Gå til innhold

Veit ikke om jeg skal le eller bli irritert =P ... Ang. folk som skal blande seg...


Ioren

Anbefalte innlegg

Er bedt på grillfest hos venner i dag, og siden jeg er litt lei av å drikke brus mens alle andre drikke vin/øl dro jeg innom polet for å kjøpe meg en flaske akoholfri vin...

 

Mens jeg står i kø for å betale sier dama bak meg; "Du skal vel ikke drikke den selv?"

Siden jeg egentlig ikke akkurat føler noen trang til å forsvare meg ovenfor ukjente sier jeg bare kort "Jo". Så sier dama "Er du ikke gravid da?" Nok en gang sier jeg bare "Jo". Dama ser på meg som om jeg hadde slått te a og sier; "Jeg håper du vet hva det kan gjøre med ungen din!"

Hvorpå jeg svarer: "Jeg veit hva alkohol kan gjøre ja, det er derfor jeg skal drikke alkoholFRITT". Da blei det stille gitt =P

 

Sier dere slikt til ukjente?

Er jo ikke sikkert jeg skulle ha vinflaska selv en gang jo...!

Kjente jeg ble orntli irritert, mulig det var mest fordi det var en litt "pen dame" som tydelig mente hun kunne snakke som hun ville til meg siden jeg er ung...

Er selvfølgelig enig i at alkohol og graviditet ikke hører sammen, men kan man ikke la folk passe sine egne saker? Hvis jeg ser ei høygravid dame handle vin på polet, så gr jeg faktisk ut i fra at det er alkoholfritt, eller noe hun ikke skal ha i seg selv...Føler ikke noen trang til å belære andre liksom.... Mulig jeg er merkelig bare da men=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hhe, jeg hadde sagt med 1 spørsmål: Den er alkoholfri og den er til meg :)

 

Thats it :)

Skjønner jo dama litt, det FINNES jo folk som drikker selv om de er gravide... Men hun har jo ikke noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert på sånne folk hvertfall, hehe ..har ikke fått noen kommentarer på noe ennå, men misliker og kjøpe ting som røyk eller snus til samboer jeg , fordi jeg vet folk alltid skal dømme og tenke ting, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaista hehe vet åssen du har det ang. kjøpe røyk til mannen:P Føler meg überteit når eg står der i kassen med stor mage og legger til "ja...og så skal eg ha 20 prince mild" :S Så han må pent kjøpe det selv...

 

Men må si at eg selv aldri tenker i de baner om eg ser en gravid handle røyk eller øl....Tror ikke at hun har tenkt å drikke eller røyke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøs hu der ja, jeg sier ikke sånn til fremmede nei. Jeg har da kjøpt endel øl til min kjære når jeg har vært på butikken og slikt, og ingen har sett rart på meg da. Og et vinglass skader jo heller ikke da sier de så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra du har vett til å svare for deg :-)

Det finnes alltid 1000 flere gruner til å kjøpe noe

enn akkurat den ene som hun dama der tenkte på i alle fall.

Jeg hadde garantert kommet på den beste replikken en time etter jeg hadde kommet hjem

 

Jeg sier ikke sånn til fremmede,

jeg får meg ikke til å blande meg i andre sine greier når ikke jeg kjenner dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du blir irritert men jeg kan ikka annet enn å le, folk har en tendens til å feie for andres dør før de feier for egen.

Selv er jeg så fornøyd med å være røykfri dette svangerskapet, men rett som det er kjøper jeg røyk for svigermor, og da får jeg masse rare blikk, selv fra kassadama.... de får tenke og mene akkurat hva de vil, jeg vet at jeg har mitt på det rene ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...