Gå til innhold

dere som har små barn fra før???kan dere se hit??please??


Mammaen til Noah Aleksander

Anbefalte innlegg

stedattera mi på 3,5år kommer alltid inn til oss i 6-7 tia,begynne å styre og "bråke" litt,si da ho må gå på rommet sitt å legge seg der.. vente no et barn innen 1 mnd,kossn ska i få forklart ho at ho ikkje kan komme inn å styre/"bråke" når babyen kommer uten at det blir sjalusi??

 

kunne tenkt meg å vent henne av det før babyen kommer...

hadde ho vært stille å lagt seg ned sammens med oss hadde det gått greit,men e jo ikkje det.e ganske aktiv..

 

tenke spes på hvis i får et barn som e mye våken om natta osv,da e det godt han får sove i fred.

 

ikkje at det ska være stille i huset,for sånn hadde i det ikkje med dattera mi engang,der ba i folk ringe på osv for at ungen ikkje sku bli var.

 

å e litt forskjell på vanlig hus"bråk" og barnerop og styr tili om morgenen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm, e litt usikker eg for min datter e 4,5 og forstår kanskje litt mer enn en på 3,5....men snakk med henne om babyen. Forklar at en liten baby trenger å sove masse...sammenlign med henne da hun var baby. Vis henne bilder av seg selv som baby og prat masse om dette:) Hvem vet, kanskje hun endrer seg litt når babyen kommer:)

 

Eg snakker masse med min lille snupp om at hun skal bli storesøster, hvor mye babyen gleder seg til å få møte henne osv. Vi snakker om alt hun skal få hjelpe mamma med og alt hun kan lære babyen:) Kanskje din jente kan bli den som lærer babyen å være flink og ikke bråke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt henne mye om babyen osv at ho ska få være med osv,å ho skjønne ganske mye,men av og til gjør ho seg veldig lita..

 

e ikkje min biologiske datter desverre,vi har akkurat fått ho hit(fast),så har ikkje noen babybilder o.l av henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja det e vanlig at de gjerne vil vær "baby" igjen under slike omstendigheter. Da e det best å bare la henne styre på hehe:)

 

Hvis du ikke har babybilder av henne så kan dere jo se på bilder av andre babyer:) Min datter syns ihvertfall det e veldig spennende å se på og sammenligne med seg selv...så liten har hun vært, og så stor e hun nå osv.

 

Men barne jo veldig forskjellig. Det som funker for min datter trenger jo ikke å funke hos deg:)

 

Det aller beste e jo å ta tak i henne mens hun båker...barn har ikek tidsbegrep, så man kan ikke ta opp slike ting lenge etterpå, da aner de ikke hva vi mener:) Lykke til uansett:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv gjerne å forklare henne hvordan babyer er/at de trenger mye søvn osv.. MEN. Tror det er veldig viktig at en av dere vier henne mye oppmerksomhet, står opp sammen med henne. lager hyggelig frokost sammen osv. Om hun blir satt på plass, og tilbakevist til eget rom etter at babyen er kommet, ja, da tror jeg at dere er garantert at hun kommer til å bli veldig sjalu... Søsken trenger ekstra mye POSITIV oppmerksomhet når det kommer nye babyer... Lykke til:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du kan forklare at storesøstre, de får egen vekkerklokke? Kjøp en sånn som åpner øynene når hun kan stå opp, og det er detbare de som blir storesøstre som får:) Og når øynene er oppe, DA kan hun komme inn til dere.

Aner ikke om det funker, men tanken slo meg at dette kanskje er tingen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja kanskje det funke..

 

ja vi gir henne veldig mye oppmerksomhet,men har ei på snart 8 også som også er "lita",å ho har plutselig fått to stk til å dele oppmerksomheten med(eller blir to når babyen kommer),å ho treng det like mye ho også..

 

vi får bare se det ann kanskje... veit ikkje i..får sette meg ned med typen å høre ka han syns,.. litt greit å høre andres erfaringer/tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jenta kommer inn til dere, er hun klar for å stå opp da? Går nesten ut fra det siden hun "bråker".

Er enig med innlegget lengre opp om at når babyen kommer, er det de eldre som er viktigst mht oppmerksomhet. Det er hun som forstår at hun ikke er alene lengre, og en baby sover jo stort sett hele den første tiden uansett. Dette med logisk tenkning; at dersom det er slik og slik, så blir set slik og slik er nok ikke helt utviklet enda og jeg tror ikke helt at stedatteren din "ser" hvorfor hun ikke kan bråke. Men snakk med henne om det. Ikke send henne tilbake...Når barnet kommer kan jo en av dere gå ut med henne, evt såt opp, inn på rommet sammen med henne dersom hun lager for mye bråk hos dere. Hun skal jo tilpasse seg, men det kommer babyen også til å gjøre.

Skulle det bli slik at babyen ikke sover i det hele tatt, og skriker og styrer slik at dere ikke får sove og blir utslitt, kan dere jo få litt hjelp til barnepass.

Jeg har en datter på 2,5 år som er våken bortimot hver natt. og vil inn til oss ol. har også tenkt hvordan det skal bli når den nye kommer, og holder på med at hun må hysje fordi dukkene/bamsene skal sove...

Synes det med en klokke var lurt, me at hun kanskje er litt for liten. Barn er jo forskjellig i utviklingen, så det må dere som kjenner henne finne ut av. Husk bare å ta henne med. Babyen overlever alltidis..

 

Mye lykke til. Det er ikke alltid like enkelt å hvite hva en skal gjøre med de søte små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødlegge alle forestillinger om hvordan ting vil bli fremover, men...

 

6-7 tida er ikke såå utrolig tidlig. Jeg tror at jo fortere du venner deg til det, jo bedre.

Jeg er snart 4 barns mamma, og har begynt å forstå etterhvert at det å sove lenge om morgenen er noe fra en svunnen fortid. Etter det jeg kan huske, så var alltid minsten våken på de tider da hun var baby. Da var det bare å stå opp. Ta morgenstellet, pupp og frokost og aviser. Det er en utrolig deilig tid på døgnet, når resten av huset sover. Så kan jo stedatteren din pusle med noe annet mens du slapper av. -Og hvorfor ikke ta seg en lur på formiddagen, eller når mannen din kan se etter babyen. Eller rett og slett bytte på?

Dette kommer til å gå bra, og dere finner nok en måte å løse det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 e greit men 6 syns i e for tili.. e jo ikkje det at ho våkne som e problemet her da :-) men at ho bråke/styre/kan grine til tider å når ho står opp(selv om vi står opp),e det i vil avvenne henne med,for man kan ta hensyn at andre i huset sover(det gjelder alle i huset)..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...