Gå til innhold

PERGO...


mamma-brum

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke kjennskap til Pergo, annet enn det jeg har fått med meg fra denne siden. Hvem får Pergo? Får en Pergo når man har eggløsning? Jeg har tatt UL, og der vart det påvist modent egg klart for slipp.

 

Jeg har vært prøver i snart 1 år, men altså ikke fått det til. Har 2 barn, men hadde ikke disse problemene når jeg sist vart gravid for 3 år siden. Det er også flere medikamenter som dere nevner her, men vet ikke om det er noe å foreslå for legen min. Han er nemlig negativ til prosjektet og synes vi burde være fornøyd med de 2 vi har, noe vi selvfølgelig også er!!!

 

Er det noen som har noen gode råd?? Begynner å miste troen på at vi skal få et 3.barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pergo gis primært hvis du har manglende eggløsning. Dersom du har modne egg av deg selv, vil du ha mindre utbytte av å bruke pergo. Skjønner din lengsel etter nr 3. Har selv 2, men ønsker 3. Jeg synes det er dumt at legen din er negativ - dette er jo noe dere bestemmer selv. Håper dere lykkes snart. Siden dere har 2 fra før, er dere jo fruktbare, men det tar kanskje litt ekstra tid denne gangen.

 

Tvi-tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også eggløsning av meg selv, men har nå fått pergo. Er på min 2. kur.

Pergo kan modne flere egg, slik at flere slippes ved el. Det er derfor det er fare for flerlinger. Dermed er sjansen for befruktning også større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Jeg har manglende og ufullstendige eggløsninger. Pergo gjør at flere egg slippes, så jeg er usikker på om en kvinne som faktisk har gode eggløsninger, vil få pergo. Men, har man vært prøver i et år, har man jo krav på utredning. Jeg fikk først og fremst pergo for å slippe flere egg fordi man ikke fant noe galt på verken jeg eller mannen i første omgang. I senere tid har det vist seg at jeg sjeldent har eggløsning, og oftest er de ufullstendige. 
 



Anonymous poster hash: 5af88...99a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei, Jeg har eggløsning av meg selv, men har hatt litt uregelmessige sykluser i det siste. Jeg er 37 år og har to gutter fra før. Vi prøver på vår 3.

Jeg hadde time hos gynekolog for en uke siden og da sa han at hvis det ikke hadde skjedd noe før jul, så kunne jeg ringe etter jul å få PERGO. Det virket ikke som om det var noe problem, og det var ikke noe mer snakk om uteblitt/manglende eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...