Gå til innhold

vidio kasett av samboerens tidlgere ekteskap.


tirild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og noen tenker lenge enn akkurat her og nå.

Den dagen evt foreldre dør pga alderdom altså gamle. Tror du ikke barnebarn, olerbarn og slikt kunne ha hatt godt av å se,titte av sitt opphav?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica...

 

Mine besteforeldre er skilte...og jeg har aldri hatt problemer med at de kastet brudebildet sitt jeg... (har bilder av min mormor og morfar hver for seg...så jeg vet da hvem opphavet mitt er uansett)

 

Mormoren min sine foreldre (mine olderforeldre er også skilte...), og jeg har aldri sett bilde av olderfaren min en gang. Ikke tenkt over det i det hele tatt. (Vet bare at olderfaren min forsvant da mormoren min var baby, og at han stiftet ny familie på en annen kant av landet) Det plager meg heller ikke.

 

Foreldrene til farfaren min etterlot seg ingen fotografier av seg selv...bare av barna sine. Det har ikke vært et savn det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn du er, andre tenker annerledes. Jeg for min del ser liten mening i å si at noe er normalt og noe annet er unormalt, noe er vanlig og noe annet er uvanlig. De aller fleste mennesker er i stand til å vurdere selv hva som er riktig for dem, da blir det feil hvis noen andre utenforstående betegner det som unormalt. Mener jeg...

 

Jeg synes det er viktig med bilder også av det som er avsluttet og som viser hvordan ting VAR, men det er meg og ikke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvorfor ta vare på "minner" når det bare var elendighet? OG når barna faktisk vet at foreldrene ikke hadde det bra sammen? Det blir bare falskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har våre særkulls albumer av sin tid sammen med begge foreldrene. Disse albumene ligger på rommene dems og de kan se i dem når de vil. Utover det, så har ikke mannen noen bilder el l fra sin eks (de var ikke gift). Syns det funker greit sånn jeg. Det at mannen har hatt en fortid og vært så glad i en annen at han ville ha barn med henne blir jeg jo minnet på annen hver uke, så det med bildene er ikke så nøye lenger heller. Men jeg ville jo ikke hatt det liggende "fremme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men jeg hadde klikka hvis bryllupsfilm med eksen lå synlig midt i stua. Ikke bare for min egen del, men hva er vitsen? Man skal verken se på det sammen med nypartneren eller vise frem til eventuelle gjester, så hvorfor legge den der? Og hva hvis det kommer folk på besøk, hva tenker de om at mannen legger frem bryllupsvideoen fra tidligere ekteskap når han bor sammen med en ny dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært den sjalu dama som ung og dum. Krevde da at alt av bilder skulle kastes. Eksen var fotograf, og hadde tatt helt utrolige bilder av han, som var forstørret opp. Var sportsbilder. Det ble slutt mellom oss, og i dag blir jeg flau bare av å tenke på oppførselen min.

Hva med å pakke tingene ned. Bildene kan jo tas ut av rammene, og rulles sammen.

Klok av skade, tok jeg vare på bryllupsbilder osv. til min søsters barn, da hun i kampens hete kastet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget med å ha noe som helst minner av gamle forhold. Men jeg ser poenget for barna å ha minner fra sin barndom. Men det er noe barna skal ha, ikke noe man selv som voksen trenger å ha. Jeg hadde begynt å lure på hva mannen min skulle med sånt. Selv har jeg kvittet meg med, og kun bevart det som er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med #25 og 34!! Å la bryllupsvideoer og bilder av seg selv og eks'en ligge fremme er særdeles ufint, og direkte frekt, overfor den nye dama man har valgt Å starte livet sammen med. Hva skal man med Å oppbevare minner fra intimiteten og livet til eks'en helt Åpent i "the LIVINGroom" for sin egen del? Hvor man lever hverdagen sin med den nye dama? Hvor mange av oss har behov for Å se pÅ livet med eks'en støtt og stadig, med mindre man ikke er skikkelig over eks'en? Om man absolutt skal ta vare pÅ minnene, fÅr man værsÅgod Å pakke dem fint bort og heller benytte anledningen til Å mimre nÅr den nye dama og eventuelle fellesbarn ikke er hjemme. Det er simpelthen ikke behov for at gamle minner skal ligge og slenge!! Det er ganske tankeløst og egoistisk spør du meg.

 

Jeg synes det er riktig Å pakke ned minner fra eks'en nÅr det er særkullsbarn inne i bildet, men da skal enten barna fÅ det med en gang eller det skal oppbevares pÅ loftet eller i kjeller'n, godt ute av syne for ny dame og fellesbarn. Slike oppbevaringsesker kan ogsÅ merkes med barnas navn, slik at eventuelt nye fellesbarn ikke tilfeldigvis dumper over det uten muligheten til Å rygge, nÅr de ser at den er merket med halvsøskenens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt. Videokassett???

Fins det fortsatt noen som har et apparat som kan avspille en videokassett? HI kan trøste seg med at innen året er omme må videoen kastes, for det fins ikke mulighet for å få sett på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt. Videokassett???

Fins det fortsatt noen som har et apparat som kan avspille en videokassett? HI kan trøste seg med at innen året er omme må videoen kastes, for det fins ikke mulighet for å få sett på den...

 

Ang videokassett, du så vel at tråden opprinnelig var fra 2007. Hvorfor må kasetten kastes når året er omme da, hvorfor finnes det ikke mulighet for å få sett på den?

 

Hvordan i alle dager finner dere 5 år gamle tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Så komisk!

Nei, jeg så ikke at den var fra 2007, den var blitt besvart nylig og dermed liggende øverst. Det forklarer jo saken.

 

"Hjelp, min Mand har en 8-millimeterfilm i Stuen av ham selv og hans forhenværende Hustru! Hvad bør jeg gjøre?" Jeg burde visst ha skjønt at tråden var gammel....

 

Hilsen hu over deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...