Gå til innhold

mannen røyker som en gal, og vil bare slutte om han får barn, men er ikke klar enda. skal jeg få barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kan noen plis hjelpe. mannen min røyker sinnsyktm ye. ca 20 lucly strike om dagen (om ikke mer) + hvertfall 5 jointer hasj/pot. HVER DAG SIDEN HAN VAR 13 /han er nå 21)!!!

Eneste grunn til å hvertfall slutte med hasj, i følge han, er når han får barn. men han vil ikek få barn enda. han syns det er fortidlig. hva syns dere? skal jeg slutte på ppillen uten at han vet det? er så sint på meg slev, sidne jeg elsker han.. men jeg er så redd for at han skal dø før meg, og sjangsene løker jo for hver røyk han tar. Jeg vil jo ikke at han skal dø før meg. noen som har råd til meg? han er ellers verdens beste gutt. eneste feilen hans er disse røykevanene, noe jeg gråter og gråter av. ikke mest fordi jeg syns det lukter vondt, han bruker mye penger, det er ulovlig osv, men fordi det er så skadlig for han, og jeg vil ikke miste han:( ego av meg? huff... han syns hvertfall ikke noe om at jeg maser så mye om at han skal slutte. vurderer virkelig å bli gravid nå (har jo også lyst på barn, og er ansvarsfull)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du da?

Går vel an å vente litt da, til typen din blir litt eldre og mer moden.

Og hvis du virkelig elsker ham, er det kanskje ikke så god ide å lure ham, det ender ikke bra hvis han ikke er klar uansett.

Mitt råd er å vente til ham og du er litt eldre og dere begge er klar for det.

Konfronteres så unge gutter med at de skal bli far uten at de ønsker det. kan det godt hende han får panikk og stikker i stedet.

Og tviler på han stumper røyken da ihvertfall, da blir det vel enda mer pga stress...

Ta det rolig og få barn når tiden er moden du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo vært gravid før med han, men mistet, og da tok han det helt fint, og sa han ville støtte meg uansett. han sa han ikek ville ha barn, men om jeg ville beholde, så var han glad. jeg klarer ikek tanken på en abort, så jeg beholdte, og han sluttet å røyke. dessverre endte det med en sa og han startetå røyke med en gang, noe som sliter veldig på emg. har skyldfølelse for at han røyker, siden han begynte fordi jeg ikke klarte å holde barnet inni meg. ikke veldig hyggelig følelse for å si dte mildt. og i tillegg er jeg leimeg fordi jeg mistet barnet mitt, og vil ha et nytt et. (barnet var ikek planlagt av noen av oss, selv ikke meg).

 

huff... men jeg klarer jo ikke å leve med å ha lurt han heller.. supervanskelig dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg for dette innlegget men:

Hvis han mener at han klarer å slutte, men BARE hvis dere får barn, tror jeg ikke han er voksen nok til å få barn.. Det virker som om at han egentlig "sier": Jeg vil ikke slutte å røyke ennå, men når jeg er klar for å slutte kan vi barn..

Det er helt feil utgangspunkt.. Det er ulovlig å røyke pot/hasj, mener han at det er et godt forbilde for sitt fremtidige barn? Selv om han slutter er det nok mange i vennekretsen og ellers som vet dette og det kan slå tilbake på barnet seinere.. som f.eks: Faren din er jo helt blåst, han røyka så mye pot før... osv...

Vil han dette for sitt eget barn?

Vil du leve med en mann som velger å ødelegge livet sitt med dop fremfor å støtte deg og leve sammen?

 

Jeg har selv en far som røyka hasj før jeg ble født... han gså skulle slutte.. han røyker ennå. Og har røyka i 36år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. moren han røyker jo hele tidne hun også. klarte å slutte da hun var gravid da, tror jeg. huff.. er ikke lett å slutte når foreldrene røyker. og sjangsen er jo stor for at mitt barn kan begynne å røyke?.. eller, hva syns du? ikek for å være frekk, men tenker veldig på dete. har ikke lyst på barn som ruser seg. selv har jeg aldri røyket et trekk av en hasj, og bare noen få sigaretter på fest.. så dette er veldig vanskelig for meg. blir glad om du svarer:) men skjønne rhvis du ikke vil. er jo bare så utrolig redd for at barnet mitt skal begyne å røyke. men kanskje det er lettere å røyke når moren røyker enn faren?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er ikke bra å røyke vanlige sigaretter, men det er da ikke verdens undergang!!!!!!

Man er ikke noe dårligere menneske selv om man røyker, skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke stolt på at han hadde slutta om jeg ble gravid. Hvilken garanti har du for at han klarer, eller vil i det hele tatt, når det kommer til stykket?

Om du blir gravid kan du risikere vå sitte med en baby og en mann som ikke interessert i å slutte likevel. Og det er ikke noen ok situasjon.

Jeg snakker av egen erfaring. Jeg kan jo selvsagt ikke vite om det hadde blitt slik med dere.

Men hadde jeg fått velge opp igjen, hadde jeg ikke fått barn før jeg var sikker på at rusen var ute av bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Hvis han ikke er klar til å få barn, synes jeg du må respektere det. Det du derimot må ta stilling til er om du ønsker å være i et forhold med en som sannsynligvis ser hva dette gjør med deg, og alikevel ikke vil slutte. Synes det høres ut som om dette går veldig mye på hans premisser. Hvis han bare er 21 og du omtrent jevngammel har dere masser av tid. Sørg for at han er en person du ønsker å få barn med før du blir gravid. Og ikke tenk tanken engang, det er ikke din feil at du hadde en sa. Det er naturens gang og sjansene for at det var noe galt med barnet er stor siden du mistet det.

 

Jeg synes virkelig dere skal vente med å få barn, han sier han ikke er klar, og ærlig talt; det høres også sånn ut. Husk også at livsstilen til far påvirker sædkvaliteten og at sædceller produsert av en røykende mann inneholder giftstoffer som gjør at det kommende fosteret er mer disponert for ymse sykdommer (Nylander). Hasj er også det narkotikumet som reduserer fruktbarheten mest.

Husk: du kan ikke hjelpe en person som ikke vil hjelpes.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei her høres det ut som du må finne ut om han virkelig mener han VIL slutte å røyke om han fikk barn, eller om er noe han bare sier, selv var jeg m x i 15 år, han har røykt snart 17-18år og har inh\gen planer om ig slutte`det er jo bare hasj`mener han:-( jeg røykte selv,på kvelden, ikke på dagtid, men sluttet før jeg ble gravid, gjerne jeg har dobbelmoral, jeg røyker 1 gang i blant når jeg ikke har lillegutten hjemme, jeg har aldri nektet barnefar å røyke(1 gang iblandt) men jeg nekter og ha røyking hver dag når det er barn med i bildet..

Det var 1 grunn til at jeg ventet så lenge med barn, fordi jeg viste det var store muligheter for at ville risikere og måtte gå fra barnefaren og bli alenemamma, og det ble jeg altså!! føler hasjen betyr mer enn meg og sønnen for han, trodde virkelig at det for ham og få et barn(han har vært klar for det leeenge)ville fylle tomrommet han har inne seg, og ikke trenge og `selvmedisinere seg selv` som han sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det sa min kjære også.. Nå har vi en datter på 4mnd og har akkurat kranglet om at han røyker helt jævla tiden!! Ikke tro på alt de sier!! Jeg snakker altså om hasj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Visst han virkelig vil ha barn med deg hvorfor kan han ikke slutte nå da og bevise det?

 

Jeg ville ikke stolt på det, kan hende han har innmari lyst til det, men det blir nok for tøft..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...