nyforelskede og folk som har vært sammen i 10 år. Hovedsaken er vel kanskje at vi tar oss tid til å hygge oss sammen iblant, så vi ikke glemmer helt at vi er kjærester også, og ikke bare mamma og pappa? Kan være godt med bare en nakkemassasje iblant, for eksempel... Drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har begge lyst, men med baby i huset blir det rett og slett ikke tid.... passer liksom aldri, enten jobber mannen min eller så er ungen våken, hehe! blir mest i helgene, ca 2 ganger i uka tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i uka??????????? Syns ikke du skal klage da altså..

Jeg og samboeren har sex kanskje 1 gang hver 14,dag vi fordi vi sliter med å komme i gang..

Alt er veldig fint når vi først er i gang, men det er ikke bare bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri lyst nesten jeg, så det blir sjelden sex her i huset. 1 gang hver 14 dag tror jeg. har to små og den minste er våken annenhver eller hver time hele natta, så jeg har rett og slett ikke overskudd til sex. Men satser på at det blir mye bedre når lillemann sover skikkelig om natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen slår min historie tror jeg.

Vi hadde ikke sex på 17 mnd vi!! Jeg skrev inn innlegg på parforholddebatten for en stund siden, for jeg var desperat etter hjelp.

Jeg mistet totalt lysten på sex når jeg ble gravid, og om mulig enda mindre lyst når babyen kom til verden.

Det var tett ved å gå galt her i huset helt til jeg tok meg selv i nakken og gjorde noe med det.

Jeg kjøpte meg et sexleketøy..hehe.

Jeg visste at samboer syntes dette var greit, for det har vi snakket om flere ganger, men det var jeg som holdt igjen.

Dett ble redningen for oss. På mange måter faktisk.

Så nå har vi et bedre forhold enn noen gang!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Vi har sex sjeldnere enn 1 gang per måned, under graviditeten og litt etter fødsel hadde vi en periode der vi ikke hadde sex på 7 måneder. Her er det han som ikke har lyst, jeg er klar hele tiden og lider. Men kan ikke få gjort noe med det, har heller ikke tid eller anledning til å ordne meg selv :(



Anonymous poster hash: 80c40...163
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Hadde veldig lite sex da jeg var gravid fordi mannen ikke klarte tanken på at baby var inne i magen mens vi holdt på.

Og etter han h*n ble født har vi hatt sex 1 gang. H*n er snart 5 mnd.

Vi har begge mistet lysten tror jeg, og søvnløse netter ++ hjelper ikke akkurat på.

 

Anonymous poster hash: 44d9f...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke hatt sex på 11,5 mnd, vi... Han ville ikke når jeg var gravid og nå vil vel egentlig hverken jeg eller han. Mini er 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Det drøyde her og. Var ingen som ville etter at jeg fikk skikkelig mage da jeg var gravid og etter det hadde vi ikke noe særlig overskudd før nå i sommer. Men det var faktisk ikke så dumt å vente en stund, for da blir det nesten som å møtes på nytt. Jeg fikk i alle fall sommerfugler i magen av å se på mannen min og jeg tok meg selv i å fikse meg litt ekstra, ta på noe fint osv og håpe at han la merke til det :D 
Så nå er det business as usual her i heimen. Men noe sånn antall ganger i uka er litt vanskelig å si noe om, for det varierer litt. Men et par ganger, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte så ofte jeg(eller mannen min)ønsker.Sliter selv med lyst, dvs jeg har veldig lyst til å ha sex med mannen min, men kroppen vil liksom ikke. Dessuten har de gangene vi har prøvd oss gjort veldig vondt og derfor opplever jeg at jeg trolig vegrer meg litt. Føler meg som verdens kjipeste kjæreste for tiden... Så jeg signerer følelsen av å svikte som partner:/ har lest at når en slutter å amme blir det lettere å ha sex, men det er sikkert veldig individuelt.

Krysser fingrene for at det ordner seg for oss alle:)

Endret av lilletrillekruspersille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredjemann er 2,5 mnd og vi har vel hatt sex to- tre ganger siden hun kom til. Det er ubehagelig, jeg er trøtt og har ikke sexlyst. Går på cerazette,så jeg kan tenke meg at det er den som har stjålet libidoen min.

 

Synes også det er vanskelig å komme i rette humøret når jeg har ei lita tøtte på siden av meg som lager så mye lyder...Ikke at jeg er redd hun skal høre oss,men det er vel heller det at jeg begynner å tenke på henne istedet for det jeg egentlig skal tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt det som står høyest på prioriteringslista her i huset heller! fra 1 gang i uka til hver 14 dag har vi oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt noe veldig med sex-lysten min etter fødselen. At jeg har hatt blødninger 2 hver uke etter at jeg begynte med mini-pille ( cerazette) hjelper IKKE akkurat på sex-livet vårt kan en si....:-( vi har sex max 2 ganger i løpet av en uke. Trodde liksom aldri at akkurat dette skulle bli et problem....Er jo gøy og godt når vi er komt i gang. Det er bare det å liksom komme i gang. Heldigvis er mannen min veldig forstålig når det gjelder dette. Men føler jo på en måte at jeg "svikter"som partner når alt jeg tenker på når kvelden kommer er hvor godt det skal bli å sove....

Førstegangsmor?

Bare vent til nr 2 kommer! Hehe... 

Her er vi heldig hvis vi orker par gang i mnd! Hehe...

Men ikke stress med det. 

Er nok helt normalt.  

Man skal jo liksom ha lyst og overskudd til det også. Gi det tid til babyen er større, sover bedre på natten og kanskje har flyttet på eget rom. Hvis dere har et godt forhold og er åpne om temaet så kommer sexlysten.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 0-10 ganger i mnd. Her om dagen hadde vi sex to dager etterhverandre! Helt utrolig :rolleyes:  :wub: 

Før hadde vi oss hele tiden, men nå er det mer fristende å sove haha! Men det er fortsatt godt da, på tross av at kondom og glidemiddel er litt kjedelig. Her venter vi til vi har fått nr to, så skal mannen få klippe strengen. Jeg vil ikke begynne på ppiller igjen. Merket stor forskjell på humøret da jeg sluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 ganger i uka kanskje, han vil gjerne flere ganger om dagen, men jeg er sliten og har ikke fullt den store lysten akkurat. Jeg er oppe hver natt med babyen, noe jeg prøver å si til mannen som maser om maser. I tillegg er det enkelte ting som Gjør vondt der nede. Han skjønner ikke helt det :(

 

Anonymous poster hash: f7f30...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke sex fra de 3 siste mnd av svangerskapet til mini var 5 mnd. nå er det 2-3 ganger i løpet av 14 dager og av og til ingenting. etter at vi ble foreldre så har det liksom ikke vært 1. eller 5. prioritering. det begynner å komme seg mere nå da.. etter hvert som mini blir eldre og eldre... hehe.. han er nå 7 mnd :P

 

det er nok helt normalt. ikke stress. men det er vel lettere sagt enn gjort hvis mannen har lyst og ikke du. her var det liksom begge to som følte det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...