Gå til innhold

ett glass vin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har stort sett vært alkoholfri i 2 år nå fordi det tok så lang tid å bli gravid og i tillegg til at det kan skade fosteret, så nedsetter det altså også sjanesene for å bli gravid å drikke (ja også små mengder)!

 

Jeg er nå på vei inn i tredje trimester og har bestemt meg for likevel å unne meg et kvart glass rødvin og et glass med cider (0,7%) i ferien og det fordi jeg tror det er bare en ting som er nesten like usundt som å drikke, nemlig å bli helt ekstrem og fundamentalistisk.

 

Men stort sett er det ikke akkurat det store avsavnet heller. Man kan jo drikke noe annet sm er godt. Fant ut at det til fester var lurt å ta med meg en flaske med gourmet epplejus (slik som koster 60 kr flasken og har himmelsk frisk smak, foreksempel). Og det er mye lettere å håndtere å bare si nei takk, enn å si "litt-takk".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tror...

Men legen vet. De anbefaler kun total avhold under svangerskap og det er det jo en grunn til.

Var ikke lenge siden det var om det på nyhetene at det var alt for mange som overbeviste seg selv om at et glass ¨går sikert bra....

Men det var ikke bra sa de!

 

Skjønner meg ikke på dere som ikke gidder å høre.

Et halvt glass lissom, hva er vitsen???

Da er det jo like greit å holde seg helt unna vel..

Ja, ja dere om det. Men synes det litt forskrekkende i 2007!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ta med alkoholfri vin du, evnt munkholm eller kos deg med brus (cola er fortreffelig til god mat ..hehe) du koser deg like mye for det selv om du ikke drikker (som du selv sier).

 

Regner med vennene dine respekterer det!

 

Husk at babyen får direkte overført like mye alkohol som du drikker gjennom navlestrengen.

 

Lykke til og kos deg på middagen!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...