Gå til innhold

Angående utvidet nyrebekken!


Mild, Marcus & Mille

Anbefalte innlegg

Har selv fått påvist utvidet nyrebekken.

Noen som har vært plaget med det? Hva slags oppfølging har dere fått osv.? Fortell, fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her - utvidet nyrebekken (hydronefrose) på høyre side. Har vært til ul nyre hos spesialist, og det var da ikke noe bedre. Jeg skal ikke ha noen spesiell oppfølging, men det står i papirene mine, og jeg skulle ta kontakt med en gang dersom jeg fikk smerter igjen, eller fikk feber e.l. I såfall skulle de vurdere å gjøre noe (vet ikke hva...)

 

Spesialisten sa det var vanlig at man ikke ble særlig bedre mens man var gravid pga at fosteret ofte klemmer på urinlederen slik at det ikke får normelisert seg skikkelig....

 

Håper dette var lit til hjelp... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde det for noen år tilbake grunnet polypp i urinlederen. Det ble tatt røntgen med kontrast og ultralyd av nyrene mine for å sjekke dette, Bodde da i Australia en liten periode. Da jeg kom hjem blei jeg videre fulgt opp og lagt inn på sykehuset her. De opererte bort polyppene og la inn en stent som de senere fjernet. Etter dette bedret det seg og jeg har nesten ikke hatt en urinveisinfeksjon siden. Det var nemlig slik de oppdaget det i begynnelsen; gjentatte vonde uvi`er.. Veldig godt å slippe de må jeg si. :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hydronefrose ja på høyre side.. Må inn på sykehus og opperere hvær tredje uke, legge inn ett rør/stent som hjelper urinlederen min og få urin og stein ut fra nyren..

Som regel vil dem helst ikke opperere men jeg hadde så mye smerter og trengte så mye smertestillende at de måtte bare prøve. Og det har heldigvis gått veldig bra, er sykmelt men kan i alle fall være hjemme nå;)

 

Så jeg skal ha sånt inngrep hvær tredje uke frem til fødselen, har hatt tre stykker nå senest på torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg også fikk beskjed om når jeg var inne tidligere i uka, men hvor langt er du på vei?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...