Gå til innhold

bekkenløsning og fysioterapi..


Blåttkryss

Anbefalte innlegg

Hei! Hører egentlig ikke til her inne lenger, ettersom jeg har født, men regner med at det sitter endel damer her med kompetanse på området! :D

Jeg har fortsatt plager i bekkenet etter fødsel. (7uker) Særlig bekkenbunnen og forran i festet heeelt nederst på magen. Går til fysioterapeut, men hun sier det ikke er noen øvelser å gjøre for dette. (bortsett fra kniping da) Hasse jeg hatt vondt bak eller i ryggen så.. Så jeg får bare akkupunktur

 

Får dere andre med bekkenløsningsplager øvelser eller annet for dette?? I tilfelle hva?

 

Supertakknemlig for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruker mye sånn trenings ball+ at hun manipulerer bekkenet mitt.. skubber ,tøyer å står på.. gå til manuell terapaut da..kjempefornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i treningssalen med min fysioterapaut. trener alle musklene rundt bekkenet. og bekkenbunnen. er knipeøvelser. og div andre som jeg tar med vekter/apparater. og så er det en øvelse der jeg står ved ribbeveggen og tar knebøy. og skal da knipe på veien opp. trener også den nederste magemuskelen. da står jeg i "doggy" og trekker rolig inn den helt nederste delen av magen. bare den. og slipper rolig ut igjen. 20 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør deg også jeg bobobaby m/Lucas i magen... Hvor har du vondt? He he... er det bare fysioterapeuten min som er dårlig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men nå har min fysioterapaut tatt videreutdanning i gynekologisk fysioterapi da. kanskje du skal bytte fysioterapaut? jeg måtte vente en stund på hun jeg går til, og har en time å kjøre hver vei. men det er såå verdt det. bedre å gå til en som virkelig vet hva hun gjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vondt omtrent rundt hele bekkenet, nedover rumpen og ned til lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he... typisk... min fysioterapeut påsto at det ikke var noen som var bedre enn andre på det feltet. at alle fysioterapeuter kunne det der med bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. er ikke alle sånn? leger, kiropraktorer,fysio... jeg vet best. jeg er flink til dette osv osv.. he he.. jeg ble ihvertfall mye bedre etter at jeg begynte å gå til min fysioterapaut. før gikk jeg og vagget som en halt ku. har brukt bekkenbeltet litt også. nå kan du omtrent ikke se på meg at jeg har BL. utenom hvis jeg har gått litt for mye, eller tatt meg litt for mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen...

mine smerter begynte bak, men er no nesten kun foran... symfyse beinet og faktisk hele "høno" vært 100% sykemld siden uke 20...blææ

 

gikk til fysjo som va videreutd. i bekkenting jeg også, samme trening som hun over her, men hadde liten effekt på meg..

 

manuell teraput er mer en blanding mellom fysjo og kiropraktor..

først sjekker ,strekker tøyer hun så trener vi så gjør hun det samme etter endt trening å alt sitter som det skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...